جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

استفاده از آینه‌ های رنگی در دکوراسیون داخلی

با رشد تکنولوژی و استفاده از رنگ در لایه بازتابنده آینه‌ها شکل جدید و تازه ای از آینه‌های دکوراتیو نمایان شد که با نام آینه‌های رنگی معروف شده‌اند. آینه‌های رنگی در هر رنگ و شکلی امکان ساخت دارند.

انواع گوناگون و بسیاری آینه در دنیای اطراف ما وجود دارد که افراد با توجه به نیاز خود هر یک را برای استفاده برمی‌گزینند. یک ایده‌ بسیار عالی برای زیباسازی فضای داخلی منازل استفاده از آینه‌‌کاری است. از زمان قدیم هنر آینه‌کاری جزو هنرهای شاخص معماری و برجسته ایرانی محسوب می‌شد. می‌توان گفت ایرانیان به نوعی در زمینه این هنر پیشرو و ماهر هستند. آینه‌کاری در زمان گذشته به عنوان یک تزئینات کلاسیک و سنتی نمایان می‌شد، اما امروزه آینه کارهای کشورمان ابتکارات خلاقانه‌ای نمایان کرده‌اند که باعث شده هنر آینه‌کاری در سبک مدرن نیز طراحی شود.

در آینه ها از فلز گرانبهای طلا می توان استفاده کرد که اصطلاحا به آن طلاکاری گفته می‌شود. در زمان قدیم آینه ها را فقط با یک ماده می ساختند و فناوری خاصی بر روی آن ها شکل نمی‌گرفت و آینه ها را بدون اضافه کردن ترکیب های دیگر که باعث می شود آینه رنگی شود یا اینکه لعابی نقره ای، برنزی و طلایی به آن دهد، تولید می‌شدند. آینه طلایی امروزه یکی از انواع محبوب و پرطرفدار آینه هایی است که طراحی و تولید می‌شوند. این نوع آینه کیفیت بسیاری دارد و علاوه بر آن جذابیت خاصی هم به بنا ها و ساختمان ها می‌تواند هدیه دهد.

آینه طلایی

یکی از محبوب ترین آینه‌ها در حوزه دکوراسیون داخلی آینه طلایی است، در گذشته آینه‌های طلایی با استفاده از طلا یا ترکیب فلزاتی که رنگ طلایی داشت تولید می‌شدند. آینه های طلایی دارای شفافیت خاص، جنس و مواد متفاوت، اندازه و ابعاد مختلف و طرح های گوناگون است. این آینه‌ها به عنوان آینه‌های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می‌روند و ظاهری لوکس و مجلل به فضا می‌‌بخشند. هنر دکوراسیون استفاده از آینه‌های طلایی با روی کار آمدن آینه‌های رنگی مجددا باب نمود. آینه‌های دکوراتیو طلایی در انواع و اشکال گوناگونی وجود دارند.

استفاده از آینه‌ های رنگی در دکوراسیون داخلی

ایجاد یک فضای لوکس در دکوراسیون داخلی با استفاده از آینه طلایی

دانشمندان معتقدند که رنگ ها نقش بسیار مهمی در روحیه افراد دارند و باعث می شوند حس متفاوتی را در بیننده ایجاد کنند. رنگ طلایی جلوه خاصی دارد و برای تزئین دکوراسیون بسیار مناسب است به همین خاطر آینه با رنگ طلایی به وسیله‌ی تولید کنندگان و طراحان صنعت شیشه و آینه ساخته شده است.  از گذشته رنگ طلایی را رنگ اشرافیت و پادشاهی می‌دانستند. افزودن رنگ طلایی به نمای داخلی ساختمان‌ها ظاهری تجملاتی و اشرافی را القا می‌‌کند که باعث فراخ تر شدن فضا می‌شود. طلایی یک رنگ آنتیک و کلاسیک است که در دسته رنگ‌های متالیک طبقه بندی می‌شود و امکان ترکیب شدن با رنگ‌های بسیاری را در فضای داخلی دارا است، بنابراین اگر علاقه مند به این هستید که یک فضای لاکچری و لوکس را در فضای داخلی منزل خود به وجود بیاورید حتما از آینه طلایی در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. مهم ترین رنگ‌هایی که طلایی با آن هماهنگ می‌شود رنگ‌های سفید، مشکی، برنزی، نقره ای و مسی هستند.

استفاده از آینه‌ های رنگی در دکوراسیون داخلی

آینه دودی

امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها اکثرا از شیشه های رنگی ساده یا طرح دار استفاده می‌کنند. یکی از کاربردی ترین انواع شیشه های رنگی که در حال حاضر جزو اساس و پایه اصلی و مهم طراحی مدرن دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود، استفاده از آینه دودی است. رنگ دودی از ترکیب دو رنگ مشکی و سفید به دست می‌آید و از تناژهای رنگ خاکستری محسوب می‌شود. رنگ دودی از رنگ هایی است که می‌تواند با هردو نوع دکوراسیون کلاسیک و مدرن به کار رود. واقع انتخاب مدل و رنگ آینه های دکوراتیو با در نظر گرفتن سلیقه مشتری و سبک طراحی و چیدمان داخلی ساختمان مسکونی اداری و تجاری انجام می شود.

استفاده از آینه‌ های رنگی در دکوراسیون داخلی

از آینه دودی در چه فضاهایی می‌توان استفاده کرد ؟

آینه دودی (زغالی) می‌تواند سالن را پر نورتر و بزرگتر جلوه دهد به همین دلیل کاربرد بسیاری در سالن های پذیرایی دارد. آینه های دودی می توانند بر روی دیوار، ستون، سقف، درب کمد دیواری نصب شوند و زیبایی فضای محیط را دو چندان کنند.

استفاده از آینه‌ های رنگی در دکوراسیون داخلی

روند اجرای آینه دودی

آینه های دودی یا ذغالی با توسعه صنعت تولید شیشه و طراحی و ساخت انواع شیشه های رنگی در کشور فروش بسیاری پیدا کرده‌اند. آینه های دودی از ترکیب نقره، مس، ترکیبات رنگ دودی و قلع تولید می‌شوند که برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان، درب و پنجره ماشین و … از آن ها استفاده می‌شود. در روش اجرای ساخت آینه دودی یا آینه مشکی از یک سری تثبیت کننده ها استفاده میشود که میزان استفاده آن در کیفیت آینه بسیار تاثیرگذار است. این آینه ها به عنوان یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین انواع آینه های دکوری محسوب می‌شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *