جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

داستان پیشرفت قدرت پاسپورت امارات

از این پس، شهروندان اماراتی برای سفر به نیجریه هم نیازی به ویزا ندارند. بدین ترتیب تعداد کل کشورهای آزاد برای سفر بدون نیاز به ویزا برای اماراتی ها به عدد ۱۷۳ رسید و اختلاف امارات با لوکزامبورگ، فنلاند و اسپانیا که در رده دوم قرار دارند، بیشتر شد.

اما داستان از کجا شروع شد؟ در ابتدای سال ۲۰۱۷ ، اماراتی ها میتوانستند به ۱۲۲ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، در دستوری به شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه، جایگاه جهانی پاسپورت امارات را در شان ملت امارات ندانست و خواستار ارتقای آن شد.

وزیر، از شیخ محمد، چهار سال وقت خواست تا پاسپورت امارات را به یکی از ۵ پاسپورت معتبر جهان تبدیل کند. در آن هنگام، این ادعا، غیر قابل باور به نظر میرسید اما تنها ۲۲ ماه بعد، در کمتر از ۲ سال، در پایان اکتبر ۲۰۱۸، پاسپورت امارات را با اجازه ورود بدون ویزا به ۱۶۷ کشور جهان، به اولین پاسپورت قدرتمند دنیا تبدیل کرد.

پیشرفت اعتبار پاسپورت اماراتی، از آن روز هم متوقف نشده و اخیرا ۶ کشور دیگر به فهرست کشورهای بدون نیاز به ویزا برای اماراتی ها، اضافه شده است و بدین ترتیب تعداد کل کشورهای آزاد برای سفر بدون نیاز به ویزا برای اماراتی ها به عدد ۱۷۳ رسیده است.

در آن سوی رده بندی، به ترتیب، افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان و سومالی، پنج پاسپورت کم اعتبار جهان را دارند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *