جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

خبر خوب مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان

مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به روند رو به رشد سود صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:صندوق بعد از حواشی که برای آن ایجاد شد با شعار حمایت از حقوق معلمان تلاش کرد تا فعالیت‌های خود را ادامه داده و وارد بورس شود.

پیش‌نویس خودکار

در طی این چهارسال تلاش کردیم تمامی فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را در ۴ شرکت هولدینگ نفت و انرژی، هولدینگ مالی و سرمایه‌گذاری، هولدینگ خدمات، هولدینگ ساختمان و هولدینگ متمرکز کردیم و اگرچه تصمیممان بر این بود که این شرکت‌ها را به طور تدریجی وارد بورس کنیم اما با دستور وزیر آموزش و پرورش این مساله تسریع شد.

ارزش دفتری دارایی‌های صندوق رقمی معادل ۶۷۰۰ میلیارد تومان است اما ارزش روز این دارایی‌ها ده برابر این رقم است که این نکته مهمی است که معلمان باید از این مساله آگاهی داشته باشند.

در این شرایط ما وارد سهم‌هایی در بورس می‌شویم که حاشیه سود آنان از امتیاز بالایی برخوردار باشد و به همین دلیل سال ۹۵ وقتی ما وارد صندوق شدیم، سود آن ۲۴۰ میلیاردتومان بود که در سال ۹۶ این میزان به ۲۸۴ میلیارد تومان و در سال ۹۷ این رقم به ۶۲۰ میلیارد تومان رسید که نهایتا در سال ۹۸ این رقم به میزان ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۹ این سود به رقم ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال می‌رسد.

رقمی که امروز پرداخت می‌شود نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومانی است که این اختصاص به معلمانی دارد که با صندوق ذخیره فرهنگیان تسویه کرده‌اند اما ۱۱۰۰ میلیارد در حساب صندوق برای معلمانی که همچنان عضو صندوق هستند، وجود دارد و این رقم در حساب آنان واریز می‌شود.

املاک موسسه و هرآنچه که موسسه دارد، با پول معلمان خریداری شده است و همه متعلق به جامعه فرهنگیان است و امیدواریم که در آینده بازنشستگان را نیز در این سود سهیم کنیم.

از دید ما هرکس که بتواند کد کسر حقوق بگیرد، چه نیروی ستادی و چه نیروی آموزشی می‌تواند عضو صندوق شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *