شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸ قبل از ظهر به وقت تهران

آذری جهرمی : فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست

وزیر ارتباطات: فعالیت توئیتر در ایران بر اساس قانون ممنوع است اما فعالیت ایرانیان در این شبکه اجتماعی ممنوع نیست.

از فیلترشکن استفاده نمی کنم، برخی افراد با توجه به مسئولیت شان می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

آذری جهرمی : فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست

ایرنا ، محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در شیراز با اشاره به عضویت خود در شبکه توئیتر افزود: هیچ قاضی نمی تواند حکم عمومی برای ممنوعیت شبکه های اجتماعی صادر کند و این موضوع نیازمند تصویب در مجلس است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره استفاده از فیلترشکن اظهارکرد: از فیلترشکن استفاده نمی کنم اما برخی افراد با توجه به مسئولیت شان می توانند از اینترنت فاقد فیلتر استفاده کنند.
جوانترین عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به یکی از فعالان سمن ها درباره چگونگی دست یافتن به منصب وزارت گفت: بنده هرگز فعالیت سیاسی نداشته ام و اصلا فکر هم نمی کردم که روزی وزیر می شوم.
وی اضافه کرد: تمام تلاشم این بود که بتوانم کار تخصصی ام را به درستی انجام دهم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در روز جوان آقای واعظی مرا بعنوان وزیر معرفی کرد، گفت: از آن روز تا الان در این راه از همه چیز گذشتم.
آذری جهرمی در سخنانی با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در مسئولیتهای اجرایی افزود: با وجود دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه حداقل ۲ معاون جوان در وزرتخانه ها انتخاب شوند، هنوز این اتفاق رخ نداده است. رئیس جمهور از خودش شروع و من را به عنوان وزیر انتخاب کرد.
وی ادامه داد: نباید شرایط به گونه ای باشد که وقتی در شرایط نیاز هستیم جوانان را فرا بخوانیم و بعد، فراموششان کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای جوان سازی در طول برنامه ششم توسعه، در وزارت ارتباطات ۵۰ درصد پرسنل بازنشسته می شوند و بر اساس دستور العمل به ازای هر سه نفر بازنشسته، یک نفر می تواند وارد شود.
وی ادامه داد: روند اقتصاد دنیا به سمت نقش آفرینی جوانان می رود و در میان ۱۰ شرکت برتر دنیا به لحاظ گردش مالی ۹ مورد در حوزه ارتباطات هستند، اقتصاد دیجیتال اقتصاد دنیا خواهد بود. این جریان خلاقیت می خواهد و خلاقیت و نوآوری دست جوانان است و از این رو، ما مجبوریم به جوانان اعتماد کنیم.
آذری جهرمی ادامه داد: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم. پدران ما با یک طرح جدیدی، تغییراتی را در این کشور ایجاد کردند وجوانان دیروز با اعتقادات خود استکبار جهانی را ناکام کردند و جوانان امروز نیز باید هوشیار و امیدوار باشند چون اگر امید نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: هوشیاری این است که شفافیت ایجاد کنیم، جوانان امروز باید خودساخته باشند و کسانی که دنبال نا امیدی هستند را بشناسند و به انها متکی نباشند. جوانان نیز باید مطالبه گر باشند، امید اگر از بین رفت دیگر به راه درست بازگشتن اشتباه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت برای ورود به عرصه دیجیتال برنامه ریزی کرده است، گفت: با وجود ظرفیتی که کشور دارد باید به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *