جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

ورزش و بارداری/ ورزش را در دوران بارداری ترک نکنید!

دوران بارداری ، دوران استراحت مطلق نیست! مگر پزشک متخصص توصیه کره باشد، در این دوران باید مادران از تحرک و ورزش مناسب برخوردار باشند.

اطلاعات: دوران بارداری دوران استراحت مطلق و یک جا نشستن نیست مگر اینکه پزشک بنا به دلایلی توصیه به استراحت مطلق کرده باشد.

پزشکان بر تحرک مناسب و ورزش مادران باردار تاکید می کنند و آمادگی جسمانی نسخه اصلی سلامت مادران باردار و حتی جنین است.

بدن در طول دوران بارداری تغییرات زیادی می کند و اگر بدن زن باردار با تغییرات هماهنگ شود، می تواند مشکلات بارداری را به حداقل برساند.

تمرینهای کششی، اصلاح تنفس، تن آرامی به همراه تجسم، تمرکز و ماساژ به زنان باردار کمک می کند تا بتواند با آمادگی بیشتری مراحل مختلف زایمان و دوران پس از آن را سپری کند.

از سوی دیگر تمرینهای منظم ورزشی، به مادر باردار انرژی می دهد و به او کمک می کند فعالیتهای روزانه خود را انجام دهد چون حاملگی موجب از دست‌دادن انرژی می شود.

فعالیت فیزیکی در دوران حاملگی، آمادگی خوبی برای مرحله سخت زایمان است و تحقیقات نشان می دهد جنین زنانی که در دوران حاملگی ورزش کرده اند، مراحل دشوار زایمان را بهتر از سایر خانمها تحمل کرده و وزن بهتری دارند.

علاوه بر این ورزش مناسب موجب کاهش ترس و هیجان، از بین بردن اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، صبوری و ثبات احساسات (برخورداری از رفتار صحیح و تمایلات مثبت) می‌شود.

ورزش می تواند میزان هورمون سرتونین را افزایش دهد و روح تازه ای به مادر ببخشد و به او کمک کند که کمتر احساس افسردگی کند.

حرکتهای کششی دردهای پشت و کمر را کاهش می دهد، پیاده روی موجب بهبود گردش خون و شنا موجب تقویت عضلات شکمی می شوند.

ورزشهای مناسب می‌تواند با افزایش حرکات دودی روده باعث کاهش یبوست شده یا با افزایش فاصله رحم و معده از بالا رفتن غذا به مری، سوزش سر دل و ترش‌کردن پشگیری کرده و به این ترتیب ناراحتیهای حاملگی را کاهش دهد.

http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/48151b5ed40d6127d464bdb532981b79?width=650

ورزش و بارداری/ ورزش را در دوران بارداری ترک نکنید!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *