سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

چهره جوان مهرانه مهین ترابی در جشن تولد ۶۰ سالگی اش +عکس

مهرانه مهین ترابی بازیگر باسابقه و محبوب کشورمان شب گذشته با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح سینما، تولد ۶۰ سالگی خود را جشن گرفت.

خبرگزاری مهر: مراسم جشن تولد مهرانه مهین ترابی شب گذشته جمعه ۲۰ مرداد با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و بزرگان و هنرمندانی چون قباد شیوا، حسین محجوبی، جواد علیزاده، اکبر عالمی، هوشنگ مرادی کرمانی، امیر عبدالحسینی، بهزاد فراهانی، اصغر همت، الهام پاوه نژاد، پرستو گلستانی، بهروز مقدم و… در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره مراسم «تولد ماه» گفت: این برنامه که اکنون بیست و پنجمین مراسم آن است همیشه باعث افتخار من بوده چون به حکم وظیفه حداقل کاری است که می توان برای کسانی که آثاری را از خود بر جا گداشتند، انجام داد.

 مهین‌ترابی

مهرانه مهین ترابی در جشن تولد ۶۰ سالگی اش

وی با اشاره به بازی های مهرانه مهین ترابی اظهار کرد: او در تئاتر با این عنوان که آثار ارزنده ای دارد جایگاه بالایی هم دارد اما غیر از اینها او نماد واقعی یک زن ایرانی است چراکه در تمام کارهایش هم یادآور یک شخصیت پرمحبت ایرانی بوده است.

در این مراسم امیر سماواتی تهیه کننده سینما نیز بیان کرد: من اینجا یاد فعالیت های بیژن بیرنگ و مرحوم مسعود رسام افتادم که سال ها کار کردند و برنامه ساختند. شما خانم مهین ترابی سال ها زحمت کشیدید و ما امیدواریم دوباره بتوانیم شما را در عرصه هنر پیروز و درخشان ببینیم.

همچنین الهام پاوه نژاد دیگر هنرمند حاضر در این مراسم اظهار کرد: من خیلی فکر کردم که چه باید بگویم و تمام خاطراتی که ۲۳ سال از آنها گذشته برای من زنده شد. من مهرانه مهین ترابی را اولین بار در تئاتر شهر با بازی شخصیت دزدمونا دیدم و بعد افتخار داشتم که با او همبازی شوم.

وی ادامه داد: امروز جای بسیاری افراد خالیست و متعجبم که چرا حضور ندارند که شاید شرایطش نبوده است. درباره مهرانه مهین ترابی باید گفت علاوه بر همه جذابیت های کاری در آن ۱۵ ماه در سریال «همسران»، او یک ویژگی حسرت برانگیز برای من داشت که راحت می خوابید. در دوره ای کار ما روزپخش شده بود و روزی ۱۸ ساعت کار می کردیم و من در آن دوران استراحت نداشتم اما مهرانه می توانست حتی سر کار هم سرش را روی میز بگذارد و راحت بخوابد.

در این روزگار هنرمندان اکثرا اتفاقی هستند اما در آن سال ها اینگونه نبود و همه در تئاتر ریشه داشتند. امروز حتی دو سوم کسانی که کار می کنند، نمی دانند چرا به عرصه هنر آمده اند
اکرم محمدی دیگر بازیگری بود که پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: قدمت کار ما به خیلی سال پیش و سریال «خانه سبز» برمی گردد که زندگی بسیار قشنگی در جریان آن کار داشتیم.

مرضیه برومند دیگر هنرمند حاضر در این مراسم نیز عنوان کرد: تنها کسی که در سراسر ایران برای بازی در سریال «همه بچه های من» که کارگردانی اش را بر عهده داشتم، مناسب بود مهین ترابی بود و این همکاری تجربه بسیار خوبی برای من شد. در این روزگار هنرمندان اکثرا اتفاقی هستند اما در آن سال ها اینگونه نبود و همه در تئاتر ریشه داشتند. امروز حتی دو سوم کسانی که کار می کنند، نمی دانند چرا به عرصه هنر آمده اند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: مهرانه مهین ترابی بسیار باهوش با تکنیک است و من امیدوارم سریال ها و فیلم های بهتری ساخته شود و مردم این بخت را داشته باشند که امثال او را بیشتر در تلویزیون و سینما و تئاتر ببینند.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پیشکسوت نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که برای خانم ها هم تولد قرار گرفته می شود، تولد برای یک هنرمند زمانی است که کار می کند و دیده می شود و شما سال ها کار کردید و خوش درخشیدید. چقدر خوب بود که دوست و همشهری من فردوس کاویانی هم اینجا بود.

در ادامه این مراسم بهروز بقایی با خواندن شعری و تبریک تولد این هنرمند گفت: امیدوارم چنین روزهایی زیاد باشد که بتوانیم اینگونه دور هم جمع شویم.

قباد شیوا نیز در سخنان کوتاهی یادآور شد: من از همه خوشحال تر هستم چون تولدِ پدیده ای خوش فکر و هنرمند است و من امیدوارم خانم مهین ترابی سال ها زنده باشد.

پرستو گلستانی نیز با تبریک تولد این هنرمند عنوان کرد: من می خواهم خاطره ای از سال ۶۸ بگویم که قرار بود اولین تئاتر حرفه ای خود را با نمایشنامه ای به نویسندگی علی نصیریان بازی کنم. من نقش یک دختر با نام ماهگل را بازی می کردم و خانم مهین ترابی نقش نامادری مرا داشت که در داستان باید محکم ماهگل را می زد. او هم هرشب مرا می زد و هر شب هم آخرش مرا ماچ می کرد و حتی هر شبی که مادرم هم بود از او هم عذرخواهی می کرد که مرا می زد. او اخلاقی بسیار انسانی و حرفه ای دارد و جزو بازیگرانی است که همیشه نان بازوی خود را خورده است.

حسین محجوبی نقاش نیز از دیگر مهمانان این مراسم اظهار کرد: خوشحالم زنان ما نشان داده اند جایگاهشان در کشور ما همیشه بالا بوده است‌.

سیامک اطلسی دیگر هنرمند این مراسم با حضور در پشت تریبون عنوان کرد: من دومین فیلمم را با نام «سفر پرماجرا» ساختم که مهین ترابی و فردوس کاویانی را با هم انتخاب کردیم و بیشترین طنز و کمدی فیلم را نیز خود این دو نفر درآوردند و به گونه ای شد که مردم فیلم را دوست داشتند.

افسر اسدی در این مراسم گفت: سابقه دوستی ما به زمان دانشکده بازمی گردد از خاطرات اخیرم هم حضور در یک سفر معنوی به مکه مکرمه بود و آنجا او با صبوری تجربیات مرا گوش می کرد.

در این مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: خیلی خوشحالم بعد از چند دوره «تولد ماه» تولد بانوان نیز برگزار شد که البته این سالن بسیار کوچک است اما چون مراسم های قبلی در اینجا برگزار شد این تولد را هم اینجا جشن گرفتیم.

وی ادامه داد: مهین ترابی از هنرمندان تراز اول است و از جمله سریال هایی که من تا آخرین قسمتش را دیدم «همسران» بود که دیگر مثل آن را نداشتیم. هدف اصلی برگزاری تولدهای ماه غیر از تجلیل، معرفی هنرمندان کشور به نسل جدید است و خیلی بد است که ما هنرمندان کشورمان را نشناسیم.

صلاحی با درخواستی برای شناساندن هنرمندان عنوان کرد: شهرداری های سایر شهرها هم به تاسی از سازمان فرهنگی هنری برای هنرمندانشان مراسم تولد برگزار کنند تا به این ترتیب هنرمندان ما در شهرهای دیگر هم معرفی شوند.

مهرانه مهین ترابی در پایان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: امروز از نزدیک بسیاری از دوستانم را دیدم. پرستو گلستانی خاطره ای تعریف کرد و شما نمی دانید که سر آن نمایش من چقدر عذاب وجدان داشتم.

وی خطاب به هنرمندان ادامه داد: من عاشق مرضیه برومند هستم و برایم یک هنرمند خلاق به تمام معناست چون تقلید نمی کند و شاید کل کل هایی هم داشته ایم ولی به کار کردن با او افتخار می کنم. هوشنگ مرادی کرمانی نیز خاطره های چند نسل را ساخت. همچنین صدای بهزاد فراهانی خاطره کوچکی های من است و من هیچ گاه از یاد نمی برم که مرا به دنیای رویا و خاطره می برد چراکه ما جز رادیو در سن ۹ سالگی چیز دیگری نداشتیم. ما به این شکل روی زندگی یکدیگر تاثیر می گذاریم بدون اینکه بدانیم و به همین دلیل می گویم یکدیگر را دوست داشته و هوای یکدیگر را داشته باشیم.

در این مراسم تولد کلیپی از عکس های مهرانه مهین ترابی در سال های مختلف نمایش داده شد و او کیک تولدش را برش زد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *