سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۱ قبل از ظهر به وقت تهران

مراقب باشید، تب کریمه کنگو در انتظار ذبح‌کنندگان غیربهداشتی دام در عید قربان

عبدالحسین رحیمی رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری اعلام کرد: امسال ویروس بیماری خطرناک تب کریمه کنگو از سال گذشته فعال‌تر است و باید مردم متوجه باشند کشتار غیربهداشتی دام در معابر و منازل بسیار خطرناک است.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/5/30/472961_903.jpg

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو سال قبل هم بود ولی امسال به دلیل مصادف شدن با فصل گرمتر در مردادماه، نسبت به سال گذشته این ویروس فعالتر شده، به مردم هشدار داد از خرید خارج از جایگاه عرضه بهداشتی خودداری کنند.

رحیمی در پاسخ به سئوال خبرآنلاین که پرسید چقدر احتمال می دهید امسال تب کریمه کنگو آلودگی در تهران ایجاد کند، گفت: سال گذشته شناسایی دام بیمار و ضبط دام را در جایگاه ها داشتیم. هم دام ضبطی به صورت لاشه کامل در تهران داشتیم و سال قبل هم قبل از ورود به جایگاه، دام بیمار ضبط شده است ولی تب کریمه کنگو نبوده است. دلیلش هم این است که وقتی عرضه کنندگان می دانند جایگاه ها کنترل می شود، دام بیمار را به جایگاه های بهداشتی نمی آورند. به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم حتما دام قربانی خود را از جایگاه های عرضه بهداشتی دام تهیه کنند.

رحیمی در ابتدای جلسه خود با خبرنگاران گفت: ۲۷ جایگاه عرضه بهداشتی دام برای قربانی کردن گوسفند در عید قربان در شهر تهران ساماندهی شده است. تلاش می کنیم هر ساله این جایگاه ها بیشتر خواهد شد. البته با ساماندهی مراکز عرضه بهداشتی دام وابسته به خیریه ها در تهران ۴۰ جایگاه وجود دارد. این جایگاه ها برای دو روز عرفه و عیدقربان در نظر گرفته می شود. در جایگاه های عرضه شهرداری، ۴ مرتبه گوسفند زنده و لاشه معاینه می شود تا از سلامت دام قربان شده، اطمینان حاصل شود. همچنین ناظر شرعی بر روند شرعی ذبح دام نظارت دارد.
او ادامه داد: زمان کار جایگاه ها در روز عرفه از ساعت ۹ تا ۱۹ آغاز می شود و در روز عید قربان از ۵ صبح آغاز سرویس دهی را خواهیم داشت و به لحاظ شرعی باید تا ظهر، قربان کردن دام صورت گیرد ولی عرضه خدمات ذبح دام و آماده سازی لاشه در بعدازظهر صورت می گیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *