جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ بعد از ظهر به وقت تهران

چگونه یک کمپین موفق بازاریابی و فروش داشته باشیم؟

تبلیغات یکی از ارکان اصلی بازاریابی به حساب می آید، در واقع بازاریابی به روش های متفاوت امکان پذیر است و مجموعه از تبلیغات که از طریق رسانه های مختلف صورت می پذیرد را کمپین یا پویش بازاریابی می نامند. البته همیشه قرعه شانس به نام مبلغان نیست و گاهی ممکن است تبلیغات آن ها با مشکلاتی مواجه شود که دلیل اصلی آن به کار گیری روش های غلط و غیر اصولی است، برای داشتن کمپین موفق بازاریابی مراحل سریالی وجود دارد که انجام آن ها می تواند چراغ راهنمای شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی روش هایی برای موفقیت در کمپین های بازاریابی بپردازیم.

کمپین بازاریابی چیست؟

تبلیغات برای جذب مشتری و تبدیل کردن آن های به خریداران واقعی یکی از اصول اولیه بازاریابی است و شما می توانید به روش های متفاوت این اقدامات را انجام دهید. یک از بهترین مسیر ها داشتن تبلیغات سالم و گسترده است که سبب معرفی بیزینس شما به افراد زیادی خواهد شد. همانطور که عنوان شد برای تبلیغات می توانید روش های زیادی را به کار بگیرید، از رسانه های جمعی گرفته تا شبکه های اجتماعی، بنر ها، تراکت و دیگر پلت فرم هایی که به نحوی امکان معرفی کردن شما به دیگران را فراهم می سازند.

درواقع کمپین موفق بازایابی راه اطلاع رسانی درست به افراد و مخاطبین را در پیش می گیرد و امکان تبلیغات گسترده را فراهم می کند. اما باید به صورت اصولی و کاملا درست مراحل آن را پیش بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با کمپین بازاریابی توسط سایت مهدی عراقی روی لینک کلیک کنید!

نقش محتوا در موفقیت کمپین های بازاریابی چیست؟

بدون شک یکی از مواردی که در جذابیت تبلیغات حرف اول را می زند، تولید محتوای متنی و تصویری است، در واقع راه ارتباط بین شما و مخاطبینتان از طریق محتوای تبلیغاتی صورت می گذیرد. گفتگو را شما آغاز می کنید و تمامی موارد لازم را از طریق تبلیغ به روش های مختلف به مخاطبین می رسانید، اگر محتوای شما جذاب باشد بدون شک ری اکشن و بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد.

یکی از مهم ترین مسایل در زمینه تولید محتوا این است که تا زمانی که حف تازه برای گفتن داشته باشید، گوش شنوا پیدا می شود. پس دقت کنید که خیلی زود تبلیغات خود را جمع و جور نکنید، اجازه دهید جذابیت شما رمز آلود باشد و دیگران برای شنیدن حرف های تازه به دنبال شما باشند.

چگونه یک کمپین موفق بازاریابی داشته باشیم؟

موفقیت مستمر در گروه تبلیغات و اقدامات سالم امکان پذیر است، اگر بتوانید مسیر راه را درست پیش بروید بدون شک راه کمی طولانی اما موفقیت صد در صدی خواهد بود. پیشنهاد می کنیم مراحل سریالی کمپین موفق بازاریابی را همانند مسیر زیر دنبال نمایید.

بازه زمانی مشخصی تعین نمایید

“من برای رسیدن به این میزان از سود آوری در تبلیغات به ۶ ماه فعالیت مستمر نیاز دارم”. یکی از اصول اولیه کمپین موفق بازاریابی داشتن برنامه ریزی در مدت زمان مشخص است، یعنی شما بر اساس حجم کار و فعالیت خود یک بازه زمانی برای موفقیت مشخص می کنید. بنابر این برای رسیدن به نفقطه موفقیت می بایست میزان فعالیت مشخص شده برای هر روز را انجام دهید، البته دقت کنید که مشخص کردن زمان بخشی از برنامه ریزی کلی است.

زمان مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید

اگر بخواهید نتیجه کار و فعالیت خود را در یک زمان مشخص ببینید، پیشنهاد می کنیم کمپین بازاریابی بیزینس خود را در زمان مرتبط برپا کنید.ابزار های گوگل به شما در این رابطه کمک می کنند. برای این کار می توانید از گوگل ترند استفاده نمایید تا بر اساس شغل شما، زمان مشخص برای کمپین را مشخص نماید. این زمان ممکن است با برخی اعیاد و یا مناسبت های خاص همراه باشد که برای شما فرصت های بزرگ شغلی را به همراه دارد. خب حالا که زمان برپایی کمپین مشخص شد می توانید با مراجعه به تقویم گوگل زمان باقی مانده را برنامه ریزی کنید تا بتوانید در روز برپایی کمپین، فعالیتی بی عیب و نقص ارائه کنید.

برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و کمپین فروش نیاز به راهنما دارید پس حتما مقاله سایت مهدی عراقی را مطالعه نمایید.

مناسب های مرتبط را بیابید

همانطور که عنوان شد گوگل ترند مناسب هایی را در اختیار شما قرار میدهد که البته امکان انتخاب برای شما فراهم می باشد. دقت کنید که در میان لیست موجود، مناسب و مرتبط ترین را شناسایی و انتخاب کنید. اگر در زمینه طراحی و تولید پوشاک و یا خشکبار فعالیت می کنید، انتخاب اعیاد بسیار عاقلانه و ایده آل است، در واقع این فیلتر ها به شما در کسب سود بیشتر کمک می کند. البته به این نکته دقت کنید که برای کمپین بازاریابی حتما از ابزار های گوگل و یا وب سایت های مختلف کمک بگیرید تا با یافتن کلید واژه و موضوعات درست بتوانید در بیشترین آمار سرچ قرار بگیرید.

آنالیزور حرفه ای باشید

خب کم کم به مرحله کمپین موفق بازاریابی رسیدیم، موضوع کمپین که مشخص شد و شما می توانید با تمرکز بر روی آن نتایج عالی دریافت نمایید. زمان برپایی نیز که به واسطه گوگل ترند و انتخاب شما تعیین گشت، حالا لازم است که به اجرای ایده هایتان بپردازید. می توانید یک بنر تبلیغاتی زیبا را در کمپین شبکه های اجتماعی به مناسبت عید نوروز و فروش پوشاک با بهترین قیمت و برترین کفیت طراحی و از چند روز قبل در معرض دید قرار دهید. توجه داشته باشید که آنالیز کمپین موفق بازاریابی را تنها در ایده ها خلاصه نکنید، شما باید به تمامی موارد مانند تاریخ و زمان کمپین و حتی محل برگزاری آن نیز توجه خاصی داشته باشید.

منحصر به فرد باشید

چرا در یک رقابت سالم و مشابه، مشتریان باید از شما خرید کنند؟ تصور کنید در یک رقابت کاملا مشابه هستید و مشتری وارد کمپین خواهد شد، چه دلیلی برای مراجعه به شما وجود دارد؟ نکته همینجاست. منحصر به فرد بودن شما نیاز به یک تغیر یا یک مزیت اساسی دارد. می توانید از تخفیفات ویژه استفاده کنید، و یا برای خرید بعدی به مشتریان کارت هدیه بدهیدو از این دسته کار ها که سبب ایجاد یک مزیت خرید از شما می شود.

دکمه های فراخوان را فعال سازی کنید

تک بعدی نباشید و در زمان انجام یک اقدام سعی داشته باشید فعالیت های مثبت را پیش ببرید. در  کنار شرکت در کمپین های بازاریابی، برای خود برند سازی کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از ابزار Finteza بهره ببرید که امکان استفاده آنلاین را برای شما فراهم می سازد به علاوه می توانید همزمان از پلاگین مربوط به ورد پرس نیز استفاده نمایید. با به کار گیری این ابزار دکمه های فراخوان یا Call to Action های مورد نیاز به شما نمایش و مناسب ترین آن ها انتخاب می شود. این دکمه ها شامل موارد زیادی از جمله خرید در لحظه، اضافه کردن به سبد خرید، دانلود، دنبال کردن و…. است.

برای آشنایی با نکات کمپین تبلیغاتی و کمپین بازاریابی فروش حتما به سایت زیر مراجعه نمایید :

https://mahdiaraqi.com/tag/campaign/

نتیجه گیری

خب امروز با مفهوم کمپین بازاریابی آشنا شدیم، بستری که شرایط را برای برند شدن شما فراهم و راه فروش محصول یا ارائه خدمت را از طریق تبلیغات رسانه ها هموار می سازد. برای داشتن کمپین موفق بازاریابی طی کردن یک راه با فرعی های مشخص شده لازم و ضروری است و شما می توانید این مسیر را ادامه تا در کنار فروش و ارائه خدمات، برندینگ هم انجام دهید. توجه داشته باشید که لازمه موفق شدن داشتن برنامه ریزی دقیق زمانی است تا در زمان معین شده بتوانید در کمپین ها حضور موفق داشته باشید.

 

منبع : سئو دمو دنیای بهترین سایت ها

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *