جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ قبل از ظهر به وقت تهران

علیرضا رییسیان:می‌ خواهند حاتمی‌ کیا را حذف کنند

علیرضا رییسیان : برای میدان دادن به پول‌های مشکوک و آدم‌های تازه، تعداد زیادی از فیلم‌ها و کارگردان‌های معتبر دارند توسط دولت و رسانه‌ها حذف می‌شوند

کارگردان «چهل سالگی»به آنا گفت: در ایران تعداد زیادی از فیلم‌ها و کارگردان‌های معتبر دارند حذف می‌شوند آن‌هم توسط دولت و رسانه‌ها، درحالی‌که این‌ها اصلاً جای کسی را تنگ نمی‌کنند. آقای پوراحمد و آقای کیمیایی شخصیت‌های خوش‌نامی هستند. آقای بیضایی و آقای کیارستمی چرا از ایران رفتند و اینجا فعالیت نکردند؟

اتفاق خیلی بدی در حال رخ دادن است. در سال‌های قبل‌تر برای نسل اول فیلم‌سازان کشور اتفاقات بدی رقم خورد، سپس برای افراد دیگر و حتی خود من، امسال هم برای آقای حاتمی کیا.این رویه در سال‌های آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که قرار بر حذف نیروهای کاملاً به‌دردبخور در سینماست. البته که این حذف، حذف کردنی کاملاً غیرضروری است.

بیشتر از همه خود دولت در این مورد نقش دارد. البته دولت نه به معنای شخص رئیس سازمان سینمایی که اطلاعات زیادی از این وادی ندارد، بلکه تصمیم‌گیرندگانی در پشت یا جلوی کار هستند در این زمینه مؤثرند. آن چیزی که من می‌فهمم این است که قصد این افراد بر حذف نسل اول و دوم سینمای ایران است و در ادامه میدان دادن به پول‌های مشکوک و آدم‌های تازه است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *