پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

نکاتی برای استفاده از ۲ ماسک همزمان

نگرانی‌ها از موچ چهارم کرونا، همراه با توصیه های مضاعفی بود که مهم‌ترین آن هااستفاده از دوماسک همزمان روی صورت است. ماسک‌هایی که جنس یکسانی ندارند و می‌توانند معایب یکدیگر را پوشش دهند.

نکاتی برای استفاده از ۲ ماسک همزمان

«امیلی سیکبرت بنت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «ماسک های پزشکی دارای فیلتراسیون بسیار خوبی است اما تناسب آن‌ها با صورت ما خیلی خوب نیست.» به همین دلیل کارآمدی فیلتراسیون ماسک به دلیل تناسب چهره و ماسک در هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی، ماسک جراحی بدون تغییر در اندازه آن، حدود ۴۰-۶۰ درصد و ماسک پارچه‌ای تا ۴۰ درصد مؤثر است و یافته‌های جدید نشان می‌دهد که وقتی ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار می‌گیرد، کارآمدی فیلتراسیون آن حدود ۲۰ درصد بهبود می‌یابد. هنگامی که یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار داده می‌شود، از ورود حدود ۸۰ درصد از ذرات جلوگیری می‌کند.
برخی نکات استفاده از ماسک
ماسک پارچه‌ای را روی ماسک جراحی یا پزشکی قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا شکاف‌های اطراف دو طرف صورت یا بینی پوشیده شود. استفاده همزمان از بیش از یک ماسک یک بار مصرف، موجب قرارگیری بهتر و مناسب‌تر روی صورت نخواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *