جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸ قبل از ظهر به وقت تهران

خوابی آرام همراه با تشک خوب

یکی از مهمترین عواملی که موجب شادابی و سرحالی شما در طی روز می شود، داشتن یک خواب شبانه  خوب و آرام است که بر سلامت جسم روان نیز تاثیر به سزایی دارد. از این رو یکی از سوالات پرتکراری که امروزه مطرح می شود این است که چگونه می توان یک خواب آرام و آسوده داشت؟ یکی از مطمئن ترین پاسخ ها به این سوال، داشتن یک تشک خوب است. خوشخواب یکی از عوامل مهم در حفظ سلامت آناتومی بدن و سلامت خواب و روان شما است؛ چرا که یک سوم طول عمر خود را بر روی آن سپری کرده و می بایستی که با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از بهترین ها را انتخاب کرده و با خیالی آسوده به استراحت بپردازید.

خوابی آرام همراه با تشک خوب

ممکن است تا به امروز تجربه کمر درد و کوفتگی بدن پس از خواب را داشته باشید. برای این که بتوانید خوابی خوب و آرام داشته باشید، باید با در نظر گرفتن معیارها شخصی و همچنین تحقیق، یک خوشخواب خوب فنری یا طبی را انتخاب کنید. در ادامه با بیان ویژگی های یک خوشخواب خوب شما را در راه خرید عالی و مطمئن همراهی خواهیم کرد.

خرید تشک

برای خرید تشک در اولین قدم باید اطلاعات کافی در زمینه انواع مدل های موجود در بازار داشت. خوشخواب‌ها از لحاظ ساختار داخلی و همچنین فنر بندی با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر بر روی طول عمر آن، کیفیت خواب و همچنین قیمت، تاثیر مستقیمی دارد.

انواع خوشخواب

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، خوشخواب ها انواع مختلفی داشته که بسته به نیاز، آناتومی بدن و همچنین میزان بودجه ای که صرف خرید آن می کنید، متفاوت هستند. در ادامه قصد داریم تا اطلاعاتی در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم تا با خیالی آسوده با اتکا به چندین نکته اصلی، خرید اینترنتی تشک خوبی داشته باشید.

تشک های فنری

خوشخواب هایی که در ساختار داخلی خود از فنربندی استفاده می کنند، عمدتا خوشخواب هایی نرم و طبی هستند که فنر آن ها به دو مدل فنر منفصل و فنر متصل تقسیم می شود.

فنر منفصل یا پاکت اسپرینگ

خوشخواب های فنر منفصل ابداع شگفت انگیزی بودند که با توجه به ویژگی های جالب توجهی که داشتند، موجب شدند تا شرکت های تولید کننده به سرعت خود را با این تکنولوژی نو ساخته وقف داده و از میدان رقابت در این زمینه عقب نمانند. در این نوع از خوشخواب ها هر کدام از فنر ها به صورت جداگانه عمل کرده و درون پاکت در کنار هم چیده می شوند. از ویژه های بارز آن ها می توان به طول عمر بالا و همچنین پوشش دهی ستون فقرات در هنگام استراحت اشاره کرد.

خوابی آرام همراه با تشک خوب

یکی از مشکلات بارزی که در خوشخواب های دو نفره وجود دارد، انتقال حالت ارتجاعی به نفر کناری است. اما نکته حائز اهمیت در خوشخواب های فنر منفصل نقض این مورد است؛ یعنی در صورت غلت زدن، می تواند تعادل را در میان کل خوشخواب فراهم سازد. گاها برایتان پیش آمده است که در زمان استراحت بر روی تشک، احساس داغی شدید کنید که در نهایت موجب گرگرفتگی تان شود. پاکت اسپرینگ تنفس بیشتری در مقایسه با محصولات مشابه داشته و این مشکل را به صورت کلی رفع کرده است. در نهایت اگر وزن بالایی در هنگام خرید اینترنتی تشک دارید، فنر منفصل به دلیل لایه های زیادی که دارد، انتخاب مطمئن و مناسبی برای شما است.

فنر متصل

در این خوشخواب ها یک قطعه فلز بلند به صورت سیم پیچ شده به کل تخت متصل است که موجب می شود در هر نقطه از تخت احساس نرمی و راحتی داشته باشید. ناگفته نماند که در این نوع از خوشخواب ها یک میله مرزی نیز طراحی شده است تا حالت آن به خوبی حفظ شود. افرادی که به دنبال خوشخواب های نرم و طبی و البته قیمت مناسب هستند، می توانند با خرید اینترنتی تشک، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند.

خرید اینترنتی تشک سفت یا نرم؟

عمدتا افراد بر این باورند که در هنگام کمر درد یا زمان هایی که دیسک کمر به سراغ آنها می آید، یک لایه پتو به عنوان زیر انداز کفایت می کند! در حالی که تجربیات نشان می دهد افرادی که از کمر درد در ناحیه تحتانی رنج می برند، نباید از زیر انداز و خوشخواب های سفت استفاده کنند. خوشخواب های سفت در برابر ستون فقرات و انحنای طبیعی بدن انعطاف پذیر نبوده و موجب می شوند تا ماهیچه های اطراف آن در هنگام خواب، فشار بیشتری را متحمل شوند. البته ناگفته نماند که در موارد خاص و گاها با تجویز پزشک، خوشخواب های سفت بهترین گزینه برای خرید اینترنتی تشک هستند.

خوابی آرام همراه با تشک خوب

نکات کلیدی خرید و نگهداری خوشخواب

  • اگر به خوشخواب برای مدت زمان کمی نیاز داشته و ساعات اندکی را برای استراحت از آن استفاده می کنید، خوشخواب های یونولیتی می توانند یکی از گزینه های انتخابی شما باشند.
  • هنگام خرید خوشخواب، به برند و ضمانت آن توجه کنید، همچین سعی کنید تا از نمایندگی های رسمی و مجاز خرید کنید.
  • در صورت امکان از محافظ خوشخواب استفاده کنید.
  • هر چه وزن بیشتری داشته باشید، به خوشخوابی با تراکم فنربندی بالاتر و فریم ضخیم تری نیاز دارید؛ اما اگر قصد خرید خوشخواب بدون فنر را دارید، به جنس و همچنین تراکم آن نیز توجه نمایید.
  • برای حفظ کیفیت و نگهداری درست از خوشخواب، بهتر است که هر شش ماه یک بار آن را ۱۸۰ درجه برگردانده و هر ۳ ماه یک بار نیز از طول و عرض ضربه های آرامی به قسمت های مختلف آن وارد کنید.
  • هنگام مراجعه به نمایندگی های فروش صرفا به لمس یا چندین بار نشستن بر روی خوشخواب، به کیفیت آن اطمینان نکنید؛ بلکه به خصوصیات، لایه های داخلی و همچنین گارانتی آن دقت کنید.

خوابی آرام همراه با تشک خوب

جمع بندی

از لازمه های یک خواب آسوده و آرام، داشتن یک خوشخواب مناسب است. دنیای محصولات خواب تنوع وسیع و گسترده ای دارد که با قدم نهادن در آن، ممکن است سردرگم شوید. ماکان دکور شما را  در این راه همراهی می کند. ماکان دکور علاوه بر امکان خرید اینترنتی تشک، مزایایی چون خرید اقساطی، حمل رایگان، پشتیبانی قوی، قیمت مناسب و غیره را در اختیارتان قرار می دهد.

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *