شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵ قبل از ظهر به وقت تهران

رازگشایی از قتل موبد زرتشتی و پرستارش

مرد مباشر که با انگیزه مالی، موبد زرتشتی را همراه زنی که از او پرستاری می‌کرد به قتل رسانده بود، به‌خاطر عذاب وجدان خودکشی کرد. تیم جنایی برادر و نامزد قاتل را به‌خاطر همکاری مخفی کردن اجساد بازداشت کرده‌است.

رازگشایی از قتل موبد زرتشتی و پرستارش

به گزارش جام‌جم، یدا… موحد، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در تشریح پرونده گفت: سوم مرداد امسال اجساد سه نفر در شهر ماهان کشف شد. جسد یک زن به نام فرحناز رفیعی و یک مرد به نام آرش کسروی در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا قرار داشت. جسد فرد سوم به نام محمدجواد گنجعلی‌خانی هم در آلاچیق شیشه‌ای در این باغ و جدا از دو جسد دیگر پیدا شد. تحقیقات در این زمینه آغاز و معلوم شد که این سه نفر از چند روز پیش ناپدید شده بودند. آرش، موبد زرتشتی بود که از مهر سال گذشته از کالیفرنیا به کرمان بازگشته بود تا مراسم سالگرد فوت پدرش را برگزار کند.
وی افزود: در بررسی‌ تیم‌های تخصصی آگاهی و قضایی و بر‌اساس نظریه پزشکی قانونی معلوم شد اجساد کشف شده در صندوق عقب خودرو ۷۲ ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به آن محل منتقل شده بودند. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که آرش کسروی روز سه‌شنبه و پس از حضور در یک مهمانی، به‌دلیل نداشتن حالت طبیعی در خانه تحت مراقبت فرحناز رفیعی که با او آشنایی قبلی داشته قرار می‌گیرد. در ادامه محمدجواد گنجعلی‌خانی که کار مباشرت آرش را به‌عهده داشته همراه نامزد خود به خانه او رفته و فرحناز را مرخص می‌کند. موبد زرتشتی و مباشرش به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش و تبدیل آن به دلار، با هم درگیر می‌شوند که محمد‌جواد با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش می‌کند. در ادامه فرحناز قبل از پیش‌بینی محمد‌جواد به خانه برمی‌گردد و صحنه قتل را می‌بیند که قاتل، او را هم به قتل می‌رساند. محمدجواد به عنوان مباشر آرش، یک وکالت‌نامه کاری از وی در اختیار داشت که همین انگیزه‌ای برای قتل آرش بود. او برای اجرای نقشه قتل، پیش از این جنایت تجهیزاتی نظیر گاز‌های خفه‌کننده نیز تهیه کرده بود. قاتل بعد از این دو جنایت تصاویر دوربین‌های مداربسته را از بین برده و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش برای دفن در مکانی نامعلوم از خانه خارج می‌کند.
موحد ادامه داد: محمدجواد برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته بود که قرار می‌شود اجساد در منطقه‌ای که برادر وی تدارک می‌بیند دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه‌کننده، نابود شود. سرانجام برادر محمد‌جواد عامل جنایت منطقه‌ای را انتخاب کرده و اجساد به صورت شبانه، پنجشنبه دوم مرداد امسال به آن محل منتقل می‌شود. معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آنها از صندوق عقب خودرو از یکسو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است. او بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش که به دلار بوده را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در خانه برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده که در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد کشف شد و مبالغ مخفی شده در خانه برادر قاتل نیز کشف شده‌است.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در جریان این پرونده نشانه‌ها و مستندات متعددی از قصد محمدجواد برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است. در حال حاضر نامزد و برادر محمدجواد به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر در قتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *