جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

دو هفته تعطیلات زمستانی، فعلا برای دانش‌ آموزان

مونسان، معاون رئیس‌جمهور: مدارس پانزده روز زودتر شروع می‌شوند و در عوض پانزده روز انتهای دی‌ماه دانش‌آموزان تعطیل می‌شوند.

علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: این که این طرح (تعطیلات_زمستانی) در گذشته به نتیجه نرسیده دلایل زیادی داشته و شاید به جنبه‌های مختلف آن پرداخته نشده یا زیادی بزرگ دیده شده بوده و دستگاه‌های متعددی باید هماهنگ می‌شدند؛ اما چیزی که به معاونت محترم رییس‌جمهور ارائه کرده‌ایم و خوشبختانه به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده است، این است که مدارس پانزده روز زودتر شروع می‌شوند و در عوض پانزده روز انتهای دی ماه دانش‌آموزان تعطیل شوند.

این طرح صرفا برای دانش‌آموزان است، نه تعداد تعطیلات بیشتر می‌شود، نه از زمان تحصیل دانش‌آموزان کاسته می‌شود و نه اتفاقی می‌افتد که دستگاه‌های مختلف بخواهند با آن مخالفت کنند. با آموزش و پرورش خوشبختانه به توافق رسیده‌ایم و بعید می‌دانم مانع خاصی وجود داشته باشد. اگر وزارت علوم هم همراهی کرد می‌تواند شامل دانشجویان هم بشود.

این طرح را اگر می‌خواستیم بزرگ کنیم، به موانع قانونی برخورد می‌کرد و موضوع بزرگ می‌شد و دوباره روی زمین می‌ماند. ضمن این که کارمندان ادارات به اندازه کافی مرخصی دارند، وقتی بچه‌ها پانزده روز زمستان تعطیل باشند، والدین آنها می‌توانند از این فرصت برای گرفتن مرخصی استفاده کنند و سفرها اتفاق می‌افتد که باعث رونق گردشگری می‌شود.

در صورت موافقت با این طرح، موجی از گردشگری را در نیمه دوم سال و در شرایطی خواهیم داشت که هوای مناطق جنوبی کشور کاملا مطبوع است و می‌توان به این مناطق سفر کرد./روزنامه سازندگی

http://salamatonline.ir/d/2016/09/18/4/14473.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *