سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

عرضه قلیان در کدام قهوه خانه ها مجاز است؟ + عکس

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,قلیان

عرضه قلیان در قهوه‌ خانه‌ هایِ سنتی مجوزدار

مجله دوستان : نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با رأی به یک استفساریه، مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌های مجوزدار سنتی را از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، مستثنی کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درخواست ۵۵ نفر از نمایندگان برای مطرح شدن یک فوریت استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در دستور کار قرار گرفت و موضوع استفساریه به تصویب مجلس رسید.

هدف از ارائه این استفساریه، روشن کردن مفهوم تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مستثنی کردن مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌های مجوزدار، از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و اداری اعلام شده است، در واقع طراحان این استفساریه، با اشاره به سابقه فرهنگی و اجتماعی قهوه‌خانه‌ها، کسب و کار جمعیت قابل توجهی از این صنف و نیز خطرات زیرزمینی شدن این صنف، خواستار مستثنی شدن قهوه‌خانه‌های مجوزدار از این موضوع شده‌اند.

در این استفساریه آمده است: آیا اماکن عمومی مذکور در تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ۱۵ شهریور ۱۳۸۵، شامل قهوه‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز می‌شود؟

در پاسخ این استفساریه که به تائید نمایندگان رسید، آمده است: خیر، اماکن عمومی مذکور در تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، شامل قهوه‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری نمی‌شود.

 

عرضه قلیان در کدام قهوه خانه ها مجاز است؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *