شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

آشنایی با ۵ شرکت سازنده جرثقیل سقفی (داخلی و خارجی)

جرثقیل سقفی، ماشین یا قطعه ای از تجهیزات است که به شما امکان می دهد مواد سنگین را از یک مکان به مکان دیگر به روشی دقیق بلند کرده و منتقل کنید. هیچ رویکرد “یک اندازه مناسب برای همه” برای تعریف جرثقیل سقفی وجود ندارد، زیرا هر جرثقیل سقفی به دقت برای یک هدف یا کاربرد خاص طراحی و مهندسی شده است تا متناسب با نیازهای حمل و نقل مواد یک تجارت باشد.

کاربردهای جرثقیل سقفی

جرثقیل های سقفی را می توان در انواع پیکربندی ها طراحی و ساخت و اجزای مختلف را می توان تعویض یا مهندسی کرد تا ظرفیت و عملکرد آن بهبود یابد. برخی از محبوب ترین دلایل استفاده از جرثقیل سقفی عبارتند از:

پیش‌نویس خودکار

  • بارگیری یا تخلیه مواد از کامیون
  • جابجایی مواد در اطراف یک تأسیسات کارآمدتر از موتور یدک کش یا نیروی انسانی می تواند باشد
  • چرخاندن یا کشیدن قالب ها به داخل و خارج از ماشین های مهر زنی در یک مرکز تولیدی
  • تغذیه مواد خام به ماشین در یک کارخانه تولیدی
  • حرکت دادن قطعات یا قطعات به سمت پایین خط مونتاژ به صورت کنترل شده
  • جابجایی کانتینرها در اطراف یک کارخانه کشتی سازی یا راه آهن

جرثقیل دروازه ای

ساخت جرثقیل دروازه ای نوعی جرثقیل سقفی است که بر روی دروازه ساخته می شود.

دروازه ای یک چارچوب متحرک است که از تجهیزات بزرگ پشتیبانی می کند. برخی از چیزهای رایجی که پشتیبانی می‌کند سیگنال‌های راه‌آهن، موشک‌ها و جرثقیل‌ها هستند!

با قرار دادن دو و دو با هم، جرثقیل روی دروازه یک جرثقیل دروازه ای است.

پیش‌نویس خودکار

موارد استفاده از جرثقیل دروازه ای

جرثقیل های دروازه ای در طیف وسیعی از اندازه ها وجود دارند – از چیزی که در گاراژ شما قرار می گیرد تا چیزی که می تواند گاراژ، خانه و هر چیزی را که در آن قرار دارد بلند کند.

جرثقیل های دروازه ای واقعا بزرگ بیشتر در محوطه های حمل و نقل و کانتینر، محوطه های راه آهن و مکان هایی که دال های بتنی بزرگ را تشکیل می دهند، دیده می شوند.

جرثقیل های دروازه ای کوچکتر برای استفاده در گاراژ و مغازه های کوچکتر تولیدی رایج تر هستند.

جرثقیل های دروازه ای کوچکتر معمولاً روی چرخ های سنگین قرار دارند بنابراین می توان آنها را به راحتی جابجا کرد. این باعث می شود آنها بسیار متنوع و متحرک باشند.

اگر به یک سیستم جرثقیل سقفی متحرک نیاز دارید و قصد ندارید بیش از چند تن جابجا کنید، جرثقیل دروازه ای متحرک کوچکتر یک انتخاب عالی است.

اگر به یک جرثقیل سقفی بیرونی نیاز دارید که نیاز به جابجایی چندین تن دارد و در سیستم مسیر مناسب است، ممکن است یک جرثقیل دروازه ای بزرگتر متناسب با نیاز شما باشد.

طراحی و ساخت جرثقیل سقفی

همانگونه که میدانید حوزه هایی که نیاز به طراحی و ساخت دارند میبایست توسط مهندسین و تکنسین های مجرب اجرا گردند. تعیین “بهترین” شرکت ها در هر صنعت ذهنی است و به نیازهای خاص و اولویت های خاص بستگی دارد. با این حال ، برخی از تولید کنندگان پیشرو جرثقیل های سقفی چه داخلی و چه خارجی که در زمینه ساخت انواع جرثقیل های سقفی فعال هستند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

پیش‌نویس خودکار

۱. کونه کرین Konecranes

 شرکت فنلاندی Konecranes دارای حضور گسترده جهانی با بیش از ۶۰۰ مکان در ۵۰ کشور است. آنها طیف گسترده ای از جرثقیل های بالائی را ارائه می دهند ، از جمله جرثقیل های پل ، جرثقیل های گانتری ، جرثقیل های جیب و مونورایل ها ، که به صنایع مختلف مانند تولید ، تولید برق ، کشتی سازی و بنادر خدمت می کنند.

Konecranes به خاطر تعهد خود به نوآوری شناخته شده است ، به طور مداوم در حال توسعه فن آوری های جدید برای بهبود ایمنی ، کارایی و بهره وری است. آنها ویژگی هایی مانند جرثقیل های متصل هوشمند ، درایوهای فرکانس متغیر و سیستم های نظارت از راه دور را ارائه می دهند.

Konecranes بر خدمات مشتری تاکید می کند ، ارائه پشتیبانی جامع پس از فروش ، از جمله تعمیر و نگهداری ، قطعات یدکی و برنامه های آموزشی.

۲. ایران کرین ircrane

[تصویر جرثقیل سربار صنایع سنگین سومیتومو]

از جمله شرکت های داخلی فعال در بخش طراحی، ساخت، نصب و تعمیر انواع جرثقیل سقفی (جرثقیل دروازه ای، جرثقیل سقفی دو پل، جرثقیل سقفی سوله، راهبر جرثقیل سقفی و غیره) ایران کرین است. این شرکت با سابقه ۲۰ سال فعالیت در این عرصه، خدمات رضایت بخشی به مشتریان خود ارائه داده است.

۳. لیبهر

شرکت سوئیسی Liebherr به دلیل تخصص مهندسی و تعهد به کیفیت مشهور است. آنها طیف متنوعی از جرثقیل های هوایی را ارائه می دهند ، از جمله طرح های استاندارد و سفارشی برای کاربردهای سنگین مانند ساخت و ساز ، معدن و مزارع بادی دریایی.

Liebherr شامل تکنولوژی پیشرفته در جرثقیل های خود ، از جمله سیستم های کنترل پیشرفته ، سیستم های نظارت بر بار و ویژگی های ایمنی است.

Liebherr در ارائه راه حل های جرثقیل سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای خاص مشتری و برنامه های کاربردی چالش برانگیز برجسته است.

پیش‌نویس خودکار

۴. شرکت صنایع سنگین ژنهوا، لمیتی (ZPMC)

شرکت چینی ZPMC آنها طیف گسترده ای از جرثقیل های بالائی را ارائه می دهند ، از جمله جرثقیل های گانتری ، جرثقیل های کانتینری و جرثقیل های کشتی.

ZPMC برای ارائه راه حل های جرثقیل مقرون به صرفه شناخته شده است ، و آنها را به یک انتخاب محبوب برای مشتریان آگاه از بودجه تبدیل می کند.

ZPMC دارای یک شبکه جهانی از امکانات تولید و مراکز خدمات است که پشتیبانی و خدمات کارآمد را به مشتریان در سراسر جهان تضمین می کند.

۵. صنایع سنگین سومیتومو

شرکت ژاپنی Sumitomo Heavy Industries با بیش از ۱۰۰ سال تجربه در تولید جرثقیل، بازیگر اصلی در صنعت ماشین آلات سنگین است. آنها طیف گسترده ای از جرثقیل های سقفی، از جمله طرح های استاندارد و سفارشی را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهند.

Sumitomo کیفیت را با استفاده از مواد مرغوب و فرآیندهای تولید دقیق در اولویت قرار می دهد. جرثقیل های آنها به دلیل دوام، قابلیت اطمینان و طول عمر طولانی شناخته شده اند.

Sumitomo با امکانات تولیدی و دفاتر فروش در سرتاسر جهان، حضور جهانی قوی دارد که از پشتیبانی و خدمات کارآمد مشتری اطمینان می دهد.

مهم است که به یاد داشته باشید که این ها فقط چند تا از سازندگان معتبر جرثقیل های سقفی هستند. بهترین انتخاب برای شما به نیازهای خاص ، بودجه و نیازهای صنعت شما بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری ، عواملی مانند نوع جرثقیل مورد نیاز ، ظرفیت و ارتفاع بلند کردن آن ، محیط برنامه و سطح پشتیبانی پس از فروش ارائه شده توسط سازنده را با دقت در نظر بگیرید.

قیمت جرثقیل سقفی

قیمت جرثقیل های سقفی به عواملی مانند ظرفیت باربری، نوع ساختار، برند تولیدکننده، کیفیت قطعات، ارتفاع باربری و … بستگی دارد. برای مثال، ارزش و بهاء یک جرثقیل سقفی دو پل بیشتر از نوع تک پل  آن است، چون دارای سرعت و قدرت بیشتری است. همچنین بهاء یک کشنده سیم بکسلی بیشتر از نوع زنجیری این محصول می باشد، چون دارای طول عمر و ایمنی بیشتری است.

در ضمن قیمت جرثقیل سقفی ۱۰ تن، ۱۵تن و ۲۰ تن به موارد زیادی بستگی دارد، از جمله آنها می توان به برند، ظرفیت بارگیری، ارتفاع، شرایط تحویل و نصب، و قطعات مورد استفاده در آن اشاره نمود.

فاکتورهای موثر بر قیمت جرثقیل سقفی ۱۰ تن، ۱۵تن و ۲۰ تن عبارتند از:

– برند تولید کننده دستگاه: برندهای مختلفی در بازار جرثقیل سقفی وجود دارند و قیمت جرثقیل سقفی هر برند ممکن است متفاوت باشد.

– ظرفیت بارگیری: جرثقیل‌های با ظرفیت بارگیری بیشتر معمولا گران‌تر هستند.

– ارتفاع دستگاه: جرثقیل‌های با ارتفاع بیشتر نیز ممکن است گران‌تر باشند.

– شرایط تحویل و نصب: شرایط تحویل و نصب، مانند محل نصب و دسترسی به آن، می‌تواند بر قیمت دستگاه تاثیر بگذارد.

– قطعات مورد استفاده: کیفیت قطعات مورد استفاده در جرثقیل نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد.

– هزینه حمل و نصب: بسته به محل نصب جرثقیل، هزینه‌های حمل و نصب ممکن است بسیار بالا باشد.

– هزینه نگهداری و تعمیرجرثقیل سقفی کارگاهی، مانند سایر ماشین‌آلات، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. این هزینه‌ها شامل، هزینه‌های روانکاری، تعویض قطعات و سرویس‌های دوره‌ای می‌باشند.

– هزینه استهلاک: جرثقیل سقفی مانند سایر ماشین‌آلات با گذر زمان ارزشش را از دست می‌دهد و باید هزینه استهلاک آن  را نیز در نظر گرفت.

– هزینه بیمه: برای حفاظت از جرثقیل و کاهش هزینه‌های احتمالی ناشی از تصادفات و خسارت‌های احتمالی، باید بیمه‌ای برای دستگاه تهیه نمایید. از همین رو داشتن بیمه می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت جرثقیل شود.

لازم به ذکر است که این فاکتورها تنها بخشی از عوامل موثر بر قیمت جرثقیل سقفی سوله هستند و ممکن است عوامل دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار باشند.

کلام پایانی

اگر به دنبال خرید یک جرثقیل سقفی هستید، شما باید بهترین انتخاب را انجام دهید. بالابرهای صنعتی یک دستگاه بسیار مفید و کارآمد است که می تواند بارهای سنگین را در فضای کاری شما جابجا کند. اما چگونه می توانید بهترین انتخاب را جهت خرید این محصول داشته باشید؟

بهترین انتخاب برای تهیه یک کشنده پرقدرت و صنعتی این است که از یک شرکت معتبر و مجرب خرید کنید. شرکتی که دارای گواهینامه های لازم و استانداردهای کیفیت باشد. شرکتی که می تواند به شما مشاوره دهد و محصول درخواستی شما را بر اساس نیازهای شما طراحی و نصب کند. شرکتی که می تواند خدمات پس از فروش و تعمیر و نگهداری را ارائه دهد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *