شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

شغل‌ های بدون سرمایه در منزل

تورم و شرایط بد اقتصادی باعث شده تا خانواده‌ها به فکر پیدا کردن شغل دوم باشند. چه چیزی بهتر از اینکه بتوانند در منزل یک شغل داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند؟ در دنیای اینترنتی هیچ چیزی غیرممکن نیست!

برای پیدا کردن شغل‌ دورکار پردرآمد یک لیست بلند بالا از مشاغل انتظار شما را می‌کشند. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد در خانه بدون سرمایه اولیه هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. می‌خواهیم ۱۰ مورد از پول‌سازترین مشاغلی که می‌توانید در منزل داشته باشید را معرفی کنیم.

شغل‌ های بدون سرمایه در منزل

چگونه در خانه درآمد داشته باشیم؟

در سال‌های پیش اگر حرف از کسب و کارهای خانگی می‌زدیم ذهن همه افراد به سمت کارهای خانگی مثل قالی بافی و دوخت و دوز می‌رفت. اما امروزه بسیاری از کارهای پردرآمد مثل بورس و برنامه نویسی و… به عنوان مشاغل خانگی محسوب می‌شوند.

برای کسب درآمد در خانه می‌توانید این شغل‌ها را امتحان کنید:
۱- فریلنسری و آزادکاری
بسیاری از افراد متخصص ترجیح می‌دهند به جای استخدام در یک شرکت به صورت دورکاری کار کنند. اتفاقاً بسیاری از شغل‌های دورکاری درآمد بیشتری از استخدام در یک شرکت دارند. چرا که شما در یک ماه می‌توانید چندین پروژه از شرکت، ارگان یا افراد مختلف بگیرید.
فریلنسرها می‌توانند در خانه یا هر مکان دیگری که به اینترنت دسترسی دارد، کارشان را انجام دهند. اگر هم بتوانند با سایت‌های فریلنسری خارجی کار کنند درآمد دلاری کسب می‌کنند. معروف‌ترین مشاغل فریلنسری شامل تبلیغات و بازاریابی، گرافیک، برنامه نویسی، گویندگی، نویسندگی، تایپ، ترجمه و آموزش است.
۲- آشپزی و شیرینی پزی
اگر از رشته‌های دیجیتال و کامپیوتر سر درنمی‌آورید و به دنبال یک شغل خانگی خوب هستید، آشپزی را امتحان کنید. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی با پخت انواع کیک فانتزی، ترشیجات و غذاهای آماده درآمد خیلی خوبی دارند.
بعضی از این افراد بعد از مدتی مغازه شیرینی فروشی و رستوران هم راه اندازی کردند. اگر استعداد و سلیقه بالایی در آشپزی دارید هر چه سریع‌تر کار خودتان را شروع کنید.
۳- طراحی و مدیریت سایت
مدیریت سایت برخلاف چیزی که عموم مردم تصور می‌کنند کار خیلی سختی نیست. طراحی سایت هم با وجود سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس و سایت ساز تقریباً راحت‌تر شده است. اگر دانش هرچند کمی از سایت‌ها دارید و می‌خواهید یک شغل خانگی داشته باشید، در دوره‌های مدیریت و طراحی سایت شرکت کنید.
شما به عنوان مدیر سایت وظایفی مثل وارد کردن اطلاعات محصول به سایت، پاسخگویی نظرات، بررسی سفارشات، آپدیت قالب و افزونه‌ها را برعهده دارید. برای طراحی سایت هم باید کمی دانش برنامه نویسی بلد باشید که بتوانید با سیستم‌های مدیریت محتوا سایت بسازید.

شغل‌ های بدون سرمایه در منزل

۴- تولید محتوای متنی
یکی از راه‌های پول درآوردن در خانه با کمترین امکانات و تجهیزات، تولید محتوای متنی است. اگر به نویسندگی علاقه دارید و با اصول تولید محتوا آشنا هستید، می‌توانید درآمد خیلی خوبی از این راه داشته باشید. شما می‌توانید برای وب سایت‌ها مقاله بنویسید یا محتوای یک پیج اینستاگرامی را تولید کنید.
می‌توانید خودتان هم یک وبلاگ بزنید و با قرار دادن مقالات مفید رتبه سایتتان را بالا ببرید. در درازمدت از تبلیغات و قرار دادن آگهی درآمد خوبی داشته باشید.
۵- راه اندازی فروشگاه اینترنتی
حتماً لازم نیست که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی سرمایه داشته باشید. می‌توانید با روش‌هایی مثل دراپ شیپینگ بدون نیاز به پیش خرید محصول آن‌ها را در فروشگاه خودتان بفروشید. می‌توانید انواع و اقسام کالاهای فیزیکی و مجازی را در فروشگاه خودتان داشته باشید.
روش دراپ شیپینگ هم به این صورت است که محصولات تأمین کننده‌های دیگر را با قیمت بالاتر در فروشگاه خودتان قرار می‌دهید. هر زمان مشتری خریدی از فروشگاه شما داشت، جنس را از انبار تأمین کننده ارسال می‌کنید.
۶- مدیریت شبکه‌های اجتماعی
آگهی‌های زیادی با عنوان مدیریت شبکه اجتماعی به صورت دورکار در سایت‌های کاریابی وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان ادمین اینستاگرام و تلگرام ماهانه درآمد خیلی خوبی داشته باشید. درآمد شما از تبلیغات، افزایش دنبال کننده، فروش محصول یا خدمات، ‌پاسخگویی دایرکت و… است.
می‌توانید خودتان هم به عنوان بلاگر یا اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و از تبلیغات دیگران درآمد بالایی داشته باشید.
۷- آموزش آنلاین
یکی از مشاغل پول‌ساز در منزل آموزش آنلاین است. اگر به حوزه آموزش علاقه دارید و دوست دارید نرم افزار یا تخصص خاصی را به دیگران آموزش دهید، می‌توانید با فروش ویدئوی آموزشی درآمد خیلی خوبی داشته باشید.
بسیاری از اساتید با قرار دادن ویدئوهای آموزشی رایگان در یوتیوب یا فروش پکیج‌های آموزشی ماهانه درآمد میلیونی دارند. یوتیوب بر اساس تعداد بازدید ویدئو و تبلیغات به یوتیوبرها پول می‌دهد. این در حالی است که ویدئوهای شما تا چندین سال آینده می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند.
۸- کارهای هنری
اگر به کارهای هنری مثل بافتنی، تابلوهای دکوراتیو، سفالگری، طلاسازی، نقاشی و… علاقه دارید می‌توانید یک شغل خانگی داشته باشید. برای فروش محصولات هنری می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. در کارهای هنری خلاقیت و پشتکار شما بسیار اهمیت دارد.

۹- پرورش گل و گیاه
یکی از شغل‌های خانگی پردرآمد پرورش گل و گیاه است. اگر شرایط کافی برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاه را دارید، می‌توانید یک پیج فروش گیاهان آپارتمانی و زینتی بزنید. با کاشت و قلمه زنی گیاهان تعداد آن‌ها را بیشتر کنید.
برای فروش گیاهان هم چندین گلدان در اندازه‌های مختلف بخرید و تصاویر گل و گیاه را در اینترنت قرار دهید. از این طریق مشتری جذب می‌کنید.

۱۰- نرم افزارهای گرافیکی
اگر با یکی از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، ایلاستریتور، پریمیر و…. آشنا باشید می‌توانید از این طریق درآمدزایی کنید. بسیاری از افراد و شرکت‌ها برای تولید محتوای تصویری و ویدئویی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی به دنبال نیروی دورکار هستند.
از طرف دیگر می‌توانید با ضبط دوره‌های آموزشی و فروش آن‌ها درآمد خیلی خوبی داشته باشید.

برای کسب درآمد در خانه…
در این مقاله با ۱۰ شغل پردرآمد خانگی آن هم بدون سرمایه اولیه آشنا شدیم. حالا شما باید ببینید که در چه زمینه‌ای تخصص دارید تا بتوانید به عنوان یک شغل خانگی یا شغل دوم آن را انتخاب کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *