سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۵ قبل از ظهر به وقت تهران

چگونه لکه ‌های سخت را از لباس پاک کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که یک لکه روی لباس‌تان دیده باشید و ندانید با آن چه کار کنید. پاک کردن لکه‌های مختلف از روی لباس کار سختی نیست فقط کافی است نکات و روش‌های مربوط به پاک کردن هر لکه را یاد بگیرید و رعایت کنید. در این مطلب نکات مهم و‌ کلیدی در تمیز کردن لکه‌های مختلف از روی لباس را با هم مرور می‌کنیم. قبل از شروع کار دو نکته را در نظر بگیرید. اول این‌که هر چقدر زودتر لباس‌تان را بشویید، احتمال پاک شدن لکه بیشتر است و دوم این‌که تا وقتی لکه کاملا پاک نشده است از اتو استفاده نکنید چون اتو‌کشیدن روی لکه باعث ماندگاری می‌شود.

چگونه لکه ‌های سخت را از لباس پاک کنیم؟

 

لکه چسب

برای پاک کردن لکه چسب فقط کافی است تکه‌ای یخ روی آن بگذارید یا آب سرد روی آن قسمت از لباس بریزید و‌سپس با استفاده از نوک چاقو چسب‌ها را از لباس به آرامی جدا کنید و در نهایت لباس را با مواد شوینده طبق دستور روی آن بشویید.

 

لکه جوهر

ابتدا یک دستمال الکلی را به اطراف لکه بکشید. سپس لباس را برگردانید و دستمال الکلی را از پشت لکه روی آن بگذارید و از آن طرف دیگر یک دستمال حوله‌ای تمیز را روی لکه بگذارید. به محض رنگ گرفتن دستمال حوله‌ای آن را جابه‌جا کنید و قسمت تمیز را روی لکه بگذارید. این کار را تا پاک شدن کامل لکه ادامه دهید و ‌در نهایت با مواد شوینده لباس را بشویید.

 

لکه شکلات

ابتدا شکلات‌های چسبیده به لباس را بردارید و سپس لباس را با آب سرد بشویید. در مرحله بعد می‌توانید از مواد شوینده مناسب با جنس لباس استفاده کنید. بعد از آبکشی لباس را با آب گرم مجدد بشویید.

 

لکه مواد لبنی

برای پاک کردن این لکه‌ها از مواد پاک کننده آنزیم‌دار استفاده و لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در آب حاوی مواد پاک کننده خیس کنید، بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

 

لکه روغن

ابتدا لباس را با مواد شوینده و آب گرم بشویید سپس اجازه دهید لباس خشک‌ شود اگر بعد از خشک شدن لکه همچنان وجود داشت می‌توانید لباس را این بار با آب داغ بشویید.

 

لکه چمن

ابتدا مواد شوینده را روی لکه بریزید و‌ لباس را به هم بمالید بعد از شست‌و‌‌شو‌ اگر همچنان لکه وجود داشت می‌توانید مقداری سرکه را روی یک پنبه بزنید و‌ آن را برای چند دقیقه‌ روی لکه چمن بگذارید. فراموش نکنید ابتدا پنبه را روی یک قسمت از لباس که در معرض دید قرار ندارد امتحان کنید و بعد روی لکه اصلی بمالید.

 

لکه خون

فقط از آب سرد و مواد شوینده استفاده کنید و توجه داشته باشید که استفاده از آب گرم باعث می‌شود لکه روی لباس ماندگار شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *