جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

کاندیداتوری احمدی‌نژاد و قالیباف درحال بررسی؟

حداد عادل در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد اصولگرایان در انتخابات از قالیباف و احمدی‌نژاد حمایت کنند، گفت: درباره هیچ کدام از شخصیت‌ها، و البته افرادی مانند آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف تصمیم خاصی گرفته نشده است.

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,احمدی‌نژاد وقالیبافحداد عادل که در عین نمایندگی در مجلس ذوق ادبی خود را رها نکرده بود، در نهایت رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران ماند. در سال ۹۲ خود را در سطحی دانست که با روحانی رقابت کند اما این کار را نکرد؛ چرا که در ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ یعنی چهار روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع اصولگرایان از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد که همین امر سبب شد برخی او را کاندیدای نهایی اصولگرایان در سال ۹۶ بدانند.

 

با شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس، به ویژه در حوزه تهران، حداد عادل خود را در قالب مصلح جریان اصولگرایی و شخصیتی ترسیم کرد که باید به نصیحت و در عین حال دلداری هم‌طیفان خود بپردازد. بنابراین در ۲۱ تیرماه ۹۵ اظهار داشت:« تجربه وحدتی که در تهران در انتخابات ۹۴ در مجلس داشتیم، برای ما یک تجربه خوبی بود که از آن تجربه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ استفاده خواهیم کرد.» این جملات افکار عمومی را بیشتر به سمت کاندیداتوری حداد عادل در انتخابات سال آینده سوق داد.

حداد عادل چه گفت
بوی انتخابات می‌آید و طبعا اصولگرایان که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طعم شکست را چشیده‌اند، بار دیگر قوای خود را جمع خواهند کرد تا در سال ۹۶ بتوانند شکست‌های گذشته را جبران کنند.

 

بر این اساس بار دیگر زمزمه‌های جلسات و مشورت‌ها برای رسیدن به یک نقطه واحد در اردوگاه اصولگرایی به گوش می‌رسد، مساله‌ای که غلامعلی حدادعادل، لیدر اصولگرایان در مجالس هفتم و هشتم و نهم آن را کتمان نمی‌کند و خبر از رایزنی‌ها در این زمینه می‌دهد. رئیس فرهنگستان و ادب فارسی ایران گفت: اصولگرایان در حال مشورت و بررسی نمایندگان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

 

غلامعلی حداد عادل درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ گفت: اصولگرایان مشورت‌هایی با یکدیگر داشته‌اند و طبعا در انتخابات شرکت و نماینده‌ای از خود معرفی خواهند کرد، اما هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصا در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: هنوز بحثی مبنی بر اینکه من در انتخابات کاندید شوم، مطرح نشده و شخصا نیز تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم.

 

رئیس فرهنگستان و ادب فارسی ایران در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد اصولگرایان در انتخابات از قالیباف و احمدی‌نژاد حمایت کنند، گفت: درباره هیچ کدام از شخصیت‌ها، و البته افرادی مانند آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف تصمیم خاصی گرفته نشده است. وی درباره اینکه چقدر امکان دارد بار دیگر اصولگرایان زیر پرچم احمدی‌نژاد جمع شوند، گفت: بهتر است در این مورد پیش‌بینی نکنیم، چرا که فعلا موضوعات در حال بررسی است. حدادعادل درباره محوریت جامعتین نیز گفت: ما همیشه از راهنمایی جامعه روحانیت و مدرسین استفاده کردیم و بار دیگر از راهنمایی آنها استفاده خواهیم کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *