شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

تهیه‌ کننده سینما: منظورم از روضه‌ خوان، مداح نبود | تهدیدم کردند که می‌ کشیمت

فرهیختگان نوشت: محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما در کلیپی چند دقیقه‌ای می‌گوید: «یک آدمی است به نام احمدی نامی که مسئول پردیس سینمای ملت است. این آدم نه سواد این کار را دارد و نه می‌فهمد درنهایت باید روضه‌خوان باشد و در همین مجالس بخواند. یک روز ایشان گفت بعد از هفت امام من فیلم کمدی در سینما اکران نمی‌کنم. گفتم ببین عزیز من، شما که نمی‌توانی این را بگویی، هفت امام تمام شده است. ما همیشه در تاریخ عزادار امام حسین(ع) هستیم اما این روضه‌خوانی یک چیز متحجرانه و حقه بازی است.»

https://filmnetnews.com/wp-content/uploads/2017/11/image_13950617813_%D9%81%D8%B1%D8%AD%D8%A8%D8%AE%D8%B4.jpg

فرحبخش روضه‌خوانی را «تحجر» و «حقه‌بازی» و عزاداری را کار واقعی دوست‌داران اهل‌بیت (ع) دانست.

بعد از انتشار ویدئوی این سخنان، موج وسیعی از مخالفت‌ها با چنین اظهارنظری شکل گرفت.

محمد‌حسین فرحبخش می‌گوید: من پای مداحی کسانی همچون علی انسانی یا مرتضی طاهری می‌نشینم. من مداحی محمود کریمی را قبول دارم. مداحانی که پیش مقام معظم رهبری می‌روند و مداحی می‌کنند، روضه‌خوان نیستند، شعرهای با‌معنایی آنجا می‌خوانند، آنجا حرف‌های بی‌ربط نمی‌بینید

طی دو روز گذشته بعضی‌ها من را تهدید کردند. شخصی به من زنگ زده است که من از طرف یک جایی تماس می‌گیرم و تا حرفت را پس نگیری تا فردا ظهر می‌کشیمت. من منتظرم که بیایند من را بکشند ولی هنوز من را نکشته‌اند. یک روحانی که هم‌سن بچه کوچک من است در فضای مجازی به من هتاکی کرده و شماره مرا در استوری‌اش گذاشته است. از ایشان به دادگاه ویژه روحانیت، به‌خاطر حیثیت روحانیت و مهم‌تر از آن، حیثیت اسلام شکایت می‌کنم.

حرف من این بود که چرا یک روضه‌خوان را بر مسند و جایگاهی گذاشتند که متخصصش نیست، می‌خواستم بگویم که چه جنایتی کردند آنهایی که او را مدیر کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *