شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

نکات مهم برای طراحی و چاپ حرفه‌ای فاکتور

 

نکات مهم برای طراحی و چاپ حرفه‌ای فاکتوربه گزارش خبرگزاری آنا؛ طراحی و چاپ فاکتور رسمی امروزه با توجه به اینکه هزینه و زمان زیادی را در بر دارد، با نکات خاصی همراه است که این نکات می‌تواند هزینه‌های گزاف را از بین برده و روی کیفیت محصول تاثیر واضحی بگذارد. برای هر کسب و کاری طراحی و چاپ سندی مانند فاکتور را نمی‌توان بی‌اهمیت در نظر گرفت؛ چرا که یک سند رسمی محسوب می‌شود که خریدار به عنوان ضمانت‌نامه می‌تواند از آن استفاده کند و در شرایطی هم سندی مهم برای اداره مالیات به شمار می‌آید. به همین خاطر، ما در ادامه در مورد نکات کلیدی که برای طراحی و چاپ حرفه‌ای فاکتور مورد توجه قرار می‌گیرند، بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

فاکتور چیست؟

قبل از اینکه به بررسی نکات کلیدی برای طراحی و چاپ حرفه‌ای فاکتور بپردازیم، بهتر است فاکتور را معرفی کنیم. فاکتور به سندی گفته می‌شود که اقلام خریداری شده را با قیمت‌های آن درج می‌کنند. از جمله اطلاعاتی که در این نوع سند تجاری درج می‌شود، می‌توان به مشخصات خریدار و فروشنده، تاریخ خرید، نوع کالا، قیمت کل، قیمت هر واحد کالای خریداری شده و اطلاعات این چنینی دیگر اشاره کرد.

البته با توجه به نظر مشتری در حین چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی را می‌توان موارد دیگری مانند نحوه پرداخت قیمت توسط خریدار، پیش پرداخت و دیگر موارد این چنینی را هم در چاپ فاکتور پیاده سازی کرد. امروزه فاکتورها با توجه به نوع چاپ، طراحی و رسمیت در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند. از نظر طراحی به صورت سربرگ‌دار یا بدون سربرگ از نظر رسمیت به صورت رسمی یا غیر رسمی و از نظر چاپ هم می‌توان چاپ فاکتور تحریر و چاپ فاکتور کاربن‌دار را در نظر گرفت.

اصول و نکات کلیدی برای چاپ و طراحی فاکتور فروش

امروزه معمولاً برای طراحی فاکتور فروش از اصول خاص طراحی پیروی می‌کنند. عمدتاً فاکتورهای فروش طرح ساده‌ای دارند که با رنگ خنثی خود البته با توجه به سلیقه مشتری طراحی می‌شوند که در این بین، قسمت‌هایی از سر برگ هم با توجه به انتخاب مشتری شاید نیاز به برجسته‌سازی داشته باشد. اصول خاصی برای طراحی فاکتورهای فروش هم وجود دارد که اگر بخواهیم به این اصول اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت که شامل:

  • نوع طراحی

البته باید بدانید معمولاً فاکتورهای فروش بر اساس نوع طراحی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که یک دسته آن سربرگ‌دار و دسته بعدی بدون سربرگ است. معمولاً برای طراحی فاکتوری خاص که شرکت‌ها و مجموعه‌ها به آن نیاز دارند، تنها باید به یک مجموعه معتبر و با سابقه برای طراحی و چاپ مراجعه کرد.

  • اندازه فاکتور

اندازه فاکتور هم جزء نکات بسیار کلیدی است که معمولاً در هنگام چاپ فاکتور رسمی مورد توجه قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که سایزبندی خاصی برای فاکتورهای فروش وجود دارد که اندازه‌های استانداردی هم دراین بین تعریف شده‌اند و می‌توان اندازه فاکتورهای فروش را به صورت استاندارد به صورت A3،A4، A5،A6، B4، B6، B5نام برد. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگر شما طراحی فاکتوری را که لازم نیست تا به سازمان مالیات و دارایی ارائه دهید، با ابعاد متفاوتی برای طراحی و چاپ می‌توانید در نظر بگیرید.

  • نوع کاغذ

از جمله نکات مهم و کلیدی دیگر برای طراحی و چاپ فاکتور رسمی توجه به کاغذی استاندارد است که این کاغذها تحریر۸۰ گرم، الوان ۶۰ و ۸۰ گرم و کاغذ کربن‌دار هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که با توجه به سفارش مشتری از انواع دیگر کاغذ هم می‌توان استفاده کرد. عمدتاً فاکتورهای کاربن‌داربرای برگه‌های فاکتوری که دارای کربن است را می‌توان مورد استفاده قرار داد؛ چرا که این چنین دیگر لازم نخواهد بود تا در بین برگه‌های فاکتور از کاربن استفاده کرد که این نوع فاکتور به صورت دو برگه، سه برگه و چهار برگی به راحتی چاپ می‌شود.

  • رنگ برگه های فاکتور

رنگ برگه‌های فاکتور هم از اصول خاصی پیروی می‌کند که معمولاً امروزه چاپ فاکتور سه برگی بیشتر مد نظر قرار دارد. برگ اول عمدتاً سفید رنگ بوده که از کاغذ ۸۰ گرمی برای تهیه آن استفاده می‌کنند و به صورتی انتخاب می‌شودکه در این بین، جنس برگه‌های دوم و سوم نسبت به برگه اول نازک‌تر بوده و البته که از کیفیت پایین‌تری هم برخوردار است.

  • برآورد قیمت طراحی و چاپ فاکتور

شما برای طراحی و چاپ حرفه‌ای فاکتور باید با نحوه محاسبه قیمت هم آشنا باشید؛ چرا که معمولاً قیمت چاپ فاکتور متغیر بوده و با عوامل خاصی مشخص می‌شود که عمدتاً تعداد نسخه‌ها جزء مهم‌ترین عامل‌ها به شمار می‌آید. اینکه مجموعه مورد نظر شما از چه نوع کاغذی استفاده می‌کند هم موضوع قابل بحثی است؛ چرا که قیمت کاغذ کربن‌دار با کاغذ بدون کاربن قطعاً با یکدیگر متفاوت است. معمولاً نوع چاپ هم خود قیمت متفاوتی را برآورد می‌کند؛ چرا که امروزه چاپ ریسو و آفست هم بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. عمدتاً سایز و ابعاد در طراحی و چاپ فاکتور را هم نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که یکی دیگر از موارد کلیدی و بسیار مهم به شمار می‌آید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که صحافی فاکتور هم هزینه‌ای در بر دارد که در نحوه محاسبه قیمت فاکتور نباید آن را نادیده بگیرید و در پایان این نکته را خاطر نشان می‌کنم که شماره‌دار بودن یا بدون شمار بودن فاکتور هم جزء عوامل کلیدی در برآورد قیمت محسوب می‌شود.

سایت های معتبر برای طراحی و چاپ فاکتور

امروزه با گسترش بستر اینترنت مجموعه‌های زیادی در زمینه چاپ و طراحی فاکتور فروش فعالیت می‌کنند و اگر بخواهیم به صورت مختصر ولی مفید به بررسی چند مجموعه معتبر و با سابقه در کشور بپردازیم، می‌توان سایت‌های زیر را نام برد که عبارتنداز:

  • دفتر فنی مرسدس

دفتر فنی مرسدس (mercedesprint.com) یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه طراحی و چاپ فاکتور رسمی است که می‌توان گفت این مجموعه به خاطر دو دهه فعالیت توانسته تجربه و تخصص قابل قبولی در امور مربوط به چاپ دیجیتال و خدمات پس از چاپ به دست آورد.

به همین خاطر، جزء مراکز قابل اعتماد بوده که از استانداردهای روز دنیا در این زمینه پیروی می‌کند. شما چنانچه در مورد چگونگی چاپ فاکتور رسمی سوالی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید و با کارشناسان آن در تماس باشید.

  • مهیار

یکی دیگر از مجموعه‌هایی که در زمینه چاپ فاکتور بسیار معروف و معتبر است و در خاورمیانه توانسته محبوبیت خوبی را کسب کند، مجموعه مهیار بوده که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته در طی سال‌های سال فعالیت با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های چاپ پیشرفته، در زمینه صنعت چاپ فاکتور بسیار قابل قبول عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

می‌توان گفت که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار و فعالیت این مجموعه می‌توانید با توجه به مشتریانی که در اختیار دارد، به سابقه و عملکرد این مجموعه مطمئن شوید؛ چرا که مشتریانی همچون دومینو، سایپا، بانک شهر و… از خدمات این مجموعه استفادهکرده‌اند.

  • شاپرک

گروه شاپرک هم یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که در زمینه صدور فاکتور رسمی خدمات قابل قبولی را ارائه می‌دهد. می‌توان گفت گروه شاپرک به خاطر کیفیت بالا و قیمت منصفانه‌ای که برآورد می‌کند در حال حاضر جز برترین‌ها در زمینه طراحی و چاپ انواع فاکتور به شمار می‌آید. مشتریان عزیز می‌توانند سفارشات طراحی و چاپ خود را به صورت آنلاین از طریق منوی سفارش آنلاین در این سایت ثبت و پیگیری کنند و از خدمات این مجموعه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند

  • فرتاک

چاپ فرتاک هم یکی دیگراز مجموعه‌هایی است که برای سفارش چاپ فاکتور شما می‌توانید روی خدمات این سایت حساب کنید. به هر حال، چاپ فرتاکیکی از ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه طراحی و چاپ فاکتور فعالیت می‌کند. شما در کسب و کارهای گوناگون خود که احتیاج به فاکتور دارید، می‌توانید از خدمات این مجموعه به نحو احسن استفاده کنید. این مجموعه با به‌کارگیری نیروهای متخصص با تجربه چندین ساله توانسته خلاقیت و نوآوری را در صنعت چاپ آنلاین به صورت حرفه‌ای به نمایش بگذارد.

تفاوت طراحی و چاپ فاکتور رسمی و غیر رسمی

معمولاً چاپ و طراحی فاکتورهای رسمی و غیر رسمی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. به این صورت که فاکتور رسمی معمولاً برای مشاغلی مناسب است که یک نسخه از فاکتور را به اداره امور مالیات ارائه می‌دهند که اگر مشاغل مختلف فاکتور مورد نظر را ارائه ندهند با پرداخت جریمه روبرو خواهند شد. اطلاعات مهمی همچون شماره سریال، اسم شرکت، شناسه ملی و شماره ثبت شرکت از جمله اطلاعات بسیار مهم در فرایند طراحی فاکتور رسمی به شمار می‌آیند.

در صورتی که برای طراحی و چاپ فاکتور غیر رسمی می‌توان گفت این نوع فاکتور بیشتر برای اینکه خریدار بتواندیکسری اطلاعات در مورد قیمت محصول داشته باشد، طراحی می‌شود و از لحاظ قانونی چندان به رسمیت شناخته نمی‌شود و به همین خاطر، طراحی فاکتور غیر رسمی با فرمت خاصی همراه نبوده و سازمان امور اقتصاد و دارایی هم به آن توجهی نشان نمی‌دهد، البته به فاکتور غیر رسمی فاکتورصوری هم می‌گویند.

همه ما می‌دانیم که طراحی و چاپ فاکتور رسمی با اصول و قواعد خاصی همراه است و طبیعتاً هر مجموعه‌ای که با استاندارد بیشتری از این اصول پیروی کند، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کرده و خدمات قابل قبول‌تری را ارائه می‌دهد. در مورد چند سایت معتبر در این زمینه هم صحبت کرده‌ایم که بتوانید برای طراحی و چاپ انواع فاکتور یک مجموعه باسابقه را آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

منبع: خبرگزاری آنا

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *