شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰ قبل از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه ترش واش خورشت (سبز ترشی) ؛ غذای خوشمزه شمالی

در این بخش از مجله آشپزی دوستان قصد داریم یک غذای خوشمزه شمالی را به شما عزیزان معرفی کنیم. ترش واش خورش، قورابیجی یا همان سبز ترشی یک غذای خوشمزه شمالی است که در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را ارائه کرده ایم. 

مواد لازم جهت سبزی این غذا

گشنیز(یک دسته)
نعناع (نصف دسته)
کوتکوتو (نصف دسته)
ترشک ( سه تا چهار دسته)
چغندر (یک دسته) ترش واش که سبزی منطقه شماله ، اگه نداشتین همون ترشک رو بریزین
سیر به دلخواه، برنج خیس شده یک چهارم پیمانه،
سبزی رو بعد از شستن با سیرو برنج خیس شده میکس میکنیم یا دوبار چرخ کرده و تو روغن سرخ میکنیم ، مرغ رو تفت میدیم و با آب کم میزاریم بپزه ، وقتی جوش اومد، سبزی رو داخلش میریزیم ، ده دقیقه مونده به پخت کامل مرغ دو تا سه عدد بادمجون، (البته ما بادمجون قلمی میگیریم و فقط پهلوشو میشکافیم و درسته سرخش میکنیم) و یک عدد گوجه که از وسط نصف کردیم بهش اضافه میکنیم ، ترشی این غذا آب نارنج ، آب غوره یا رب نارنجه ، هر کدوم که در دسترستون بود استفاده کنید ، در صورت تمایل میتونین بجای گوجه درسته گوجه رو رنده کنید و به خورشت اضافه کنید ،،تو منطقه گیلان به این خورشت رب انار هم میزنن ، اگه دوست داشتین میتونین رب انار هم اضافه کنید. .

طرز تهیه ترش واش خورش

سبزی های محلیه… من سبزی های محلی رو به صورت میکس شده و آماده و فریز شده از شمال گرفتم ( شهسوار)
مرغ تیکه شده رو با پیاز وسیر رنده شده و نمک و زردچوبه تفت دادم و سه تا گوجه فرنگی رو رنده کردم و اضافه کردم و خوب تفت دادم برای اینکه مواد به راحتی تفت بخوره، مرغ ها رو از ماهیتابه درآوردم و بعد از اینکه گوجه ها کاملاً به روغن افتاد سبزی آماده فریز شده رو اضافه کردم و تفت دادم و یه قاشق غذاخوری آرد برنج هم اضافه کردم و تفت دادم و نهایتا مرغ های سرخ شده رو دوباره گذاشتم داخل ماهیتابه و سه لیوان اضافه کردم و یه قاشق غذاخوری رب انار ملس و دو قاشق غذاخوری آب لیمو ی تازه و حرارت اجاق و کم کردم تا خورشت بپزه و جابیفته.

اکنون می توانید این غذای خوشمزه را نوش جان کنید.

طرز تهیه ترش واش خورشت (سبز ترشی)

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *