جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته بیست و سوم در حالی انتخاب شده اند که تیم های پرسپولیس و استقلال تهران با ۳ بازیکن بیشترین نماینده را در تیم منتخب دارند.

به گزارش ” ورزش سه ” هفته ی بیست و سوم لیگ برتر ایران شاهد حواشی فراوانی بود و بازی های جذابی را به خود دید . در اولین بازی هفته ، دربی تبریز بین تراکتورسازی و گسترش فولاد برگزار شد . در این بازی تراکتور در نیمه اول با یک گل عقب افتاد ؛ ولی در ۱۵ دقیقه آخر بازی با کامبکی استثنایی ، بازی را ۲ بر ۱ به نفع خود کرد و دومین برد پیاپی خود را با ساغلام جشن گرفت . در دیگر بازی جذاب هفته ،  پرسپولیس در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و در یک بازی برتر ، ۳ گل وارد دروازه این تیم آبادانی کرد تا با ۵۴ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دهد . در بازی جذاب و حساس هفته ، استقلال تهران و سپیدرود رشت در استادیوم آزادی به مصاف یکدیگر رفتند  و استقلال تهران در بازی یک طرفه این تیم شمالی را با ۳ گل در هم کوبید تا باخت هفته گذشته مقابل ذوب آهن را فراموش کند . و اما سایپا و ذوب آهن پر گل ترین بازی هفته را رقم زدند . شاگردان علی دایی در این بازی که از لحاظ حساسیت ۶ امتیاز داشت ، تیم اصفهانی را با ۴ گل تحقیر کردند تا علاوه بر صعود به رده سوم جدول ، با این تیم هم امتیاز شود .

در این هفته دو رکورد دیگر شکسته شد . تیم های پیکان و پارس جنوبی جم بالاخره رنگ برد در نیم فصل دوم را دیدند و با نتیجه ی مشابه ۲ بر ۱ به ترتیب مقابل پدیده و سیاه جامگان مشهد به برتری رسیدند . در دیگر بازی های هفته ؛ دربی اهواز بین استقلال خوزستان و فولاد و هم چنین مسابقه بین تیم های سپاهان اصفهان و نفت تهران با نتیجه ی مشابه ۰-۰ به پایان رسید .

به این ترتیب تیم منتخب هفته ی بیست و سوم به شرح زیر است :

 

دروازه‌بان : 

محسن فروزان ( پارس جنوبی جم ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

محسن فروزان یکی از برترین شاگردان مهدی تارتار در ثبت اولین برد نیم فصل دوم است. این دروازبان با تجربه در بازی تیمش مقابل پدیده در مشهد ، یک تنه مقابل حملات شاگردان مهاجری ایستادگی کرد . وی در این بازی در تمامی حملات هوایی تیم پدیده ، بازی بدون نقصی از خود به نمایش گذاشت و بیشتر ارسال های تیم حریف را دفع کرد . فروزان در این بازی ، با سیو های استثنایی خود ، مهاجمان پدیده ، علی الخصوص خلعتبری را در حسرت شادی گل قرار داد و اکثر شوت های این بازیکن و دیگر مهاجمان تیم مشهدی را با واکنش های به جای خود دفع کرد تا به شایستگی در تیم هفته قرار بگیرد .

 

 مدافعان :

محمد دانشگر ( سایپا تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

دانشگر در کنار مهدی ترابی یکی از بهترین بازیکنان سایپا در به دست آمدن برد درخشان مقابل ذوب آهن بود. این مدافع جوان در نیمه اول با نفوذ خود و با ضربه سر دیدنی گل دوم را برای تیمش به ثمر رساند . اما اوج کار دانشگر در نیمه دوم رقم خورد و این بازیکن با حضور به موقع در خط دفاعی سایپا و به کمک دیگر یاران خود اکثر حملات ذوب آهن جلو کشیده را خنثی کرد و با بازیسازی از عقب زمین ، در ثبت دو گل دیگر برای سایپا در این نیمه ، موثر واقع شد تا به عنوان یکی از نمایندگان سایپا در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

 

 

پژمان منتظری ( استقلال تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

بعد از مدت ها شاهد بازی بی نقص و مقتدر از این مدافع با تجربه بودیم . منتظری اوایل نیم فصل اول با مصدومیت از ناحیه کتف رو به رو شد و تقریبا تا نیم فصل از ترکیب خارج بود . اما بعد از اتمام مصدومیت و در نیم فصل دوم این بازیکن بیشتر ذخیره ی روزبه چشمی و مجید حسینی بود و در دقایق کمی به بازی گرفته می شد . اما در هفته های اخیر شفر با تغییر پست چشمی از پژمان منتظری به عنوان زوج مجید حسینی در خط دفاع استقلال استفاده می کند . این بازیکن که کاپیتان استقلال در بازی با سپیدرود بود یکی از مهره های موثر وینفرد شفر در این بازی بود . منتظری با اتکا به تجربه ی بالای خود حملات انتحاری سپیدرود را دفع کرد و نظم خوبی در دفاع تیمش ایجاد کرد .

 

محمد انصاری ( پرسپولیس تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

با درخشش شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی در قلب دفاع ، مدافع محجوب پرسپولیس به پست اصلی خود یعنی دفاع چپ بازگشته است . محمد انصاری این روز ها بهترین دفاع چپ لیگ محسوب می شود و امید زیادی برای کسب مجوز حضور در جام جهانی دارد . انصاری در بازی با نفت آبادان باز هم امنیت سمت چپ پرسپولیس را تضمین کرد و اجازه حتی یک نفوذ را به بازیکنان نفت آبادان نداد . انصاری در این بازی کمتر به دفاع آبادانی ها نفوذ کرد و بیشتر در کارهای دفاعی تیمش کمک کرد تا برای دومین بار در سه هفته اخیر در ترکیب تیم هفته قرار بگیرد .

 

هافبک ها :

 

شاهین ثاقبی ( پیکان تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

در این فصل از مسابقات لیگ برتر شاهین ثاقبی دور از انتظار نشان داده بود . این بازیکن نیم فصل اول را در سپاهان اصفهان به بدترین شکل ممکن گذراند و به نوعی قربانی نتایج ضعیف این تیم شد . اما در نقل و انتقالات نیم فصل با حضور در تیم پیکان بار دیگر شاگرد مجید جلالی شد تا به روزهای اوجش برگردد . این بازیکن ستاره ی تیمش مقابل سیاه جامگان بود و یک تنه به طلسم نبردن های تیمش خاتمه داد . ثاقبی در این بازی همه کار کرد به جز گلزنی ! وی اکثر حملات تیمش را مهندسی کرد و علاوه بر تاثیری که بر روی پنالتی پیکان داشت ، سازنده ی گل دوم این تیم هم بود تا بعد از مدت ها در تیم منتخب هفته قرار بگیرد .

 

فرشید اسماعیلی ( استقلال تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

هافبک شیرازی استقلال ، بازگشت درخشانی به ترکیب آبی پوشان پایتخت داشت . اسماعیلی بازی تیمش مقابل سپیدرود را در پست مورد علاقه ی خود آغاز کرد و پشت مهاجمان استقلال قرار گرفت . این هافبک خلاق در دقایق اول بازی دو موقعیت بسیار خوب برای مهاجمان تیمش درست کرد که با بد شانسی و واکنش خوب ایمان صادقی از دست رفت . اما اسماعیلی در دقیقه ۱۴ و با شوتی سرکش قفل دروازه این تیم رشتی را باز کرد و تیمش را در اوایل بازی جلو انداخت . هافبک شوتزن و طراح استقلال در نیمه ی دوم بازی هم اکثر طراحی حملات تیمش را به دوش کشید و در نتیجه با ارسال پاس زیبایی باعث شد پای جابر انصاری به گل باز شود و افزون بر آن ستاره ی بی چون چرای بازی لقب گیرد.

 

دانیال اسماعیلی فر ( تراکتورسازی تبریز ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

بی شک کامبک تراکتور بدون حضور اسماعیلی فر رقم نمی خورد . این بازیکن ۱۵ دقیقه درخشان برای خود و تیمش در استادیوم یادگار امام تبریز رقم زد . اسماعیلی فر در دقیقه ۷۶ با حرکت پا به توپ خود و پا عوض کردن برق آسایش به راحتی مدافع گسترش فولاد را از میان برداشت و با سانتری دقیق برای احسان پهلوان پایه گذار گل اول تیمش شد .
در ادامه و در دقیقه ۹۳ ؛ اسماعیلی فر توپ بلوکه شده توسط دفاع گسترش را در پشت محوطه جریمه  کنترل کرد و با سانتر آن به محوطه ۱۸ قدم باعث شد مدافع حریف مرتکب خطای پنالتی شود و با گل شدن این موقعیت ، تراکتورسازی فاتح دربی تبریز شد .

وحید امیری ( پرسپولیس تهران ) :

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

امیری درست همان بازیکنی است که هر مربی ای آرزوی داشتنش را می کند . هافبکی دونده ، جنگنده و تکنیکی که به تنهایی می تواند یک تیم را موفق کنداگرهافبک قرمزپوشان بی تردید ستاره این تیم در آبادان بود . وی در این بازی اکثر نفوذ های پرسپولیس را از سمت چپ انجام داد و در دقیقه ۱۳ با ارسال سانتری دقیق برای فرشاد احمدزاده ، گل اول تیمش را ساخت . اما در ادامه و در نیمه دوم ؛ این بار امیری در دقیقه ۵۶ و با سانتری زیبا برای علی علیپور موقعیت گلزنی فراهم کرد و پایه گذار گل سوم تیمش شد . امیری در این بازی با دوندگی بی امان خود ، رابط خوبی بین خط هافبک و مهاجمان تیمش بود و بی شک شایستگی حضور در ترکیب هفته را داشت .

 

 

مهاجمان :

 

مهدی ترابی ( سایپا تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

علی دایی بی شک نتایج درخشان چند هفته ی اخیر خود را مدیون مهدی ترابی است . اگر بگوییم ترابی تک نفره سایپا را به رده ی سوم جدول رسانده است ، بیراه نگفته ایم . ترابی در بازی تیمش مقابل ذوب آهن ، تک نفره جور همه ی تیم را کشید . این بازیکن در دقیقه ۱۵ با گل کردن پنالتی تیمش ، بازی را به تعادل کشید . در ادامه و در نیمه دوم ؛ ذوبی ها برای جبران نتیجه جلو کشیده بودند و تیم سایپا با استفاده از قدرت حمل توپ و سرعت ترابی ، ضد حمله های فراوانی را طراحی کرد . در نتیجه این بازیکن گل سوم تیمش را با پاسی زیبا طراحی کرد و قلی زاده آن را به ثمر رساند . همین درخشش باعث شد که این بازیکن جوان در ترکیب هفته قرار بگیرد .

 

جابر انصاری ( استقلال تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

انصاری در این بازی بد شانس ترین مهاجم استقلال بود . اگر این مهاجم کمی با دقت تر بود و از موقعیت های خود بهتر استفاده می کرد ، می توانست گل های بیشتری به ثمر برساند . اما در کنار این ها از درخشش ایمان صادقی هم نباید گذشت . انصاری در این بازی بارها به عمق دفاع حریف شمالی نفوذ کرد و ضربات متعددی را روانه دروازه این تیم کرد که با واکنش صادقی همراه بود . اما پای انصاری در دقیقه ۷۶ بعد از مدت ها به گلزنی باز شد و یکی از زیباترین گل های فصل به ثمر رسید . این بازیکن از پاس ارسالی فرشید اسماعیلی ، نهایت استفاده را کرد و با ضربه ای زیبا توپ را از بالای سر دروازه‌بان سپیدرود رد و گل اول خود و سوم استقلال را به زیبایی ثبت کرد .

 

علی علیپور ( پرسپولیس تهران ) : 

 

www.dustaan.com-تیم منتخب هفته‌ بیست‌ و سوم لیگ برتر

آقای گل لیگ برتر ایران ؛ هر روز بیشتر از دیروز می درخشد و جای خالی مهدی طارمی را به بهترین نحو پر کرده است . علیپور طوری در خط حمله پرسپولیس مسلط عمل می کند که گویی چندین سال است در این موقعیت قرار دارد و همه چی برایش عادی است!
این مهاجم شمالی در بازی مقابل صنعت نفت یکی از ستاره های تیمش بود و دو گل بسیار زیبا به ثمر رساند . در صحنه ی گل دوم پرسپولیس این بازیکن به قلب دفاع نفت آبادان نفوذ کرد و شوت سنگینی به سمت دروازه نفت شلیک کرد که نوشی صوفیانی فقط از ضرب توپ کم کرد و در نهایت گل اول علیپور و دوم پرسپولیس در این بازی به ثمر رسید. گل سوم پرسپولیس هم از همکاری این بازیکن با امیری به دست آمد . در دقیقه ۵۶ امیری با سانتری مواج به داخل محوطه جریمه علیپور را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با کنترلی دقیق و ضربه ای مهار نشدنی با پای چپ ؛ دروازه این تیم آبادانی را باز و آقای گلی خود در لیگ برتر را تثبیت کرد .

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *