جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تبانی ‌سالار‌ عقیلی ‌و ‌پرویز ‌پرستویی ‌علیه کرونا!

با حضور پررنگ تر مشاهیر،خون تازه ای در رگ های پویش «مشاهنر» دویده است.

پیش‌نویس خودکار

پس از شیوع ویروس کرونا و توقف همه فعالیت‌های هنری، بسیاری از هنرمندان تلاش کردند از فرصت خانه‌نشینی استفاده کنند و در این دوران برای همراهی با مردمی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، از طریق فضای مجازی فعالیت‌هایشان را به نمایش بگذارند. یکی دیگر از حرکت‌هایی که با این هدف اوایل فروردین به صورت دسته جمعی آغاز شد، پویشی به نام «مشاهنر» بود.

همکاری شنیدنی عقیلی و پرستویی
پرویز پرستویی در طول سال‌های گذشته، علاوه بر بازیگری، در عرصه موسیقی هم فعالیت داشته است و علاوه بر دکلمه‌هایی که با صدای او منتشر شده، قطعاتی را هم با صدای خودش منتشر کرده است. آخرین تجربه خوانندگی این بازیگر هم به فیلم «مطرب» ساخته مصطفی کیایی برمی‌گردد. پرستویی در تازه‌ترین فعالیت خود در عرصه موسیقی، با پویش «مشاهنر» همراه شده و با سالار عقیلی همکاری کرده است. او در قطعه‌ای به نام «همدم»، اشعاری را بر اساس بیت‌هایی از مولانا دکلمه کرده که مضمون آن درباره صبر و امیدواری است. او همچنین به عنوان خواننده نیز در کنار سالار عقیلی و فاضل جمشیدی حضور داشته است. جالب آن که طبق گفته سالار عقیلی این قطعه به دلیل شرایط قرنطینه، با امکانات حرفه‌ای در استودیو ساخته نشده و سالار عقیلی با استفاده از امکانات اولیه‌ای برای ضبط یعنی ضبط صدا با تلفن همراه، آن را در خانه ضبط کرده است. صدای خوب پرویز پرستویی باعث شده همراهی او با خوانندگان دیگر این قطعه، شنیدنی از آب درآید. آواز زیبای سالار عقیلی، شرایط خاص و متفاوت ضبط این قطعه و هدف از انتشار آن، همه و همه تجربه همکاری پرویز پرستویی با سالار عقیلی را در روزهای بحران کرونا، جذاب و متفاوت کرده است.

شعرخوانی رضا بابک و توصیه‌های رضا بنفشه‌خواه
چند صد هنرمند در حوزه‌های مختلف، بیانیه پویش «مشاهنر»  را که هدف آن انتشار آثار هنری برای عامه مردم و تشویق آن‌ها به در خانه ماندن است امضا کرده‌اند. از بازیگرانی که حمایت خود را از این پویش اعلام کرده‌اند می‌توان به علی نصیریان، فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، هدیه تهرانی، پرویز پورحسینی و ایرج راد اشاره کرد. بعضی علاوه بر حمایت از این حرکت، اقداماتی هم انجام دادند. رضا بابک با دکلمه شعری امیدبخش از یک شاعر فرانسوی، خطاب به پزشکان، پرستاران و کادر درمان، این پویش را همراهی کرد. رضا بنفشه‌خواه هم ویدئوهای کوتاهی منتشر کرد و خطاب به مردم به آن‌ها توصیه کرد در خانه بمانند، از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت کنند و روزهای قرنطینه را با فعالیت‌های مفید سپری کنند. سعید ابوطالب از قطعه «نوروز حیرانی» که فاضل جمشیدی در قالب همین پویش منتشر کرده بود، به عنوان تیتراژ «شام ایرانی» استفاده و از این طریق حمایت خود را از پویش اعلام کرد. مجید مظفری نیز در برنامه «به خانه برمی‌گردیم»، پیشنهاد داد هنرمندان کلاس‌های هنری در فضای مجازی برگزار کنند.

نوازندگی کیوان ساکت و اردشیر کامکار
تعدادی از نویسندگان، اهالی موسیقی، خوانندگان و نوازندگان، حمایت خود را  از پویش «مشاهنر» اعلام کردند و کارهایی در قالب این پویش انجام دادند. کیوان ساکت با هدف حمایت از پویش «مشاهنر» ویدئویی از سه‌تار نوازی خود در فضای مجازی منتشر و آن را به مردم تقدیم کرد. اردشیر کامکار نوازنده مشهور کمانچه نیز به این پویش پیوسته است. او به همراه کامبیز گنجه‌ای نوازنده تنبک، قطعه‎ای ازساخته‌های داوود گنجه‌ای را اجرا و ویدئوی آن را در قالب این پویش منتشر کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *