جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

مخالفت آمریکا، گویای درستی برنامه راهبردی ایران و چین است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد:  مخالفت آمریکا و متحدانش با سند راهبردی ایران و چین نشان‌دهنده صحت این تصمیم خردمندانه برای استفاده حداکثری از فرصت‌های بین‌المللی در مقابل فشار حداکثری است.

کاظم غریب‌آبادی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود با تاکید بر این‌که باید از فرصت‌های مختلف موجود در عرصه بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌ها استفاده حداکثری کرد، افزود: اتحادسازی و ورود به همکاری‌های راهبردی و طولانی‌مدت، با حفظ منافع و امنیت ملی و رعایت قوانین کشور یکی از این اقدامات است.

چین، امروزه نه‌تنها مخالف سیاست‌های یکجانبه و توسعه‌طلبی آمریکاست، بلکه با دارابودن ١۴/١۴تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی، صاحب دومین اقتصاد بزرگ جهان با ۱۵/۵ درصد است.

غریب‌آبادی با بیان این‌که این کشور همچنین اشتراک مواضع متعددی با ایران در موضوعات بین‌المللی دارد، افزود: طبیعی است در چنین شرایطی، آمریکا و طرفداران آن تمامی تلاش مذبوحانه خود را انجام خواهند داد تا به خیال خود ایران را در انزوای اقتصادی نگه‌دارند و مانع ورود روابط گسترده تجاری و اقتصادی آن با سایر کشورها شوند.

پیش‌نویس خودکار

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *