شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵ قبل از ظهر به وقت تهران

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

هنگامی که خستگی سراسر وجود ما را فراگرفته، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد که این خستگی را بشوید و ببرد، قهوه است. این نوشیدنی، برای همه ما فراتر از طعم و عطر است. اما چیزی که باعث می‌شود مزه‌های متفاوتی از این نوشیدنی به وجود بیاید، دان cafee است. جالب است بدانید میلیون‌ها نوع از دان، در سراسر دنیا وجود دارد. دو نوع از این دان ها به نام‌های عربیکا و روبوستا توانسته‌اند بیش از بقیه به عمق جان ما نفوذ کنند و محبوب دل هایمان شوند. اما تفاوت این دو در چیست؟ پاسخ این سوال را در ادامه خواهیم گفت.

دوراهی قهوه عربیکا و روبوستا

قبول دارید که حتی شنیدن کلمه قهوه خوابمان را می‌پراند؟ این نوشیدنی یعنی اصالت و این غیر قابل تغییر است. تا بیشتر از این غرق این نوشیدنی گرم و محبوب نشدیم؛ برویم سر اصل مطلب و به مقایسه عربیکا و روبوستا بپردازیم. این که به شما بگوییم فلان cafee را بنوشید یا اصلا سمت فلان محصول نروید، کاملا اشتباه است. چرا که طعم و مزه از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است و این موضوع به سلیقه افراد بر می‌گردد. ما این دو نوع را در اینجا معرفی می‌کنیم، اما انتخاب نهایی به عهده خودتان می‌باشد.

 

مقایسه دان‌های arabica و Robusta

در این بخش تحقیقات میدانی داریم و باید به مشاهده انواع دان های عربیکا و روبوستا بپردازیم. اگر از افرادی هستید که دان قهوه تهیه می‌کنید و خودتان آن‌ها را آسیاب می‌کنید، پس باید نوع دانها را بشناسید و بتوانید آن‌ها را تشخیص دهید. Arabica شامل دو زیرمجموعه به نام‌های بربون و تاپیکا است. اما قضیه Robusta بر عکس عربیکا است و خودش از زیرمجموعه‌های کنفورا است. البته به‌طور کلی تمامی cafee‌ها در دو گروه جای می‌گیرند. گروه اول arabica و گروه دوم Robusta است.
دانه های روبوستا، دایره ای شکل و عربیکا بیضی مانند است. از لحاظ رنگ نیز، تفاوت هایی دارند که این مورد نیز در تشخیص این دو می تواند به شما کمک کند. اما تفاوت اصلی آنها در مزههایشان است. مزه این دو از زمین تا آسمان است. به طور کلی مصرف arabica از Robusta بیشتر است. اما علت این اتفاق چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت‌های قهوه عربیکا و روبوستا

⦁ تمامی قهوه‌های دنیا به دو گروه تقسیم می‌شوند که عبارت است از عربیکا و روبوستا
⦁ دان‌های Robusta تلخ‌تر از دان‌های arabica است. مزه دان این نوشیدنی، بیش از آن که به تلخی بزند به ترشی می‌زند. اگر دوست دارید مزه‌ای گس و تلخ را بچشید پس به سراغ Robusta بروید اما اگر تحمل تلخی را ندارید؛ بهترین گزینه arabica است.
⦁ دوست داران کافئین دست‌ها بالا! اگر از جمله افرادی هستید که عاشق کافئین هستند و می‌خواهند نوشیدنی با درصد بالای کافئین مصرف کنند، پس بهتر است به سراغ روبوستا بروید. اما اگر از افرادی هستید که می‌خواهید قهوه بنوشید، اما کافئین زیادی وارد بدنتان نشود، پس به سراغ عربیکا بروید که چاره کار شما دست اوست.
⦁ نکته جالبی که درباره قیمت‌گذاری این دو نژاد cafee وجود دارد این است که قیمت arabica از Robusta بیش‌تر است. این قضیه دقیقا برعکس قیمت‌گذاری شکلات است. در قیمت گذاری شکلات هر چقدر مزه آن تلخ‌تر باشد، یعنی خالص‌تر است و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد.
⦁ اگر از افرادی هستید که دوست دارند نوشیدنی داشته باشند که تلخی زیادی نداشته باشد، بهتر است به سراغ عربیکا بروید. قند موجود در ساختار این نوع نوشیدنی، دو برابر روبوستا است و به همین علت تلخی کمتری نسبت به Robusta دارد.

خرید cafee

خرید این نوشیدنیها باید از جایی صورت بگیرد که به آن اطمینان دارید. یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی که درعرضه و فرآوری انواع دان قهوه، قهوه فوری و تجهیزات مشغول به کار است، فروشگاه قهوه آفر است. این فروشگاه، طیف وسیعی از انواع cafee را عرضه می‌کند که arabica و روبوستا یکی نیز از آن‌ها است.
یکی از ویژگی‌های این فروشگاه که باعث تمایز آن شده است و در راستای سلیقه مشتریان می‌باشد؛ این است که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خودتان قهوه ترکیبی از عربیکا و Robusta را داشته باشید که نسبت ترکیبات این میکس به سلیقه شما عزیزان قابل تغییر است. پیشنهاد می‌کنیم به سایت قهوه آفر سر بزنید و cafee ترکیبی خود را سفارش دهید.

 

 

کلام آخر با شما عزیزان

مصرف این نوشیدنی، دیگر مثل قبل کم نیست و مانند چای به یکی از نوشیدنی‌های ثابت خانه‌های همه ما تبدیل شده است. بسته به ذائقه و سلیقه خود می‌توانیم نوشیدنی مورد پسند خودمان را انتخاب کنیم. اگر طبعتان به سمت شیرینی است باید عربیکا را انتخاب کنید و اگر تلخی مزه cafee را می‌پسندید و می‌توانید آن را تحمل کنید باید به سراغ Robusta بروید. اما به ترکیب این دو فکر کنید. ترکیبی با نسبتی که خود شما آن را تعیین می‌کند.
قهوه آفر این شرایط خاص را برای همه شما عزیزان مهیا کرده است. کافی است به سایت آن‌ها سربزنید و نسبت دلخواه خود را بگویید و میکس آن را دریافت کنید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. آیا تاکنون cafee میکس نوش‌جان کرده‌اید؟ چه نسبتی از آن را پیشنهاد می‌دهید؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *