شنبه , ۱۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

پاسخ رسمی دولت به عدم خرید نفت ایران توسط کره جنوبی

مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واکنش ایران به توقف ۲٫۵ ماهه صادرات نفت کشور به کره جنوبی اظهار کرد: بخشی از واردات ما از کره جنوبی شامل کالاهای مصرفی وارداتی بوده است که اینها در دو ماه گذشته مشمول محدودیتهایی شده است. کالاهای کره‌ای که اکنون از گمرک ترخیص می‌شود مربوط به مجوزهایی بوده که از قبل برای واردات آنها صادر شده است.

https://static1.jamaran.ir/servev2/LaVPTnyF7mb4/PBG64w6wfqErp47D1W9w0Jpfa8fpMiBcptkcLd6IQr4,/IMG08432410.jpg

وی بر همین اساس گفت: بنابراین اکنون به عنوان مثال از ۳۰ خرداد ماه امسال ثبت سفارش واردات برای خودرو از کشور کره جنوبی نداشتیم. بخشی از واردات ایران از کره، خودرو بوده است که اکنون در لیست ممنوعیت قرار دارد. بخش دیگری از واردات ما شامل کالاهای مصرفی و ساخته شده‌ای مثل لوازم خانگی بوده که اکنون لوازم خانگی هم در لیست محدودیتها و ممنوعیتها قرار دارد و وارد نمی‌شود. بنابراین عملا با سیاستهایی که در محدودیت واردات کالاهای مصرفی و ساخته شده داشتیم، بخشی از پاسخ به کره‌ای‌ها و محدودیت واردات از این کشور اعمال شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در تشریح پاسخهای دیگر ایران به کره‌ای‌ها نیز گفت: دو هفته است کمیته‌ای برای بررسی بیشتر واکنش به کره‌ای‌ها تشکیل شده که اقلام دیگری که می‌تواند به این لیست اضافه شود، حتما بررسی و اعمال می‌شود.

منبع: نود اقتصادی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *