جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تحقیر بی سابقه انگلیس و آمریکا توسط ایران در ماجرای نفتکش گریس ۱

خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری: اگر سناریوی نوشته شده برای جلوگیری از صادرات نفت ایران با اقدام جبل الطارق در توقیف نفتکش کشورمان به سابقه تبدیل می‌شد متحدان دیگر امریکا نیز این رفتار را تکرار می‌کردند.

انگلیس می‌خواست با این اقدام حمایت امریکایی‌ها را در زمان خروج از برگزیت همراه داشته باشد، اما پس از یک ماه رفتار عاقلانه، نفتکش ایرانی را رفع توقیف کرد.
ممکن است امریکایی‌ها برای مقابله با صادرات نفت کشورمان از دیگر متحدان خود نیز بخواهند مانند اقدام انگلیس را تکرار کنند که بعید است کشور دیگری چنین کاری را انجام دهد.

ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:  اکنون نیز اگر انگلیس یا هر کشور دیگر در منطقه تحت پوشش امنیتی ما تخلفی کند با قدرت با آن برخورد می‌کنیم و آن‌ها بدانند دوران تسامح و چشم پوشی گذشته است.

آمریکایی‌ها می‌خواستند با توقیف نفتکش ایران، موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماجرای ارسال نامه رئیس جمهور امریکا به وسیله نخست وزیر ژاپن و سرنگونی پهپادشان را تلافی کنند

سروری معاون پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی: رویکرد ایستادگی فعال که از ماه‌های گذشته آغاز شد با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند نه جنگ و نه مذاکره؛ جواب داده است.

سرنگونی پهپاد امریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی ادبیات رژیم سعودی را نسبت به ایران تغییر داد و امارات را به سمت ایران کشاند

ائتلافی که امریکایی‌ها می‌خواستند بر ضد ایران در منطقه ایجاد کنند شکست خورد.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/24/712599_480.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *