شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

انواع برند های ایمپلنت کره ای : راهنمای انتخاب بهترین ایمپلنت کره ای برای تمام عمر

پیشنهاد برندهای ایمپلنت کره ای معمولا باعث جا خوردن بسیاری از مراجعان کلینیک‌ها می‌شود. انتخاب کشور و برند ایمپلنت دندان یکی از سخت ترین تصمیمات قبل از انجام کاشت دندان است.

 

بهترین برندهای ایمپلنت کره ای

توصیه معمول دندانپزشکان به داوطلبان ایمپلنت دندان، برندهای ایمپلنت آمریکایی یا سوئیسی است. با این حال، برند های ایمپلنت کره ای دائما جای خود را بیشتر در دل مردم باز می‌کنند؛ موضوعی که مقایسه ایمپلنت های کره ای و سوئیسی را به یکی از مباحث داغ، حتی در سطح تحقیقاتی و دانشگاهی مبدل کرده است.

برند های ایمپلنت کره ای دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند و در صورت مراقبت، سال ها بدون مشکل مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین دلیل این موضوع، کیفیت و قیمت مناسب ایمپلنت کره ای است. نام ایمپلنت های کره ای مثل ایمپلنت دنتیس کره، ایمپلنت کره ای دیو (تحت لیسانس آمریکا)، ایمپلنت کره ای اسنوکن، ایمپلنت chaorum، یا ایمپلنت cmi کره ای دیگر برای گوش همه آشناست.

در این مقاله تصمیم داریم نکات مختلف ایمپلنت های کره ای و انواع مارک های ایمپلنت کره را بررسی کنیم. پس اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید و هنوز در مورد استفاده از انواع برند ایمپلنت کره ای مردد هستید، این مقاله برای شماست. در انتهای مقاله نظر خود را برای مجله دوستان بفرستید و اگر احساس کردید این مقاله برای کسی مفید است، حتما آدرس صفحه را برای او بفرستید.

آیا ایمپلنت کره ای خوب است؟ مقایسه انواع مارک های ایمپلنت کره ای

اولین سوال در مورد مارک های ایمپلنت کره ای، تردید در مورد سطح کیفیت و دوام آن‌هاست. علاوه بر این (در کنار استحکام و طول عمر ایمپلنت های کره ای) ظاهر طبیعی آن‌ها هم از نگرانی‌های داوطلبان استفاده از این دست محصولات محسوب می‌شود. از بابت این نگرانی باید به شما اطمینان دهیم که ایمپلنت های کره ای در سال‌های اخیر به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند و مشکل خاصی در مورد آن‌ها گزارش نشده است.

حتی در پژوهش‌های علمی عمیق و گسترده (که عموما روی ایمپلنت کره ای اوستم و برند شناخته شده ایمپلنت کره ای تحت لیسانس امریکا یعنی دایو انجام شده)، اجزای برندهای ایمپلنت های در مقایسه با برندهای ساخت سوئیس، تفاوت معنی داری از نظر نشت باکتری و طول عمر گزارش نشده است. (برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را ببینید)

این موضوع در کنار قیمت مناسب ایمپلنت کره ای باعث شده است که انواع برند های ایمپلنت کره ای مورد اقبال بسیاری از مردم باشند و سوالات زیادی درباره بهترین مارک ایمپلنت کره ای مطرح شود.

به یاد  داشته باشید بهترین ایمپلنت کره ای با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار و طرح درمان او توسط متخصص ایمپلنت تعیین‌ می‌شود. برندهای معتبر ایمپلنت کره‌ای، همگی کیفیت مطلوبی دارند و تفاوت آنها در متریال و روش ساخت آنهاست. به عنوان مثال روکش ایمپلنت‌های مختلف‌ می‌تواند از زیرکونیوم یا سرامیک ساخته شده باشد که دندانپزشک با توجه به سازگاری آنها با شرایط دندان‌های بیمار، ایمپلنت مناسب را انتخاب‌ می‌کند.

انواع مارک های ایمپلنت کره ای: قیمت ایمپلنت دنتیس کره

انواع برند ایمپلنت کره ای: بهترین برند ایمپلنت کره ای چیست؟

وقتی در مورد بهترین برندهای ایمپلنت کره ای صحبت می‌کنیم، ایمپلنت‌های دیو (دایو)، اوستم و دنتیس بیشتر از بقیه مطرح می‌شوند. با این حال، کشور کره میزبان شرکت های تخصصی زیادی در حوزه تجهیزات سلامت دندان است و نام‌های زیادی مثل دنتیوم، ایمپلنتیوم و حتی اویدنس، کاول و لونا هم ساخت این کشور آسیایی هستند.

با این حال، توصیه ما استفاده از برندهای مشهور و شناخته شده است. در انتها به یاد داشته باشید که هزینه ایمپلنت های کره ای بسته به متخصص و کلینیک محل درمان ممکن است متفاوت باشد و حتما قیمت روز ایمپلنت کره ای را بررسی کنید.

ایمپلنت کره ای دنتیس

یکی از بهترین انواع برند ایمپلنت کره ای، دنتیس است. این کمپانی که یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ساخت تجهیزات دندانپزشکی است، فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و در همین مدت فعالیت خود توانسته است تا محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور دنیا ارسال کند. بسیاری از دندانپزشک ها بر این باور هستند که عمر ایمپلنت دنتیس به نسبت سایر انواع برند ایمپلنت کره ای بیشتر است.

در شش ماه اول سال ۱۴۰۲، قیمت ایمپلنت کره ای دنتیس حدوداً بین ۵ تا ۱۲ میلیون تومان بوده است

ایمپلنت کره ای DIO دیو

ایمپلنت دایو یا دیو یک شرکت ایمپلنت کره ای است که محصولات خود را تحت لیسانس آمریکا عرضه می‌کند. این برند یکی از بهترین برندهای کره  معرفی محسوب می‌شود. بد نیست بدانید ایمپلنت های DIO در گذشته کیفیت چندان زیادی نداشتند، اما بعد از خرید بخشی از سهام این شرکت توسط شرکت دنس پلی آمریکا، کیفیت محصولات آن زیر و رو شد و حالا از بهترین مارک های ایمپلنت کره است.

قیمت ایمپلنت کره ای DIO در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳ میلیون تومان با روکش و ۱۰ سال ضمانت بوده است.

ایمپلنت کره ای Osstem

قطعا یکی از برندهای معروف ایمپلنت کره ای Osstem است. این ایمپلنت کره ای دارای تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده و پژوهش‌های زیادی روی کیفیت اجزای ایمپلنت این برند انجام شده است.

ایمپلنت کره ای اوستم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و نه تنها در کره، بلکه در دنیا به عنوان یکی از بهترین ایمپلنت ها شناخته می شود. ایمپلنت های تولید شده توسط این برند در ایران با نام های SP و SLE شناخته می شوند. این ایمپلنت ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و به راحتی می توان آن ها را برای انواع افراد حتی با بیماری های خاص مانند دیابت و .. استفاده کرد.

قیمت ایمپلنت کره ای Osstem  در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ میلیون تومان است.

ایمپلنت کره ای biotem

اگر به دنبال یک ایمپلنت کره ای بسیار مقاوم و با دوام هستید به شما توصیه می کنیم که ایمپلنت کره ای BIOTEM را در گزینه های خود جای دهید. ایمپلنت کره ای بایوتم یکی از برندهای معروف کره بوده و در مقایسه با انواع برند ایمپلنت کره ای، از نظر کیفیت و ماندگاری بالا زبانزد است. هرچند مواردی از حساسیت به تیتانیوم در این برند گزارش شده است.

بیشتر ایمپلنت های تولید شده توسط برند بایوتم، دارای ضمانت نامه هستند. محصولات این برند تحت نظارت شرکت سوئیسی SGS ساخته می شوند و از این نظر، می‌توانید به راحتی آن را با ایمپلتنت‌های سوئیس مقایسه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای بایوتم در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۱ میلیون تومان با روکش PFM و ۱۵ سال ضمانت بوده است.

کیفیت و قیمت مناسب ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای مگاژن

قطعا یکی از بهترین انواع برند ایمپلنت کره ای موجود در بازار ایمپلنت کره ای مگاژن است. این برند نه تنها در کره بلکه در تمامی دنیا به عنوان یکی از با کیفیت ترین برندهای تولید کننده ایمپلنت شناخته می شود.

ایمپلنت مگاژن کره به راحتی توانایی رقابت با سایر برندهای مطرح دنیا را دارند. محصولات این برند دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و همچنین گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا هستند. در ساخت ایمپلنت های این شرکت از سیستم SLA استفاده می شود که این سیستم باعث می شود تا پایه ایمپلنت با فک و لثه شما زودتر پیوند برقرار کند.

قیمت ایمپلنت کره ای مگاژن در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ میلیون تومان با روکش و ۱۰ سال ضمانت بوده است.

ایمپلنت کره ای Sewon medix

یکی از بهترین انواع ایمپلنت که وارد سیستم دندانپزشکی شده است، ایمپلنت کره ای سون مدیکس است. ایمپلنت سون مدیکس محصولاتی مانند فیکسچر، کیت جراحی، پروتز و ابزارهای مناسب برای پروتز را تولید می کند. ایمپلنت کره ای مدیکس توانسته ایمپلنت هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم تولید کند که به ایمپلنت IH شهرت دارد.

کاشت این نوع ایمپلنت نیازمند زمان بیشتری نسبت به سایر ایمپلنت ها دارد اما صرف زمان برای این نوع ایمپلنت ارزشش را دارد زیرا بصورت مرتب تر، کاملا یکدست و برای هر دو فک بالا و پایین تولید شده است.

ایمپلنت سون مدیکس مورد تایید سازمان‌های معتبر مثل FDA آمریکا، ISO13485، CE0120، CE1639، UKAS انگلستان، KFDA سازمان غذا و دارو کره و GMP کره قرار دارد.

قیمت ایمپلنت کره ای Sewon medix در سال ۱۴۰۱ در تهران از مبلغ ۴.۹۰۰.۰۰۰ تومان تا ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان بوده است.

ایمپلنت کره ای ایمپلنتیوم

ایمپلنت کره ای ایمپلنتیوم یکی از برندهای محبوب ایمپلنت دندان در کره جنوبی است. این برند ایمپلنت دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی است که بسیاری از دندانپزشکان آن را برای کارهای خود انتخاب می‌کنند.

ایمپلنت کره ای snucone

برند Snuc با تولید آلیاژهای مختلف تیتانیوم، سعی دارد بهترین کیفیت ایمپلنت را در اختیار بیماران قرار دهد. این برند کره‌ای که از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌ می‌برد، از بسیاری از برندهای آلمانی پیشی گرفته و محصولات خودش را در انواع مختلف عرضه کرده است.

ایمپلنت کره ای اویدنس

شرکت اویدنس در واقع یک شرکت چند ملیتی کره‌ای و آمریکایی است که به صورت همزمان در آمریکا و کره با تمرکز بر تولید تجهیزات دندانپزشکی آغاز به کار کرد. ایمپلنت کره‌ای اویدنس در مقایسه با سایر ایمپلنت‌های موجود در بازار قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل در کشور ایران نیز طرفداران بسیاری به دست آورده است.

فیکسچر های Evidence به دو قسمت تقسیم می شود که شامل TISSUE LEVEL و BONE LEVEL است. ایمپلنت Evidence برای هر کدام از این فیکسچرها دو نوع کانکشن به نام های هگز و اوکتا ارائه داده است که یکی از مزیت های آن می باشد.

ایمپلنت کره ای f&b

به گفته متخصص ایمپلنت دکتر فرشید اختری، ایمپلنت F&B یا Fit & Brilliant بهترین برند کره ای ایمپلنت است. یکی از مزایای این برند استفاده از آلیاژ تیتانیوم درجه ۵ در فیکسچر ایمپلنت f&b است که در آب لب پریدگی به ندرت مشاهده شده است..

ایمپلنت های FnB از ایمپلنت های اتصال Astra که از برندهای معروف دنیا هستند الگوبرداری کرده‌اند. همچنین از معدود ایمپلنت های کره است که از که شل شدن پیچ جلوگیری می کند و در قسمت اتصال آن تکنیک Abutment Sealing ایجاد گردیده است.

ضمناً پایداری اولیه فیکسچر در این برند بالا بوده و سطح فیکسچر با ذرات کلسیم به سطح تیتانیوم سندبلاست می شود که به RBM معروف است. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این مقاله https://doi.org/10.1563/aaid-joi-D-19-00029 می‌تواند برای شما مفید باشد.

ایمپلنت کره ای pt

ایمپلنت کره ای PT دارای کیفیت بالایی است و در طراحی آن از فناوری های پیشرفته استفاده شده است. با این حال از برندهای رایج مسحوب نشده و انتخاب یا عدم استفاده از آن، در حیطه صلاحیت تخصصی دندانپزشک است.

قیمت ایمپلنت کره ای PT در بازار ایران متفاوت است و بسته به محل و شرایط مختلف می‌تواند متغیر باشد. در برخی مراکز دندانپزشکی، قیمت ایمپلنت کره ای PT حدود ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است.

ایمپلنت کره ای کاول

Cowellmedi طراحی و ساخت ایمپلنت های دندانی را در کره جنوبی و سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. اولین ایمپلنت کره ای کاول با نام Bioplant به بازار عرضه شد. Cowellmedi  در طول ۲۰ سال گذشته به طور مستمر محصولات جدیدی را در زمینه ایمپلنتولوژی با گروهی از محققان، دندانپزشکان و متخصصان طراحی و تولید کرده است.  در سال ۲۰۱۲ ایمپلنت INNO با سطح SLA-Active و ویژگی های منحصر به فرد وارد بازار جهانی شد که محصول این برند است.

قیمت ایمپلنت کره ای Cowellmedi در بازار ایران متفاوت است و بسته به محل و شرایط مختلف می‌تواند متغیر باشد. در برخی مراکز دندانپزشکی، قیمت ایمپلنت کره ای Cowellmedi حدود ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است.

ایمپلنت کره ای لونا

ایمپلنت کره ای لونا (Luna) یکی از برندهای محبوب ایمپلنت کره جنوبی است که توسط شرکت Shinhung تولید می‌شود. ز مزایای ایمپلنت کره ای لونا می‌توان به پروسه تولید و بسته بندی آن اشاره کرد که تمامی فیکسچرها به صورت تک به تک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شینهنگ دارای سه ایمپلنت به نام های لونا، سولا و استلا است که لونا با سطح RBM Plus با موفقیت زیادی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت کره ای dio

ایمپلنت کره ای دنتیوم

دنتیوم یک برند پیشرو و پیشگام است که با داشتن تکنولوژی لیزری و سامانه‌های کامپیوتری، ایمپلنت‌هایی با دقت بالا را طراحی‌ می‌کند. محصولات این برند را با ماندگاری بالای آنها‌ می‌شناسند. این برند انواع مختلفی از ایمپلنت را تولید‌ می‌کند که سوپرلاین، ایمپلنتیوم کره ای، سیمپل لاین، اسلیم لاین و… جزو معروف‌ترین آنها هستند.

ایمپلنت cis کره

برند Cis کره انواع ایمپلنت را با کیفیت مناسب تولید‌ می‌کند. محصولات این برند در کنار داشتن متریال درجه یک، قیمت مناسبی هم دارند و در بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند استفاده‌ می‌شوند.

مزایا و معایب انواع برند ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای به دلیل کیفیت بالا، طراحی جالب و قیمت مناسب در جامعه جهانی بسیار معروف شده‌اند. اما مثل هر محصول محبوب دیگر، باید به مزایا و معایب ایمپلنت کره ای دیگر هم توجه داشته باشید.

مهمترین مزایای ایمپلنت های کره ای:

  • طول عمر بر طبق بررسی های علمی انجام شده.
  • کیفیت بسیار بالا و ساخت با مواد سازگار با بدن، موسوم به بیو متریال که سازگاری با استخوان فک دارند
  • تایید توسط FDA آمریکا و CE:  ایمپلنت‌های کره‌ای با استانداردهای بین‌المللی ساخته‌ می‌شوند و تاییدیه‌های لازم را دارند.
  • دسترسی راحت به این ایمپلنت ها در ایران

هر چند که این ایمپلنت ها مزایای بسیار زیادی دارند، اما در کنار این مزایای بسیار زیاد ایمپلنت های کره ای محدودیت های مختص به خود را نیز دارند.

برای مثال هر چند که طول عمر انواع برند ایمپلنت کره ای بالا است اما این ایمپلنت ها نسبت به نمونه های خارجی مانند آمریکایی، آلمانی و طول عمر پایین تری دارد. این موضوع در خصوص کیفیت ایمپلنت های کره ای نسبت به نمونه های اروپایی صادق است و این ایمپلنت ها در مقایسه با ایمپلنت های اروپایی از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

شرکت ایمپلنت کره ای

سخن پایانی: بهترین مارک ایمپلنت کره ای چیست

کیفیت ایمپلنت کره ای معمولا مهمترین نگرانی داوطلبان استفاده از ایمپلنت دندان است؛ چرا که به دلیل هزینه بسیار به صرفه برندهای ایمپلنت کره، بسیاری از مراجعان داوطلبان کاشت دائمی دندان، ایمپلنت های کره ای را به ایمپلنت های ساخت سوئیس یا آمریکا ترجیح می‌دهند. این علاقه دوطرفه بوده و ایمپلنت‌های تولید شده در کشور کره به دلیل داشتن قیمت مناسب و درصد موفقیت بالا، انتخاب اول بسیاری از مراکز دندانپزشکی برای ایمپلنت کامل دندان هستند. البته نباید از یاد ببرید که برندهای مختلفی ایمپلنت‌های کره ای را طراحی و تولید‌ می‌کنند و ممکن است کیفیت برخی برندها، از برندهای دیگر بهتر باشد.

در این مقاله به طور کامل در خصوص انواع برند ایمپلنت کره ای صحبت کردیم و شما را با بهترین انواع برند ایمپلنت کره ای آشنا کردیم. اگر به فکر جایگزین کردن دندان های خود با ایمپلنت هستید، ایمپلنت های کره ای یکی از بهترین و مقرون  به صرفه ترین گزینه های پیشروی شما است.  هزینه ایمپلنت دندان کره ای برای افرادی که قیمت، اولین دغدغه‌شان است، مقرون‌به‌صرفه بوده و ماندگاری و کیفیت این ایمپلنت‌ها نیز مناسب است.

قبل از انجام ایمپلنت بهتر است در خصوص مراکز انجام این خدمت خوب تحقیق کنید و بهترین مرکز را انتخاب کنید. برای این کار، می‌توانید با تک تک این مراکز تماس گرفته و درباره جزئیات کار اطلاعات لازم را از آن‌ها بخواهید.

همچنین بد نیست به سطح تخصص دندانپزشکان حاضر در مجموعه‌ها هم توجه داشته باشید. توصیه مجله دوستان به شما، مراجعه به مراکز تخصصی کاشت ایمپلنت با حضور متخصصان در سطح حداقل فلوشیپ است. علاوه بر این، می‌توانید با جستجو در منابع علمی و پایگاه‌های استنادی مثل جهاد دانشگاهی، مگ ایران، اسکوپوس، ساینس دایرکت و حتی گوگل اسکولار، نتایج بررسی علمی روی برندهای ایمپلنت کره یا را معیار قرار دهید.

 

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *