جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰ قبل از ظهر به وقت تهران

روایت تلویزیون از ترور هسته‌ ای

بازسازی لحظه شهادت شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای  در سریال «صبح آخرین روز»، نام این شهید را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت

 

روایت تلویزیون از ترور هسته‌ ای

سریال «صبح آخرین روز» ساخته حسین تبریزی که از شنبه هفته جاری، روی آنتن شبکه ۲ رفته، زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای را روایت می‌کند. این سریال با واقعه ترور این شهید آغاز شد و سپس قصه به گذشته و دوران کودکی وی در زنجان رفت. دو قسمت از این سریال پخش شده و قرار بوده قسمت سوم آن دیشب پخش شود. این سریال در قسمت‌های ابتدایی چه کیفیتی داشته و چه واکنش‌هایی به دنبال داشته است؟

از واقعه ترور تا دوران کودکی
«صبح آخرین روز» با شهادت شهید مجید شهریاری، شروع خوب و ملتهبی داشت و در قسمت اول روز شهادت وی نشان داده شد. نمایش این صحنه در سریال، باعث شد یاد و خاطره این واقعه بار دیگر مرور شود و کاربران واکنش‌هایی به آن نشان بدهند. بریده ویدئوی این قسمت از سریال در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و کاربران ضمن یادآوری این واقعه، از شهادت دکتر شهریاری اظهار تاسف و ناراحتی کردند. پس از این که خبر شهادت این شهید منتشر شد، مردم و دانشجویان شهید جلوی در بیمارستان تجمع و خبرنگاران با آنان گفت‌وگو کردند. برای نمایش دادن این صحنه در سریال از تصاویر واقعی نیز استفاده شده بود، اما این لحظات به شکل باورپذیری بازسازی نشده بود و تفاوت صحنه‌هایی که در تصاویر واقعی دیده می‌شد، با آن چه در سریال شاهد بودیم، به باورپذیری جَوی که پس از شهادت دکتر شهریاری به وجود آمده بود، لطمه می‌زد. از هوش رفتن مادر شهید در بیمارستان به گذشته پیوند خورد، بنابراین سریال در قسمت دوم چند دهه عقب‌تر رفت و شاهد ازدواج پدر و مادر شهید بودیم. گریم کاوه خداشناس در نقش شهید مجید شهریاری، گریم بدی نبوده و چهره او را به شهید نزدیک کرده است، اما چهره سپیده خداوردی در نقش همسر شهید، شباهت زیادی به همسر واقعی شهید ندارد و جوان‌تر به نظر می‌رسد. خداوردی با همان لحن آرام همیشگی‌اش در سریال دیالوگ می‌گوید و بازی چندان متفاوتی در این نقش نداشته است. با پخش قسمت‌های بیشتر، بهتر می‌توان کیفیت این سریال را ارزیابی کرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *