جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی و عکس های دیدنی رضا قوچان نژاد و همسرش سروین بیات

رضا قوچان نژاد متولد ۲۹ ام شهریور ماه سال ۱۳۶۶ در مشهد بوده و فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم سیاسی در هلند است، در پست مهاجم نوک بازی می کند و سابقه بازی در تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی متاهل بوده و دارای یک فرزند پسر می باشد، همسرش سروین بیات ، خواهر ساره بیات ستاره مشهور سینما می باشد.

آشنایی رضا گوچی و همسرش در زمان حضور او در تیم چارلتون انگلیس در دورهمی ایرانی های این کشور شکل گرفت و به خاطر علاقه هر دو به هنر رابطه آنها بیشتر و به ازدواج ختم شد

وی برادرزاده جبار قوچان‌نژاد مربی سابق والیبال میزان خراسان است. رضا در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به هلند و مهاجرت کرد و فوتبال پایه را در این کشور آغاز کرد.

عمویش می گوید رضا از ۳ سالگی عاشق فوتبال بود، آن زمان به دلیل محدودیت چند جوراب بر میداشتیم و می گذاشتیم داخل هم تا گرد شود و به شکل توپ در بیایید.

در زمان حضور قطبی در تیم ملی چندبار تلاش شد او به یاران بیاید ولی نشد، تا اینکه کارلوس کی روش در روز ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱ طی تماسی تلفنی از قوچان‌نژاد که در شهر لیر بلژیک بود، دعوت کرد که به تیم ملی فوتبال ایران بپیوندد.

قوچان‌نژاد در مدت کم حضورش در تیم ایران تبدیل به یک ستاره شد و توانست با گلزنی در ۳ مسابقه پایانی مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ به یک قهرمان ملی تبدیل شود. مهم‌ترین گل او نیز گل به کره جنوبی بود که ایران را بعد از هشت سال راهی جام جهانی کرد و گوچی حماسه ساز اولسان لقب گرفت.

همچنین قوچان نژاد تک گل ایران را در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل مقابل تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین به ثمر رساند. گوچی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در بازی آخر مرحله گروهی در دقایق پایانی گل برتری ایران مقابل امارات را زد تا ایران با صدرنشینی از گروه خود صعود کند.

او همچنین در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مقابل عراق به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و گل سوم و تساوی ایران را را به ثمر رساند تا ایران قبل از ضربات پنالتی تن به شکست ندهد.

رضا در اولین بازی گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل قطر دقیقه ۷۶ به زمین آمد و موفق شد دقیقه ۹۴ گل سرنوشت سازی برای ایران به ثمر برساند.

قوچان نژاد پس از بازگشت کاروان تیم ملی از روسیه در ژوئن ۲۰۱۸ در پیامی غیرمنتظره از تیم ملی خداحافظی کرد و بازی‌های ملی را کنار گذاشت.

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *