سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

۱۰ ماده غذایی برای کاهش وزن

مجله انلاین دوستان : گروهی از کارشناسان تغذیه ۱۰ ماده غذایی را به سبب دارا بودن آنزیم ها و خواصی که به کاهش وزن کمک می کنند، “غذاهای شگفت انگیز” نامیدند.

۱۰ ماده غذایی برای کاهش وزن
۱۰ ماده غذایی برای کاهش وزن

این ۱۰ ماده غذایی که در ذیل به آنها اشاره می شود، علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، سرشار از الیاف هستند که حس سیری را تقویت میکنند.

۱ـ گریپ فروت

خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی سبب کاهش ۴۵۰ گرم وزن در هر هفته می شود. گریپ فروت به کاهش میانگین انسولین بدن کمک می کند و همان طور که می دانیم، انسولین به نوبه خود، عامل ذخیرۀ چربی در بدن است. علاوه بر اینکه گریپ فروت منبع پروتئین و مایعات است که حس سیر شدن در فرد ایجاد می کنند.

۲- لوبیای سیاه

یک پیاله از لوبیای سیاه حاوی ۱۵ گرم پروتئین است. پروتئین موجود در لوبیای سیاه فاقد هرگونه چربی اشباع شده است که در منابع پروتئینی دیگر مانند گوشت قرمز وجود دارد. لوبیای سیاه سرشار از الیاف است و به افراد احساس سیری طولانی مدت می بخشد.

۳- جو دو سر

جو دوسر سرشار از الیافی که موجب تقویت احساس سیری می شوند. توصیه می شود که نیم پیاله از آن مصرف شود چرا که حاوی ۴٫۶ گرم نشاسته مقاوم است که از کربوهیدراتهای مهم برای افزایش سوخت و ساز بدن به شمار می آید همچنین به سوزاندن چربی کمک می کند.

۴- آووکادو

آووکادو سرشار از الیاف و پروتئین است و حاوی اسید اولئیک است که از چربی های اشباع نشده مفید برای سلامت جسم تشکیل شده است. توصیه می شود هنگام گرسنگی، نصف یا یک چهارم از آووکادو مصرف شود تا احساس سیری کنید؛ در عین حال آووکادو به آب شدن چربی ها بویژه چربی های شکم کمک می کند.

۵- ماهی سالمون

ماهی سالمون حاوی میزان بسیار بالایی چربی های غیراشباع است که احساس سیری ایجاد می کنند. بنا به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، مصرف این چربی ها در رژیم غذایی سبب کاهش بسیار زیاد وزن می شود.

۶- لوبیا قرمز

لوبیا قرمز، پروتئین و الیاف لازم را برای جسم فراهم می کند. همچنین حاوی نشاسته مقاوم سرشار از کربوهیدارت است. کارشناسان تغذیه تاکید کردند که مصرف یک پیاله لوبیای قرمز به صورت روزانه باعث کاهش دو گرم وزن می شود.

۷- زغال اخته

به رغم کوچک بودن حجم زغال اخته، این ماده غذایی تاثیر بسزایی در بهبود سلامت کلی جسم و مقابله با پیری دارد و این علاوه بر کاهش وزن است. کارشناسان تغذیه می گویند که یک پیاله از زغال اخته حاوی ۸۰ کالری و ۴ گرم الیاف است که سبب می شود فرد احساس سیری کند.

۸- کلم بروکلی

کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی است که از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می کند و این علاوه بر تاثیر آن در کاهش وزن است زیرا سرشار از الیافی است که احساس سیری راتقویت می کنند. همچنین یک ظرف از کلم بروکلی حاوی ۳۰ کالری است.

۹- برنج قهوه ای

توصیه می شود که برنج قهوه ای به جای برنج سفید مصرف شود زیرا نصف پیاله برنج قهوه ای حاوی ۱٫۷ گرم نشاسته مقاوم است که منبع کربوهیدارت برای افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی ها به شمار می آید.

۱۰- گلابی

یک مطالعه نشان داد کسانی که در روز ۳ عدد گلابی می خورند، نسبت به دیگران وزن بیشتری از دست می دهند. این میوه حاوی الیافی است که احساس سیری را تقویت میکنند و توصیه می شود که با پوست مصرف گردد زیرا که قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است./العالم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *