جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

ناکامی تکنیسین فنی ساختمان در قتل خانم استاد دانشگاه

تکنیسین تأسیسات ساختمانی که برای سرقت از خانه خانم استاد دانشگاه قصد داشت وی را به قتل برساند با هوشیاری این استاد و کمک مردم شناسایی و دستگیر شد.

پیش‌نویس خودکار

به گزارش خبرنگار «ایران»، شامگاه یکشنبه هفتم اردیبهشت امسال تعدادی از شهروندان محله کوی بیمه اکباتان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از درگیری میان یک زن و ۲ مرد در یکی از خیابان‌ها خبر دادند و تیمی از مأموران گشت کلانتری ۱۳۵ آزادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. مأموران با حضور در محل با زن پریشان و بد حالی روبه‌رو شدند که به محض مشاهده مأموران به سمت آنها آمد و درخواست کمک کرد. وی گفت: من استاد دانشگاه هستم و خانه‌ام در نارمک است. در خانه تنها بودم که ناگهان ۲ مرد وارد خانه‌ام شدند و مرا بیهوش کردند وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که داخل خودروی این دو مرد و در این محله هستم که با سرو صدا از مردم کمک خواستم اما وقتی پلیس سر رسید ۲ مرد جوان پا به فرار گذاشتند.
سرهنگ «کیومرث حسنوند»، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران در تشریح این خبر گفت: مأموران با همکاری اهالی محل خانه یکی از مردان را که در ربودن این زن جوان نقش داشت شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی مأموران به خانه مرد جوان وارد شده و وی را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی لوازم سرقتی خودرو و لوازم سرقتی از خانه زن تنها به دست آمد و متهم که راهی جز بیان حقیقت نداشت به جرم ارتکابی با همکاری همدستش اعتراف کرد.مأموران در گام بعدی متهم دوم پرونده را نیز دستگیر و در بررسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ سرقتی کشف کردند. در تحقیقات از متهمان مشخص شد یکی از متهمان مردی ۴۵ ساله است که حدود ۱۴ سال قبل از طریق یک آشنا به‌عنوان تکنیسین فنی تأسیسات ساختمان به این خانم استاد دانشگاه معرفی شده و در این سال‌ها این مرد برای کارهای ساختمانی به خانه این زن مراجعه می‌کرده اما با توجه به اینکه این استاد خانم برای کارهای پژوهشی به کشورهای خارجی زیاد سفر می‌کرده است مرد جوان با اطلاع از نبود زن جوان در خانه‌اش به آنجا می‌رفته و وسایل کوچک خانه را به سرقت می‌برده است.سرهنگ حسنوند گفت: مأموران در ادامه پی بردند متهم در این مرحله نیز قصد سرقت از خانه استاد جوان را داشته اما چون متوجه شده که زن جوان مدتی است سفرهایش را کنسل کرده و در خانه است برای اجرای سرقت با همدستی دوستش نقشه‌ای طراحی کرد. وی روز حادثه به بهانه تعمیر سیستم گرمایشی وارد ساختمان شده و به همین بهانه برق ساختمان را قطع کردند و سپس با مجروح کردن زن جوان دست به سرقت لوازم داخل خانه زدند و زمانی که زن جوان قصد داشته از اهالی محل درخواست کمک کند سارقان وی را بیهوش کردند.
متهمان پس از بیهوش کردن زن جوان و سرقت لوازم داخل خانه‌اش قصد داشتند او را در بیابان‌های اطراف تهران رها و به احتمال زیاد به قتل برسانند تا ردی از خود به جا نگذارند که در طول مسیر زن جوان که دست و پاهایش بسته شده بوده به هوش آمده و با درخواست کمک از مردم مانع عملی شدن نقشه سارقان می‌شود.
وی در پایان گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقتشان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *