جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

فروش نوزاد با شناسنامه در استان گلستان!

اعضای باند بزرگ خرید و فروش نوزادان، هنگام فروش آخرین نوزاد شناسایی و در استان گلستان متلاشی شد. متهمان با نقشه‌ای پیچیده برای نوزاد به نام زوج خریدار شناسنامه می‌گرفتند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل اسفند سال گذشته از طریق حراست یکی از بیمارستان‌ها پرونده‌ای در اداره پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گلستان تشکیل شد مبنی براین‌که فرد یا افرادی با تشکیل یک باند به خرید و فروش نوزادان پسر و دختر اقدام می‌کنند. بعد از این گزارش، تحقیقات پلیسی آغاز شد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران با گذشت نزدیک به سه ماه عملیات ویژه پلیسی توانستند رد زنی که کارشناس مامایی در یکی از بیمارستان‌های استان گلستان بود و در ماجرای خرید و فروش نوزادان نقش داشت را شناسایی کنند. با هماهنگی قضایی ماموران برای دستگیری این زن وارد عمل شدند.

در جریان تحقیقات متوجه شدند که سه زن و یک مرد دیگر نیز از اعضای این باند هستند که هویت آنها نیز به دست آمد و این افراد نیز شامگاه چهارشنبه و صبح پنجشنبه هنگامی که قصد داشتند نوزادی را بفروشند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه پلیسی بازداشت شدند. با تحقیق اولیه از آنها معلوم شد که یکی از آنها مادری بوده که نوزادش را به اعضای این باند برای فروش داده است. دو زن و یک مرد، دیگر واسطه‌هایی بودند که در خرید و فروش نوزادان نقش داشته‌اند.

 

جزئیات فروش نوزادان

یکی از متهمان زن در جریان تحقیقات پلیسی گفت: من وظیفه‌ام شناسایی خانواده‌هایی بود که مادران خانواده باردار بودند، اما به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانستند از فرزندان خود نگهداری کنند. بعد از آن به کمک بقیه اعضا جست‌وجو و زوج‌های نابارور که در استان‌های اطراف استان گلستان زندگی می‌کردند را شناسایی می‌کردیم. در این مدت هزینه زندگی و حتی زایمان آن مادران را تامین می‌کردیم.
وی افزود: بعد از آن این افراد را به بیمارستان مورد نظر که زن مامایی در آنجا کار می‌کرد و همدست‌مان بود منتقل کرده و مادرانباردار در آنجا زایمان می‌کردند. در ادامه گواهی تولد به نام زوج‌های جدید که متقاضی خرید نوزادان بودند صادر می‌شد تا آنها بتوانند برای نوزادان شناسنامه بگیرند. قیمت نوزادان پسر از دختر بیشتر بود و در این مدت نوزادانی زیادی را به شیوه مشابه خرید و فروش کردیم.
سردار محمدسعید فاضل، فرمانده انتظامی استان گلستان به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم زن، سه زن و یک مرد دیگر که اعضای این باند بودند، گفته‌های مشابهی را مطرح کردند. این در حالی بود که در جریان تحقیقات بعدی معلوم شد که اعضای این باند حتی برخی خانواده‌ها که مشکلات مالی داشتند را نیز شناسایی می‌کردند و با پرداخت مبلغی به آنها می‌خواستند که نوزاد برایشان به دنیا آورند و بعد از زایمان این مادران، نوزدان را از آنها تحویل گرفته و به زوج‌های نابارور می‌فروختند. آنها هر نوزاد را برحسب جنسیت آن می‌‌فروختند و کمترین پولی که بابت معامله و فروش نوزادان دریافت کرده بودند ۴۵ میلیون تومان بوده است.
وی افزود: پرونده‌ای در این باره در دادسرای استان گلستان تشکیل شده است. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از دیگر جرایم اعضای این باند ادامه دارد. همچنین نوزادی که روز دستگیری متهمان قرار بود فروخته شود نیز تحویل بیمارستان شد.

 

رسیدگی ویژه به پرونده

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان هم در گفت‌وگو با جام‌جم از رسیدگی ویژه به این پرونده خبر داد.
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی بیان کرد: رسیدگی به این پرونده با گزارش حراست یکی از بیمارستان‌های گرگان آغاز و دستورات قضایی برای دستگیری متهمان صادر شد. تا کنون پنج نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند که یکی از آنها مادر نوزادی بوده که قصد فروش آ ن را
داشته ‌است.
وی افزود: هیچ یک از کسانی که دستگیر شده‌اند از کادر درمانی بیمارستان‌های استان نیستند و به جزمادر کودک ، بقیه دستگیر شدگان از خارج از استان هستند. متهمان همزمان با تولد نوزاد، اقدامات مجرمانه خود مانند جعل مدارک و دست بردن در شناسنامه و دریافت گواهی تولد را انجام می‌دادند.
دادستان گرگان تاکید کرد: این پرونده به صورت ویژه و با دقت در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است تا دیگر جرایم احتمالی اعضای این باند فاش شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *