شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲ قبل از ظهر به وقت تهران

حزب الله انتفام گرفت/ ۱۷ صهیونیست به هلاکت رسیدند

مجله انلاین دوستان : حزب الله لبنان تأکید کرد که این عملیات صبح چهارشنبه ساعت ۱۱:۳۵ انجام شد. حزب الله لبنان تأکید کرد که گروه “شهدای قنیطره” وابسته به مقاومت اسلامی، نظامیان رژیم صهیونیستی را در این عملیات هدف قرار دادند. حزب الله خاطرنشان کرد که در این عملیات کاروان نظامیان رژیم صهیونیستی با نوعی موشک مناسب هدف قرار گرفت که بر اثر آن چند خودرو منهدم شدند و شماری از نظامیان این رژیم هدف قرار گرفتند.
بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، کاروان خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی شامل چندین خودرو بود.

www.dustaan.com- 17 صهیونیست به هلاکت رسیدند+ بیانیه حزب اللهبه گزارش فارس، ظهر امروز چهارشنبه رسانه‌های خبری از جمله تلویزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان، از حمله حزب‌الله به کاروانی از ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند. المنار گزارش کرد که در این حمله حداقل ۹ خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که حداقل ۱۷ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند و ۹ نفر مجروح شده‌اند که حال ۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. پایگاه خبری «والا» نیز در دقایق اولیه این رویداد گزارش داد، یک بمب دست‌ساز در خودروهای متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی منفجر شده است.

تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد، چند خمپاره از خاک لبنان به اراضی اشغالی شلیک شده است. تلویزیون المیادین نیز از آتش‌ گرفتن یک خودروی زرهی «هامر» بر اثر اصابت یک موشک ضد زره به آن خبر داد. تلویزیون العربیه نیز در خبری مدعی تلاش حزب‌الله برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی شد. همچنین کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال دارد یک نظامی صهیونیستی نیز مفقود شده باشد، اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب کرد.

به دنبال این اتفاق، المنار به نقل از رسانه های اسرائیلی از اعزام تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مزارع شبعا خبر داد.

پایگاه خبری «لبنان دیبایت» نیز گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اصابت موشک ضدزرهی به یکی از خودروهای ارتش صهیونیستی در روستای «الغجر» در منطقه جبل دوف در شمال سرزمین‌های اشغالی را تایید کرده است.

تلویزیون المیادین در خبر دیگری اعلام کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان را هدف حملات خمپار‌ه‌ای قرار داد. همچنین یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی، از هدف قرار دادن خاک جنوب لبنان با ۱۳ خمپاره سخن گفت. در پی حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، چند یگان ارتش این کشور در منطقه «المیسات» در نزدیکی منطقه «الغجر» به مسافت اندکی از مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده و عملیات پاکسازی و بازرسی خود را آغاز کردند.

به دنبال این حمله خمپاره‌ای به ساکنان نزدیک مرز لبنان توصیه شده به خاطر بحرانی شدن اوضاع، در خانه‌های خود بمانند.

فرودگاه‌ها و مسیرهای اصلی در شمال بسته شد

در پی این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی منطقه شمال اسرائیل را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. همچنین مسیرهای اصلی از کریات شمونه به شمال و غرب فلسطین اشغالی نیز بسته اعلام شد. از طرف دیگر، رسانه‌های اسرائیلی از بسته شدن دو فرودگاه شهر حیفا و راش‌بینا، خبر دادند.

جلسه فوق‌العاده ستاد مشترک ارتش

شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه تشکیل می‌دهد.

یکشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی در حمله موشکی یک کاروان متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد که باعث شهادت ۶ رزمنده این حزب و یک فرمانده ایرانی شد. بعد از آن بود که حزب‌الله اعلام کرد به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.

دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات
رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی احتمال داده عملیات هدف قرار دادن یک گشتی ارتش اسرائیل در مرزهای با لبنان از طریق تونل های موجود در منطقه صورت گرفته باشد. رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که بخش نظارت ارتش اسرائیل انتشار تعداد زخمی های ارتش این رژیم را ممنوع اعلام کرده است.

هدف قرار گرفتن تیپ گولانی اسرائیل
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، حمله حزب الله گردان “تسبار” از تیپ گولانی که از از زبده ترین عناصر این رژیم تشکیل شده است، را هدف قرار داده است.

مسدود کردن راههای ارتباطی به شمال فلسطین اشغالی
اسرائیل در پی این حمله اقدام به مسدود کردن راههای ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به سمت شمال و غرب کرده است. رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که در پی اصابت موشک ، یک منزل واقع در شهرک های صهیونیست نشین آسیب دیده است و ارتش نیز از ساکنان خواست که به محل حادثه نزدیک نشوند.

فراخوان نیروهای ویژه
در پی این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده و شمال سرزمین های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد. “بنی گانتس” رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی با ۲۵ خمپاره مناطقی را در خاک لبنان هدف قرار داده است.

جلسه اضطراری ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان وزارت جنگ
در این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مشورت‌های امنیتی به ساختمان وزارت امنیت این رژیم رفت. نتانیاهو و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال مشورت های امنیتی در ساختمان وزارت امنیت هستند. کانال دوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل پاسخ چند روزه به حملات مقاومت را بررسی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله گفت که پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. وی ادعا کرد که اسرائیل با قدرت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

تعطیلی فرودگاه حیفا و روش بینا
رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند فرودگاه های “حیفا” و “روش بینا” به دلیل اوضاع امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند.

تداوم درگیری در مناطق مرزی با لبنان/ پرواز گسترده جنگنده های صهیونیست
برخی از رسانه‌های منطقه از ادامه درگیری بین نیروهای مقاومت و اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا خبر می‌‌دهند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین از شلیک مجدد خمپاره از خاک لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.هواپیماهای جنگی اسرائیلی نیز به طور گسترده در مناطق العرقوب، مزارع شبعا، حاصیبا و بقاع غربی به پرواز در آمدند.

حمله جدید به پایگاه نظامی صهیونیست در مزارع شبعا
رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که یکی از پایگاههای نظامی این رژیم در مزارع شبعا هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

هدف قرار گرفتن یک نیروی یونیفل
رژیم صهیونیستی از از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل” یونیفل” خواست که در مواضع خود باقی بمانند. گزارش شده که یکی از نیروهای اسپانیایی یونیفل در جریان حملات اسرائیل به جنوب لبنان زخمی شده است اما هاآرتص گزارش داد که این نظامی اسپانیایی در جریان این حمله کشته شده است.

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به قنیطره که به شهادت ۶ تن از رزمندگان مقاومت انجامید، مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی ناامن شد.

اسارت یک نظامی ارتش اسرائیل در عملیات حزب‌الله
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: خبرگزاری ملی لبنان از به اسارت درآمدن یک نظامی ارتش اسرائیل در عملیات امروز حزب‌الله در مزارع اشغالی شبعا خبر داد. این درحالیست که ارتش اسرائیل به اسارت درآمدن یک نظامی خود را تکذیب کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *