پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷ قبل از ظهر به وقت تهران

انتشار جزئیات جدید از ترور سردار سلیمانی

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی جدید درباره جزئیات اقدام جنایتکارانه واشنگتن در ترور سردار سلیمانی آورده است که در این عملیات نیروهای اسرائیلی و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز با آمریکا همکاری کرده بودند.

انتشار جزئیات جدید از ترور سردار سلیمانی

ضلع جنوب شرقی فرودگاه بین المللی بغداد با اطلاعیه‌ای برای یک تمرین آموزشی نظامی بسته شده بود. سه تیم از مأموران دلتا فورس در ژانویه ۲۰۲۰ در مکان‌هایی پنهان در فرودگاه با دوربین‌های خود به جستجوی اطراف پرداخته و منتظر هدف خود بودند: قاسم سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران. آنها با لباس‌های مبدل کارگران تعمیرات در ساختمان‌های قدیمی یا وسایل نقلیه کنار جاده پنهان شده بودند.

تک تیراندازی از فاصله طولانی با عوامل مختلف محیطی از جمله باد درگیر است، اما تیم های دلتافورس به حدس و گمان اعتماد نکردند. یکی از اعضای گروه ضد تروریستی کردستان عراق که ارتباطات عمیقی با عملیات ویژه ایالات متحده دارد به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند.

هنگامی که هواپیمای سردار سلیمانی از مبدا دمشق به سمت قسمت بسته فرودگاه بغداد حرکت می کرد، یکی از عوامل کرد که لباس خود را به عنوان خدمه فرودگاه درآورده بود، هواپیما را برای توقف روی آسفالت هدایت کرد. ماموران امنیتی کردستان عراق نیز که خود را به عنوان حمل کننده چمدان معرفی می کردند، حضور داشتند تا او را شناسایی کنند.

سردار سلیمانی و همراهانش سوار دو خودرو شدند و به سمت منطقه ترور حرکت کردند، جایی که تک‌تیراندازان دلتا فورس کمین گرفته بودند.

بر فراز آنها نیز سه هواپیمای بدون سرنشین در آسمان شب پرواز می کردند که دو فروند از آنها به موشک های هلفایر مسلح بودند.

به محض ورود این دو خودرو به داخل منطقه ترور، پهپادها به سمت آنها تیراندازی کردند. دو موشک هلفایر به خودروی حامل قاسم سلیمانی اصابت کرد. راننده خودروی دوم با سرعت قصد فرار از محل حمله را داشت که پس از ۹۰ متر حرکت متوقف شد و هدف سومین موشک هلفایر قرار گرفت.

به ادعای یاهونیوز، سلیمانی در طول شش ساعت پیش از سوار شدن به هواپیما در دمشق، سه بار تلفن همراهش را تغییر داده و عوامل اسرائیل که از شماره این تلفن ها مطلع بودند، اطلاعات مربوط به تحرکات او را در اختیار آمریکایی ها قرار دادند و آنها نیز قاسم سلیمانی و تلفن فعلی او را تا بغداد ردیابی کردند.

نیروهای اطلاعاتی اسراییل به آمریکا اطلاع داده بودند که یک مامور خرید ایرانی قصد دارد تعدادی گوشی همراه پیشرفته برای فرماندهان نیروی قدس خریداری کند.

آمریکایی ها با شناسایی این مامور خرید متوجه می شوند که او قصد دارد این گوشی ها را از یک کشور عرب خلیج فارس خریداری کند.

آنها با استفاده از اطلاعات به دست آمده در شبکه فروش نفوذ می‌کنند و تعدادی گوشی آلوده به نرم افزار استراق سمع را به مامور ایرانی می فروشند.

به نوشته یاهونیوز، یکی از این گوشی‌ها در اختیار یکی از فرماندهان نزدیک به قاسم سلیمانی قرار گرفته بود که زمان زیادی را در کنار او بود، اما موفقیت چندانی در شنود نداشته است.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *