جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

وقتی پست عجیب «هانیه توسلی» غوغا به پا کرد!

همین سه روز پیش بود که پست اینستاگرام بسیار عجیب هانیه توسلی، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون، برای مرگ گربه خانگی اش، باعث حیرت بسیاری از کاربران شد.

این پست به قدری عجیب بود که واکنش برخی از چهره های بازیگری را نیز در پی داشت، چهره هایی چون علی ضیا، احمد ایراندوست  و…

وقتی پست عجیب  و غریب «هانیه توسلی» در فضای مجازی غوغا به پا می‌ کند!

دو اتفاق حاشیه ای از نوعی کاملاً متفاوت، در روزهای گذشته گریبان دو ستاره سینمای ایران و هالیوود را گرفته است. در همین صفحه به ماجرای رسوایی کوین اسپیسی، به طور مفصل پرداخته ایم ولی از پست عجیب وغریب هانیه توسلی درباره گربه اش هم نباید به سادگی گذشت. کاربران شبکه های اجتماعی هم نگذشته اند. فضای مجازی مطابق همیشه به جایی برای بحث و تبادل نظر مخاطبان این چهره ها، درباره این دو اتفاق بدل شده است.
۱- یک سلبریتی ایرانی که از قضا در عرصه بازیگری فوق العاده است، آن قدر از مرگ گربه اش غمگین شده که انتظار مرگ می کشد تا در جهان باقی به گربه مرحوم اش بپیوندد. او در ۳۸ سالگی نه تنها ازدواج نکرده، بلکه با یک گربه زندگی می کند و تا همین ۲-۳ روز پیش احتمالاً از زندگی اش خیلی هم راضی بوده است. هانیه توسلی در این ۱۶-۱۷ سالی که بازیگر شده، موفقیت های کم نظیری داشته و چهار بار نامزد و یک بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده است. با این حال در زندگی شخصی اش از بسیاری از ما هم معمولی تر است و با اتفاق اخیر، دست مایه شوخی های بسیاری در فضای مجازی شده است.
۲- اگرچه این شوخی ها قابل دفاع نیست، اما کامنت ها و بحث هایی که به این ماجرا اشاره داشته اند، آن قدرها هم ناامیدکننده نیستند. در سال های اخیر و با گسترش شبکه های اجتماعی، جوان هایی که عیار ستاره ها را دریافته اند، بیشتر شده اند. حالا تقریباً غالب آن ها می دانند که یک بازیگر سینما را باید در حد خودش دید، نه بیشتر. این ماجرا یک بار دیگر نشان داد آن دسته از جوان هایی که به این سطح از سواد رسانه ای می رسند که جز در سالن سینما و روی پرده نقره ای، نباید ستاره ها را جدی گرفت روزبه روز، بیشتر می شوند. دیگر غالب جوان ها هم عیار ستاره هایشان را فهمیده اند و اظهارنظرهای انتقادی در واکنش به این ماجرا، تأییدکننده همین موضوع است. در این میان حتی واکنش های تمسخرآمیز هم (در عین آن که صحیح نیست) اما مایه امیدواری است.
۳- از قضا غالب کاربران اصل ماجرا را درک کرده اند. آن ها بین «ناراحتی برای مرگ حیوان خانگی» و «ادبیات عجیب وغریب خانم بازیگر» تفاوت قائل شده اند و بسیاری از بحث ها هم به همین موضوع اختصاص دارد. تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی، در پست هایی جداگانه، منظورشان را توضیح داده اند و اگرچه برای مرگ گربه خانم بازیگر متأسف اند، اما از لحنی که هانیه توسلی، برای پست اینستاگرامی برای ۷۲۰ هزار دنبال کننده اش انتخاب کرده، حیرت زده اند. جوان های علاقه مند به سینما، دیگر می دانند که دغدغه های بسیاری از ستاره ها، دغدغه های مخاطبان میلیونی شان نیست و دیگر اهمیتی هم برای این موضوع قائل نیستند. آن ها دیگر سلبریتی هایشان را شناخته اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *