جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

تدابیر‌ جدید‌ برای‌ مقابله‌ با‌ جرایم‌ خشن

مقابله با جرایم خشن به ویژه مبارزه با زورگیری زیر ذره بین دستگاه قضایی مشهد قرار گرفت و همه مدیران و قضات مرکز خراسان رضوی با طرح ها و تدابیر جدید دادستان برای تلاشی مضاعف، آماده شده اند تا با چاره‌اندیشی برای کاهش جرایم خاص، به مبارزه قاطعانه با این پدیده شوم اجتماعی ادامه دهند.

پیش‌نویس خودکار

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان این خبر در حاشیه بازدید از روند متلاشی شدن باند بزرگ گوشی قاپی ۲۰ نفره در مشهد به خراسان گفت: امروز دیگر زمان قداره بندی و قداره کشی به سرآمده است و چاقوکشان و زورگیران زیر ذره بین قرار گرفته اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی افزود: رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده های جرایم خشن در دستور کار دادستانی مشهد و از اولویت های اصلی دستگاه قضا برای کاهش جرم است چرا که ماجرای سرقت های به عنف یکی از دغدغه های مهم قاضی درودی (دادستان جدید مرکز خراسان رضوی) به شمار می رود و در اولین جلسه قضایی نیز بر آن تاکید شد. وی با اشاره به کلیات طرح ها و تدابیر مهم دادستانی برای خدمت گزاری بیشتر در دستگاه قضا خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران سرزمین خورشید باید «احساس امنیت و آرامش» بهاری را تجربه کنند وخادمان خود را در دستگاه قضا امینی مهربان و مقتدر برای احقاق حق شان بدانند.
این مقام قضایی که کوله باری از تجربیات رسیدگی به پرونده های حساس جنایی را نیز بر دوش دارد به قاطعیت دستگاه قضا در برابر قانون شکنان زورگیر اشاره کرد و افزود: امروز نور امیدی از اقتدار دستگاه قضا در دل های باورمندان به عدالت رخ نمایی می کند و فرزندان و خادمان این مرز و بوم نیز به همتی شبانه روزی کمر بسته اند تا حافظ جان و مال و ناموس  این مردم فداکار باشند و با مجازات قاطع هنجارشکنان، لبخند رضایت را بر لبان ساکنان سرزمین آکنده از رأفت و مهربانی به نظاره بنشینند. قاضی سیدجواد حسینی با هشدار جدی به سارقان و زورگیران تصریح کرد: با تاکیدات قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) و همچنین دستورات ویژه قاضی درودی (دادستان مشهد) افرادی که به جان و مال مردم تعدی می کنند و در آسایش عمومی اخلال به وجود می آورند، در ترازوی عدالت، مجازات وحشتناکی را به تماشا می نشینند که حتی کابوس آن هم لرزه بر اندامشان می اندازد! سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد همچنین به رسیدگی دقیق و سریع به پرونده های جرایم خشن و گوشی قاپی اشاره کرد و گفت: برای شناسایی مجرمان حرفه ای، از همه فناوری های جدید و تجهیزات پلیسی استفاده می شود و دیگر مشهد محل امنی برای زورگیران و مجرمان حرفه ای نیست!  وی که از مراحل دستگیری اعضای باند ۲۰ نفره گوشی قاپی و متهمان این پرونده بازدید می کرد، در میان سخنانش از آغاز دوره ای جدید برای خدمت گزاری بیشتر به اهالی این مرز و بوم خبر داد و یادآور شد: رسیدگی دقیق به پرونده اعضای این باند زورگیری نشان می دهد که برخی مالخران و سارقان با مخدوش کردن شماره سریال، گوشی های سرقتی را به خارج از مرزهای ایران انتقال داده اند و تاکنون با بیش از ۸۰ شاکی روبه رو هستند.
وی به مردم اطمینان داد که دستگاه قضایی از همه توان و امکانات خود برای کشف جرم و احقاق حق مال باختگان استفاده می کند و دیگر شرارت و ناامنی در تابوت مرگ قرار گرفته است. قاضی حسینی در پایان با قدردانی از حمایت ها و دستورات مدیران ارشد دستگاه قضایی خراسان رضوی برای برخورد قاطعانه با جرایم خشن تصریح کرد: نتایج بررسی های کارشناسی و طرح ها و تدابیر جدید برای مقابله با جرایم خشن در مراحل بعدی در معرض قضاوت مردم قرار می گیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *