پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

باورتان می‌شود یک ایرانی طراح BMW باشد؟ نادر فقیه زاده را می‌شناسید؟

افراد موفق همیشه باید سر زبان‌ها باشند، فرقی هم ندارد که ایرانی باشند یا خارجی؛ می‌دانید چرا؟ چون که این افراد مایه‌ی آرامش هستند و می‌توانند انگیزه‌ای برای رو به جلو کردن افراد باشند. برای مثال ممکن است خیلی از ما به دانشمندان بزرگ دنیا مانند ورنر هایزنبرگ، نیوتون و… علاقه‌مند باشیم و یا خیلی از تولیدکنندگان محصولات پرکاربرد مانند خودرو که یکی از آنها ایرانی است؛ یعنی نادر فقیه زاده مورد توجه ما هستند که همه‌ی این‌ها انگیزه‌ای برای پیشرفت است.

ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار قصد داریم درباره‌ی یکی از شخصیت‌های موفق در دنیا که نادر فقیه زاده است، صحبت کنیم و به طور کلی توصیه داریم که اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

نادر فقیه زاده کیست

فقیه زاده در صنعت خودرو کاملاً شناخته شده است. حتماً نام خودروهای BMW به گوش‌تان خورده و این شرکت محبوب را می‌شناسید. فقیه زاده از جمله طراحان اصلی این خودرو است و چندین سری از خودروهای برند بی‌ام‌و را طرح‌ریزی کرده است. هوش و ذکاوت نادر فقیه زاده اگر بیشتر از دانشمندان دنیا مانند هایزنبرگ و امثالهم نباشد، کمتر نیست و این موضوع را می‌توان در نحوه‌ی طراحی داخلی خودروهای سری ۷ BMW به طور واضح مشاهده کرد که این موضوع تحسین بسیاری از افراد مشهور در دنیا را به دنبال داشته است.

فقیه زاده متولد سال ۱۳۵۵ بوده که از همان ابتدا به آلمان مهاجرت کرده است و پس از فارغ التحصیلی در رشته‌ی طراحی داخلی خودرو در شرکت بی‌ام‌و مشغول به فعالیت شده است. از مهم‌ترین پروژه‌های نادر فقیه زاده که در سایت دانشگاه کسب و کار نیز به آن‌ها اشاره شده است، می‌توان به طراحی بدنه‌ی سری ۶ کوپه، سری ۶ گرن کوپه و سری ۶ کانورتبل اشاره کرد. البته ناگفته نماند که فقیه زاده در حال حاضر تصمیم به جدایی از کمپانی BMW گرفته است و احتمالاً پس از آن با یک شرکت چینی به نام AVATR همکاری خواهد کرد.

شروع موفقیت‌های نادر فقیه زاده

فقیه زاده پس از آنکه دانشگاه را به اتمام رساند، از طرف شرکت‌های مختلف پیشنهاد کار دریافت کرد و اینجا بود که این می‌دانست باید راه پیشرفت را هر چه زودتر انتخاب کند. گفتنی است که این پیشنهادها از شرکت‌های بی‌ام‌و و پورشه بوده است که فقیه زاده به دلیل علاقه‌ی شخصی شرکت BMW را انتخاب کرد و خیلی زود مشغول به فعالیت شد.

فقیه زاده در همان سال‌های ابتدایی حضورش در این شرکت توانست به بخش طراحی خارجی خودروها ورود پیدا کند که پس از چند سال تصمیم به انتقال به بخش داخلی طراحی بی‌ام‌و گرفت که در این حوزه به موفقیت‌های قابل توجهی نیز دست یافت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی خودروها با طراحی نادر فقیه زاده

وقتی از خودتان انتظار انجام بهترین کارها را دارید، نتایج شگفت‌انگیزی مشاهده می‌کنید که فقیه زاده در طراحی خودرو به بهترین‌ها دست یافته و آثار جالب توجهی را ثبت کرده است که در ادامه بررسی می‌کنیم:

– طراحی BMW سری ۶. همانطور که حتماً می‌دانید این سری از خودرو بی‌ام‌و دارای مدل‌های مختلف است که طراحی‌های زیبایی دارد و همه‌ی آن‌ها به دست نادر فقیه زاده انجام شده است. از موارد قابل توجه در این خصوص نیز می‌توان به شکستن رکورد فروش خودرو نسل دوم سری ۶ بی‌ام‌و اشاره کرد که تحسین همگان را به دنبال داشته است.

– طراحی نسل ششم BMW سری ۷. از جمله لوکس‌ترین خودروهای شرکت BMW است که طراحی خارجی آن بدست فقیه زاده انجام شده است. زیبایی و منحصربفرد بودن این خودرو آنقدر ایده‌آل است که هنوز پس از سال‌ها جایگزین مناسبی برای آن تولید نشده است. به طور کلی این خودرو بی‌ام‌و فوق العاده مشهور بوده و تقاضا برای آن فوق العاده است.

– طراحی خودرو AVATR11 چینی. همانطور که گفتیم نادر فقیه زاده در حال حاضر با یک کمپانی چینی همکاری دارد و نتیجه‌ی آن تولید و طراحی اولین خودرو این شرکت به نام AVATR11 بوده است. منحصربفرد بودن این خودرو مهندسان چینی را به وجد آورده و یک بار دیگر توانایی‌هایی این مهندس ایرانی را به رخ دنیا کشیده است.

خلاصه‌ای از مسیر پیشرفت فقیه زاده

همانطور که گفتیم پیشرفت و دست‌یابی به موفقیت نیازمند تلاش بی‌وقفه است؛ کاری که فقیه زاده به خوبی از پس آن برآمده است. در واقع این مهندس ایرانی پس از اینکه در رشته طرحی خودرو به پایان تحصیل نزدیک شد سعی کرد تا خیلی زود گام‌های موفقیت را بردارد و در همان ابتدا به شرکت‌های خودروسازی در آلمان معرفی شد و سپس با طراحی‌های جذاب و منحصربفرد، مورد توجه علاقه‌مندان به انواع خودرو قرار گرفت.

به طور کلی با مطالعه‌ی این مقاله حتماً متوجه شده‌اید که افزایش انگیزه و بکارگیری تمام تلاش، می‌تواند افراد را به موفقیت‌های بزرگ نزدیک کند. نادر فقیه زاده نیز که به خوبی از استفاده‌ی به موقع از فرصت‌ها اطلاع داشت، خیلی زود به استقبال موفقیت رفت. حال اگر شما هم به دنبال موفقیت هستید، حتماً توصیه‌ی ما را بر استفاده از سایت‌های معرفی شده به جهت کسب انرژی و انگیزه مطالعه نمایید که یکی از بهترین‌ها در این زمینه را در انتهای مقاله معرفی و بررسی کرده‌ایم.

جمع‌بندی

وب‌سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. حتماً شما هم قصد دارید که دیده شوید و مانند نادر فقیه زاده به موفقیت‌های بزرگ دست یابید که برای این منظور نیاز به استفاده از مطالب سایت دانشگاه کسب و کار به آدرس https://businessuni.net دارید. در واقع در این سایت به طور کامل می‌توانید ذهن‌تان را برای به موفقیت رسیدن آماده کنید و یا به ایده‌هایی دسترسی خواهید داشت که احتمالاً تا به الان با آن‌ها روبرو نشده‌اید.

حال برای اینکه بتوانید از کلیه‌ی مطالب ارزشمند وب‌سایت دانشگاه کسب‌و‌کار استفاده کنید، کافی است که به آدرس این سایت مراجعه کنید تا به راحتی بتوانید از بهترین مطالب در نظر گرفته شده در زمینه‌ی کسب و کار، کارآفرینی و موفقیت بهره‌مند شوید.

 

منبع: Businessuni.net رسانه تخصصی کارآفرینی

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

یک دیدگاه

  1. نادر فقیه زاده یکی از افتخارات ایرانی هاست واقعا ایشون نام ایران رو بزرگ کرده همه جا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *