سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

سلاخی خودروهای سرقتی

نیروهای تجسس کلانتری سپاد مشهد، اعضای یک باند سرقت را درحالی به دام انداختند که مشغول سلاخی یک خودرو در انبار ضایعاتی بودند.

سلاخی خودروهای سرقتی

به گزارش خراسان، به دنبال افزایش برخی سرقت ها در حاشیه شهر مشهد، گروه تخصصی از نیروهای کلانتری سپاد با راهنمایی و دستورات ویژه معاون دادستان مرکز خراسان رضوی، تحقیقات گسترده ای را برای ریشه یابی باندهای سرقت آغاز کردند. آنان با استفاده از ردیابی های اطلاعاتی و به کارگیری منابع و مخبران به محل به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد افرادی در یک انبار ضایعاتی رفت و آمدهای مشکوک دارند. به همین دلیل گروه تجسس کلانتری با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) وارد عمل شدند و بررسی های غیرمحسوسی را با شیوه های پلیس ادامه دادند. تحقیقات نیروهای تجسس حکایت از آن داشت که احتمالا در انبار ضایعاتی مذکور، قطعات و لوازم خودروهای سرقتی به فروش می رسد بنابراین ماموران با استفاده از تجربیات قاضی غرآبادیان به محاصره نامحسوس انبار مذکور در خیابان شقایق پرداختند تا این که فردی یک دستگاه خودروی وانت مزدا را به درون ضایعاتی برد و درها بسته شد. گزارش خراسان حاکی است: در این هنگام  استعلام شماره پلاک خودروی وانت از مرکز فرماندهی پلیس بیانگر آن بود که خودروی مذکور از خیابان آزادی ۱۰۷ سرقت شده است!

طولی نکشید که نیروهای تجسس در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، دو نفر به نام های «ح-ن» و «غ-ر» را در   انبار ضایعات دستگیر کردند اما فرد دیگری که در آن مکان حضور داشت، از داخل انبار بیرون پرید و متواری شد. به گزارش خراسان، با انتقال دو متهم دستگیر شده به کلانتری، تعقیب و گشت زنی برای به دام انداختن متهم فراری ادامه یافت تا این که چند ساعت بعد «ش-ح» نیز در یکی از خیابان های اطراف شناسایی شد و حلقه های قانون بر دستانش گره خورد.
«غ-ر» (مالک انبار ضایعاتی) در بازجویی های تخصصی گفت: حدود ساعت ۷ صبح بود که دوستم «ش-ح» با خودروی مزدا به   انبار آمد و من هم در را باز کردم ولی از سرقتی بودن خودرو اطلاعی نداشتم او لوازم خودرو برای من نیاورده بود و تنها یک بار تعدادی ابزار به من داد که هنوز در انبار است. او از ۲ ماه قبل برای من ضایعات  آورد ولی آدرس و مشخصاتی از او ندارم.
براساس این گزارش، بررسی دقیق ماجرا توسط نیروهای انتظامی، نشان داد که لاستیک زاپاس، اتاقک فلزی عقب و رادیات خودرو توسط متهمان باز شده است و آن ها مشغول باز کردن دیگر قطعات بودند که با حضور ماموران روبه رو شدند. با این حال مالک انبار ضایعات مدعی بود که «ش-ح» همه لوازم را باز کرده و او از سلاخی خودرو اطلاعی ندارد!
در همین حال یکی دیگر از متهمان به افسر تحقیق پرونده گفت: وقتی من وارد ضایعاتی شدم، به من گفتند که بیا برای باز کردن اتاق و لوازم خودرو کمک کن که من هم به آن ها کمک کردم. بنابراین گزارش، در حالی که مواجهه حضوری بین متهمان دستگیر شده، راز سلاخی خودروها در انبار ضایعاتی را فاش کرد، تحقیقات پلیس با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی غرآبادیان برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با اعضای این باند سرقت توسط نیروهای ورزیده کلانتری سپاد ادامه یافت.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *