جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

خریداران خودروهای قاچاق به پلیس مراجعه کنند

۳ عضو باند قاچاقچیان خودروهای گرانقیمت در کرج با تلاش کارآگاهان استان البرز دستگیر شدند.

پیش‌نویس خودکار

به گزارش خبرنگار «ایران»، اعضای این باند ۲۰ نفره با خرید خودروهای گرانقیمت از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مناطق آزاد آنها را وارد کشور می‌کردند. سردار عباسعلی محمدیان – فرمانده انتظامی استان البرز- در تشریح این خبر گفت: ماه گذشته بر اساس سرنخ‌های موجود و کنترل یک خودروی گذر موقت مطلع شدیم که پلاک این خودرو جعلی است. بنابراین موضوع پیگیری شد و کارآگاهان۱۷ دستگاه خودروی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد تومان را کشف و توقیف و سه عضو باند را نیز دستگیر کردند. وی اضافه کرد: چنانچه افرادی این قبیل خودروها را خریداری کرده‌اند به پلیس مراجعه کنند زیرا این اقدامات قاچاق محسوب می‌شود و باید چند برابر قیمت خودرو جریمه پرداخت کنند.
دستگیری سارقان باغ ویلا
سرهنگ نادر بیگی – رئیس پلیس آگاهی استان البرز- نیز از دستگیری اعضای باند سارقان باغ ویلاهای حاشیه جاده کرج – چالوس در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: اعضای این باند که دو سارق و یک مالخر بودند با شناسایی اماکن اقدام به سرقت لوازم خانه کرده و سپس در شهرستان شهریار استان تهران اموال مسروقه را به فروش می‌رساندند که یک مالخر نیز دستگیر شد. سارقان با یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به محل سرقت می‌رفتند که تاکنون به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کرده و ۲۳ مالباخته نیز شناسایی شده‌اند. ارزش اموال کشف شده ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
انهدام باند «جبار»
اعضای یک باند چهارنفره سرقت لوازم خانه به سرکردگی سارق سابقه دار به‌نام «جبار» که در مناطق مختلف تهران و کرج فعالیت داشتند هنگام سرقت در کرج به دام قانون افتادند.
سرکرده این باند که در چند استان کشور تحت تعقیب پلیس بود پس از یک ماه کار اطلاعاتی در استان البرز دستگیر شد، همسر سرکرده باند نیز به جرم مشارکت در سرقت برای فروش اموال بازداشت شد ضمن آنکه سارقان به ۵۰ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کردند.
سرهنگ نادربیگی اضافه کرد: این سارقان با تخریب در یا از طریق بالکن خانه‌ها وارد می‌شدند و اشیای قیمتی، فرش و لوازم منزل را سرقت می‌کردند و سپس به مالخر می‌فروختند. ارزش ریالی اموال سرقت شده بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *