سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

اگر خواهان زندگی زناشویی عاشقانه هستید، بحث و جدل را کنار بگذارید!

بحث و جدل در زندگی زناشویی یکی از موارد گریز ناپذیر است و تمامی زوج ها در طول زندگی زناشویی شان با هم دعوا می کنند. در این مقاله قصد داریم فواید این بحث و جدل های زناشویی را به شما بگوییم.

تمامی زوج ها در طول زندگی زناشویی شان با هم دعوا می کنند
تمامی زوج ها در طول زندگی زناشویی شان با هم دعوا می کنند

 

فواید بحث و جدل برای زندگی زناشویی

بحث و جدل در یک رابطه نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه شواهد زیادی وجود دارد که می‌گوید خوب و سالم نیز هست. وقتی دو نفر که به طور متفاوت رشد پیدا کرده‌اند و تجربیات متفاوتی دارند با هم رابطه‌ای برقرار می‌کنند، طبیعتا زمینه‌های زیادی برای توافق نداشتن خواهند یافت، اما نباید هرگز از این بحث‌ها و اختلاف نظرها بترسید و آشفته شوید، چون این سناریوهای ظاهرا ناخوشایند می‌توانند رابطه‌ی شما را بهبود بدهند!

 

بحث کردن، تنها شکل دیگری از ارتباط است

مدام بگو مگو کردن و دعوا کردن درست نیست، اما نباید از بحث‌هایی که هر از گاهی پیش می‌آیند بترسید. خیلی بهتر است در مورد چیزی گفتگو و بحث کنید تا اینکه آن را نادیده بگیرید و بعدا منجر به جنگ و درگیری شود.

 

بحث کردن، شخصیت شما را تصدیق می‌کند

بحث و گفتگو نشان می‌دهد که هر دوی شما شخصیت خاص خود را دارید و از ابراز عقیده نمی‌هراسید. این خوب است که در یک رابطه، نسبت به موضوعی دو نگرش داشته باشید و روی آنها بحث کنید، چون به هر دوی شما کمک می‌کند رشد کنید و یاد بگیرید.

 

بحث کردن به شما یاد می‌دهد چگونه سازش کنید

وقتی منصفانه جرو بحث می‌کنید و موضوع بحث‌تان، معنی دار و منطقی است، به شما کمک می‌کند با فرا گرفتن روش‌های سازش و مدارا، توافق کردن را یاد بگیرید و رابطه‌ خود را تقویت کنید. سازش کردن، فرم دیگر ِ با هم کار کردن به عنوان یک تیم است و همان چیزی است که روابط را ماندگار می‌کند.

 

بحث کردن نشان می‌دهد که شما دو نفر به هم احترام می‌گذارید

وقتی با هم بحث و بگومگو می‌کنید یعنی هر نسبت به هم روراست هستید و هیچ کدام‌تان به خاطر حفظ صلح و آرامش در زندگی، خودش را سرکوب نمی‌کند و کنار نمی‌کشد. این اصلا درست نیست که یکی از همسران روی دیگری کاملا سلطه داشته باشد و همه چیز غیرعادلانه و یک سویه پیش برود، یعنی یکی همیشه فداکاری و سکوت کند و آن دیگری همیشه حکمرانی کند و برتری داشته باشد. یک بحث و جدل منصفانه به طرفین یادآوری می‌کند که هیچکدام برتر از دیگری نیست و برای همدیگر احترام قائلید.

 

بحث و جدل در یک رابطه نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه خوب و سالم نیز هست
بحث و جدل در یک رابطه نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه خوب و سالم نیز هست

 

 

بحث کردن به شما اجازه می‌دهد روی تفاوت‌هایتان کار کنید

بحث و گفتگو کردن به شما اجازه می دهد به طور آشکار، چیزهایی که روی آنها اختلاف نظر دارید بروز دهید و این یک راه خوب برای اجتناب از مشاجره‌های سنگین‌تر در آینده است. خیلی بهتر است که همسرتان پیش شما اعتراف کند از چه چیزی خوشش نمی‌آید تا اینکه در سکوت از آن رنج بکشد.

 

بحث کردن به شما کمک می‌کند اختلاف‌های بیرون از رابطه‌ زناشویی‌تان را بهتر مدیریت کنید

شما می‌توانید از بحث و مشاجره‌هایی که با همسرتان در خانه دارید، نکات مهمی یاد بگیرید و از این درس‌ها زمانی که با همکار، دوستان یا رئیس‌تان اختلافی پیدا کرد‌ه‌اید استفاده کنید.

 

بحث کردن به شما اجازه می‌دهد احساس واقعی‌تان را بروز دهید

هر چند بحث و جدل چیزی نیست که مطلوب باشد اما گاهی واقعا تنها راه برای نشان دادن احساس واقعی‌تان در مورد چیزی به همسرتان است. این بگومگوها می‌تواند راهی باشد تا مطمئن شوید نظرتان در مورد موضوعی توسط همسرتان شنیده شده و به آن توجه می‌شود.

 

بحث کردن می‌تواند راهی برای شفاف سازی باشد

بهترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که موضوعی کاملا باز شده و ابهامات آن برطرف شود؛ حتی اگر بدانید که باز کردن موضوعی ممکن است به یک بگومگوی حسابی بیانجامد. دست کم مجبور نیستید مشکل یا موضوعی را سالها در دل خود نگه دارید و همیشه دلخور باشید.

 

بحث کردن باعث می‌شود هر دو روی سکه را ببینید

در یک بحث سازنده، بدون اینکه توهین کنید، تهدید کنید یا اتهامی بزنید، هر دوی شما می‌توانید بهتر درک کنید طرف مقابل‌تان چه می‌گوید. مشاجره کردن راهی برای بهتر فهمیدن عقیده‌ی همسرتان است تا بتوانید مشکلی را از دو سو ببینید.

 

ترمیم رابطه بعد از بحث کردن، لذت بخش است

بحث و جدل کردن با همسرتان می‌تواند باعث شود هر دوی شما درک کنید واقعا چه چیزهایی دارید و چقدر ارزشمندند. بوسه و آغوش و نوازش بعد از جر و بحث، نه فقط آرام‌تان می‌کند بلکه راهی بسیار خوب برای گفتن این جمله است که: معذرت می‌خواهم، دوست دارم دیگر اینطور با تو بحث نکنم!

 

منبع : زندگی ایده آل

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *