پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

اعترافات یک مالخر که گوشی‌ های سرقتی را در باک بنزین قاچاق می‌ کرد

جوان ۲۶ ساله سابقه داری که به «هشت پا» معروف است بعد از آزادی از زندان در حالی بار دیگر شبکه زورگیری و گوشی قاپی «هشت پا» را تشکیل داد که یکی از مالخران اصلی این شبکه، هنگام خروج از کشور به دام  افتاد و راز دزدان مخوف را فاش کرد.
اعترافات یک مالخر که گوشی‌های سرقتی را در باک بنزین قاچاق می‌کرد
به گزارش خراسان، ماجرای زورگیری های وحشتناک اعضای این شبکه زمانی با صدور دستوری ویژه از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که وقوع چندین فقره زورگیری در «کوچه چهنو»ی مشهد احساس ناامنی را در بین اهالی محل به وجود آورد. به همین دلیل گروهی تخصصی از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن آگاهی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و به تحقیق میدانی در کوچه چهنو پرداختند. از سوی دیگر بررسی دیگر پرونده های زورگیری و گوشی قاپی در مراکز انتظامی نشان می داد پلیس با یک شبکه مخوف زورگیری روبه روست که دامنه جرایم آنان از نقاط مختلف شهر  به ویژه مناطق میرزاکوچک خان، خواجه ربیع، مصلی، فدائیان اسلام و کوی کارمندان آغاز و تا هسته مرکزی مشهد مانند میدان شهدا و بولوار امام رضا(ع) (خیابان تهران) کشیده شده است.
گزارش خراسان حاکی است، با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد .در ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که اعضای این شبکه موتورسوار در قالب باندهای دو نفره در حالی اقدام به زورگیری با تهدید چاقو و انواع سلاح سرد می کنند که همه آن ها با یکدیگر مرتبط هستند و به صورت شبکه ای مرتکب جرم می شوند. تحقیقات کارآگاهان که از چهاردهم اردیبهشت آغاز شده بود پس از چند روز رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین های ترافیکی به شناسایی جوان ۲۶ ساله موتورسواری به نام «هادی» (معروف به هشت پا) انجامید که دارای ۶ فقره سابقه کیفری بود. با شناسایی این زورگیر مخوف، کارآگاهان مخفیگاه وی را در بولوار طبرسی شمالی به محاصره درآوردند و او را در یک عملیات غافلگیرانه در حالی به دام انداختند که قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دستورات محرمانه ای را برای ریشه یابی اعضای این شبکه و ورود به مخفیگاه های آنان صادر کرده بود. بنابر گزارش خراسان، با دستگیری «هشت پا» این پرونده شکل گسترده تری به خود گرفت چرا که او از فروش گوشی‌های سرقتی به یک مالخر افغانستانی پرده برداشت. در پی اعترافات «هشت پا» گروه تخصصی کارآگاهان به سرپرستی «سرهنگ جواد میش مست» دامنه فعالیت های شبانه روزی را به نقاط مرزی کشور کشاندند چرا که بررسی های آنان از انتقال قاچاق گوشی های سرقتی به افغانستان حکایت داشت. این گونه بود که «شیرآقا» مالخر معروف این باند با همکاری نیروهای ورزیده مرزبانی در منطقه مرزی تایباد هنگامی دستگیر شد که قصد داشت ۱۱۰ گوشی سرقتی را درون باک بنزین خودروی سواری خارجی به افغانستان قاچاق کند. این گزارش حاکی است،«شیرآقا» که به دایره جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شده بود راز شبکه مخوف «هشت پا» را فاش کرد و در اظهاراتی تکان دهنده اعضای سابقه دار شبکه ای را لو داد که به سرکردگی هادی (معروف به «هشت پا» )در قالب باندهای دو نفره موتورسوار، دست به زورگیری و گوشی قاپی می زدند و سپس گوشی های سرقتی را به وی می فروختند. بنابراین ادامه عملیات به منطقه خواجه ربیع و گلشهر کشید، جایی که زورگیران مخوف این شبکه در آن مناطق لانه کرده بودند. وقتی کارآگاهان مخفیگاه یکی دیگر از اعضای این شبکه را زیرنظر داشتند ناگهان دو عضو موتورسوار که با قرار صوری کارآگاهان به محل آمده بودند با مشاهده پلیس، با فریاد « مامورند! مامورند!» از آن جا گریختند ولی با شلیک های کارآگاهان در حالی نقش بر زمین شدند که گلوله ها به لاستیک موتورسیکلت اصابت کرد. براساس گزارش خراسان، تاکنون شش عضو سابقه دار این شبکه به همراه مالخر افغانستانی دستگیر شده اند و تعداد زیادی گوشی سرقتی نیز از آنان کشف شده است اما بررسی های دقیق و ریزبینانه کارآگاهان حکایت از آن دارد که اعضای این شبکه بسیار گسترده در جرایم بیشتری نقش دارند. از سوی دیگر اسنادی به دست آمده است که نشان می دهد افراد دیگری مرتبط با این شبکه مخوف هستند و گوشی های سرقتی را با تغییر سریال به کشورهای خارجی قاچاق می کنند به همین دلیل سردار تقوی ضمن قدردانی از  تلاش های کارآگاهان ، دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط، با استفاده از راهنمایی ها و حمایت های قاطع معاون دادستان مشهد صادر کرده است و پیگیری های پلیس در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی همچنان ادامه دارد.
اعترافات یک مالخر که گوشی‌های سرقتی را در باک بنزین قاچاق می‌کرد
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *