جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳ قبل از ظهر به وقت تهران

استفاده از حیوانات در سیرک بوکان حقیقت دارد!؟ +عکس

خبرگزاری تسنیم نوشت : مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی استفاده از حیوانات در سیرک بوکان را تکذیب کرده و می‌گوید: تصاویر حیوانات صرفا برای ایجاد جذابیت در پوستر‌ها و صفحه مجازی سیرک مورد استفاده قرار گرفته بود که پس از تذکر ماموران اداره، توسط مسئولان سیرک اصلاح شد.

تصاویر تبلیغاتی یک سیرک که اخیرا در بوکان آذربایجان غربی افتتاح شده، حکایت از حضور حیواناتی چون شیر و میمون و خزندگان در برنامه‌های این سیرک دارد که با توجه به گذشت دو سال از ممنوعیت به کارگیری حیوانات در سیرک‌ها، اعتراضات دوستداران حیوانات را به همراه داشته اما مسئولان محیط زیست آذربایجان طی بازدیدی از این سیرک اعلام کردند که حیوانی در نمایش‌ها به کار گرفته نشده.

پرویز آراسته، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی استفاده از حیوانات در این سیرک را تکذیب کرده و می‌گوید: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته مجوزی برای اجرای نمایش با حیوانات صادر نکرده‌ایم، پس از مشاهده تصاویر تبلیغاتی این سیرک، ماموران محیط زیست شهرستان عازم محل شدند تا در صورت مشاهده تخلف، نسبت به برخورد قانونی اقدام کنند که خوشبختانه حیوانی در محل وجود نداشت. تصاویر حیوانات صرفا برای ایجاد جذابیت در تبلیغات، پوستر‌ها و صفحه مجازی این سیرک مورد استفاده قرار گرفته بود که پس از تذکر ماموران اداره، توسط مسئولان سیرک اصلاح شد.

سیرک حیوانات تاکنون در ۴۰ کشور شامل ایران، هندوستان، سنگاپور، تایوان، لبنان، فلسطین اشغالی، پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، گواتمالانا، السالوادور، اکوادور، کاستاریکا، کلمبیا، بولیوی، اکراین، سوئد، اسلوونی، صربستان، رومانی، پرتغال، لهستان، نروژ، هلند، مالتا، مقدونیه، لاتویا،‌ مجارستان، یونان،‌ فنلاند، استونی، دانمارک، قبرس، جمهوری چک، کرواسی، بلغارستان، بوسنی‌و‌هرزگوین، بلژیک و اتریش به طور کامل ممنوع اعلام شده. ممنوعیت سیرک حیوانات همچنین در بخش‌هایی از استرالیا، آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، ایرلند، اسپانیا فرانسه، آرژانتین و برزیل اعمال شده و تا ممنوعیت سراسری در این کشورها فاصله چندانی ندارد. ایران در فروردین ۹۵ در فهرست کشورهای بدون سیرک حیوانات که آن زمان شامل ۱۹ کشور بود جای گرفت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *