شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰ قبل از ظهر به وقت تهران

خودکشی‌ های نگران‌ کننده با «قرص برنج»

خودکشی‌ های نگران‌ کننده با «قرص برنج»/ اعلام آمادگی برای کمک به پیشگیری از اسیدپاشی…

دکتر سیدمحمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان، خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی، گفت:  باید توجه کرد که آسیب‌های اجتماعی طی چند دهه در جامعه ریشه دوانده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند و ممکن است دهه‌ها زمان ببرد تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

موضوع سلامت روان و خودکشی وزارت بهداشت به عنوان متولی شناخته شد و ما طی دو جلسه هم در حضور رییس جمهور و وزیر کشور گزارشی را از وضعیت سلامت روان در کشور ارائه داده‌ایم.

در زمینه وضعیت خودکشی نیز گزارشی را تنظیم و اعلام آمادگی کردیم که در شورای اجتماعی کشور این گزارش را ارایه و توضیح دهیم که چه اقداماتی باید انجام شود. البته واقعیت این است که آسیب اجتماعی در کوتاه‌مدت ایجاد نشده است که بتوانیم آن را در کوتاه‌مدت از بین ببریم، بلکه چند دهه طول کشیده است که این آسیب‌های اجتماعی در جامعه ریشه دوانده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند و ممکن است دهه‌ها زمان ببرد تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را برطرف کنیم.

تاکنون طی چهار دوره گزارش‌هایی از وضعیت سلامت روان جمع‌آوری شده است. به عنوان مثال طبق این گزارش‌ها ۲۳٫۴ درصد از گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال نشانگانی از اختلالات روانی را دارند و افسردگی در زنان ایرانی حدود ۱۶ درصد و در مردان حدود ۱۲ درصد است.

http://www.albawabhnews.com/upload/photo/news/293/3/600x338o/466.jpg?q=1

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *