جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ قبل از ظهر به وقت تهران

اولین رابطه زناشویی در شب زفاف چگونه باید باشد؟

مجله بیرکلیک: برقراری روابط زناشویی در طب نوین مقوله ای لذت بخش محسوب می شود که همسران به آن مبادرت می ورزند، اما برقراری این روابط در طب سنتی متضمن رعایت تدابیری است که مهمترین آن پرهیز از عجله در مقاربت به خصوص در اولین رابطه زناشویی است. یکی از سنت های غلط در کشور ما این است که فرد را بدون دادن پیش زمینه های لازم، ملزم به نزدیکی در شب اول می کنند. در حالیکه که در این زمینه باید اصولی حرکت کرد و تا قبل از رسیدن همسران، به اعتماد به نفس و اخت بیشتر به یکدیگر، اقدام به مقاربت نشود.در این قسمت نکات آموزشی در مورد اولین رابطه جنسی در شب زفاف در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید!

پرده بکارت

www.dustaan.com-dustaan.com-اولین رابطه جنسی در شب زفاف
اولین رابطه جنسی در شب زفاف

پرده بکارت عضوی ماهیچه ای است که در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می رود. در برخی از زنان این پرده شکل حلقوی داشته و ممکن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خونریزی رخ ندهد. در زنانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند گاه مشاهده می شود که به خاطر بافت ماهیچه ای ضخیم ان ، تا مدتها بعد از نخستین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده می شود.

یکی از علل رایج دردهای واژینال خشکی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسی و تحریک شدن زن، مجرای واژن ترشحات مخاطی را ایجاد کرده تا برقراری رابطه جنسی تسهیل شود اما در اثر استرس و حالات عصبی ممکن است ایجاد این ترشحات، با خلل مواجه گردد.

علل دردهای واژینالی در نخستین رابطه جنسی در شب زفاف

زمانی که یک زن برای نخستین بار رابطه جنسی را با همسر خود تجربه می کند به احتمال قریب به یقین به علت از بین رفتن پرده بکارت در شب زفاف درد متوسط یا شدیدی را احساس خواهد کرد به خصوص اگر به علت استرس و یا عدم آمادگی کافی مجرای واژینال وی به اندازه کافی ترشح مخاطی نداشته و به حالت خشک باقی مانده باشد.

صبوری شوهر و جلب اطمینان همسر

www.dustaan.com-dustaan.com-اولین رابطه جنسی در شب زفاف
اولین رابطه جنسی در شب زفاف

یکی از اولین مهارت هایی را که شوهر باید رعایت کند این است که پله پله و قدم به قدم همسر خود را دعوت به داشتن ارتباط جنسی نماید و از خود صبوری و مهربانی را نشان بدهد. این گونه می توانند ترس همسر خود را کمتر کنند. در این مدت کوتاه یک الی چند ساعته، شوهر می تواند با نوع برخوردی که می کند، اطمینان همسر خود را به خود بیشتر جلب کند و از استرس های دفعات بعدی برقراری ارتباط جنسی او، جلوگیری نماید.

البته علت دیگری که می تواند باعث ایجاد ترس و هراس در خانم ها شود، این است که آن ها از خانواده اولیه خود جدا شده اند و باید مسئولیت های زندگی را بر عهده بگیرند. حتی علت دیگری را هم می توان برای این ترس در نظر گرفت. خانم ها ممکن است به دلیل ترس از انجام دخول نیز دچار ترس بشوند به خصوص خانم هایی که خودشان هیکل ظریفی دارند ولی همسرانشان مردانی چاق و درشت اندام هستند.

برداشتن پرده بکارت

www.dustaan.com-dustaan.com-اولین رابطه جنسی در شب زفاف
اولین رابطه جنسی در شب زفاف

در ایجاد اولین رابطه جنسی کامل (دخول) پرده بکارت دختر خانم پاره می شود و این پارگی، ممکن است دردی را برای او ایجاد کند که اگر داماد نتواند این درد را کاهش دهد ممکن است که عروس از ادامه ارتباط جنسی خودداری کند و یا اینکه حاضر به برقراری ارتباط جنسی در دفعات بعدی نباشد.

بهتر است در ابتدا همان صبوری و مهربانی را از داماد ببیند و باید ارتباط اول به صورت معاشقه آرام یعنی بوسیدن، بغل کردن و نوازش شدن باشد. این کار باید طولانی مدت بوده و حداقل ۲۰ الی ۳۰ دقیقه را به خود اختصاص بدهد. این معاشقه باید به گونه ای باشد که هم عروس و هم داماد آماده رسیدن به ارگاسم باشند. در این صورت دو نفر آماده انجام دخول می باشند و عروس نیز می تواند درد کمتری را تجربه کند. زیرا رسیدن به اوج لذت جنسی می تواند آستانه تحمل درد را بالا ببرد. پس آماده شدن عروس از نظر روحی می تواند تاثیر بالایی داشته باشد .

درمان دردهای مقاربتی

www.dustaan.com-dustaan.com-اولین رابطه جنسی در شب زفاف
اولین رابطه جنسی در شب زفاف

زنانی که در هنگام رابطه جنسی دچار درد و مشکل می شوند لازم است که از مواد و محلولهای لیز کننده مجرای واژن (که البته توسط متخصص تجویز می شود) استفاده کنند. همچنین زنانی که احساس دردهای شدید شکمی و یا لگنی می کنند باید توسط متخصص زنان و زایمان مورد ارزیابی و بررسی و آزمایش قرار گیرند و در نهایت زنان و مردانی که بنابر علل هیجانی و یا عاطفی دچار دردهای مقاربتی می گردند لازمست که نزد مشاور، روان شناس یا سکس تراپیست مراجعه داشته باشند.

مردانی که در حین رابطه جنسی احساس درد دارند باید نزد متخصصینی مانند اورولوژیست و … مراجعه داشته باشند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *