جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ قبل از ظهر به وقت تهران

جزیره ای متروکه که، به شهر ارواح تبدیل شده است! +تصاویر

جزیره متروکه هاشیما در ۱۵ کیلومتری ساحل شهر گردشگری ناکازاکی ژاپن واقع شده است. این جزیره به خاطر شکل و شمایل عجیبش اینک به شهر ارواح شهرت یافته است.

به گزارش جام جم آنلاین، هاشیما از نمای دور و داخل دریا به کشتی جنگی غول‌پیکری در حال فرورفتن در آب شبیه است.
در تاریخچه این جزیره متروکه بیان شده که در سال ۱۸۱۰ میلادی با کشف یک معدن زغال سنگ این مکان به یکی از پر رفت و آمدترین جزیره ها تبدیل شد.

این شهر در فاصله سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۴ به عنوان مرکز استخراج زغال سنگ مورد استفاده بود و در بلوک‌های ساختمانی‌اش هزاران کارگر به همراه خانواده‌هایشان سکونت داشتند اما در سال ۱۹۷۴ با تخلیه این معادن کلیه ساکنانش آنجا را ترک کردند.

ورود به این جزیره خالی از سکنه که به شهر ارواح شهرت یافته، به مدت ۳۵ سال ممنوع بود تا آنکه از آوریل سال ۲۰۰۹ نخستین تورهای گردشگری بازدید از هاشیما راه اندازی شدند البته بلوک‌های بتونی هاشیما امروزه با خطر ریزش روبرو هستند، به همین دلیل راهی ایمن در میان خرابه‌ها برای گردشگران در جزیره ایجاد شده است.
این شهر در فیلم «سقوط آسمانی»، آخرین فیلم از سری فیلم های جیمز باند مخفیگاه «رائول»، شخصیت منفی فیلم بود البته سازندگان فیلم جیمز باند به دلیل خطر ریزش بلوک‌های ساختمان های متروکه مجبور شدند تا بخش‌هایی از محیط را در استودیو بازسازی کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *