جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹ قبل از ظهر به وقت تهران

بستنی سنتی به هیچ وجه نخورید

با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

بستنی سنتی

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای عنوان کرد و افزود: افراد بهتر است حتی المقدور از مصرف بستنی‌های «سنتی» خودداری کنند.

دکتر سید مصطفی نچواک با بیان اینکه بستنی یک نوع غذاست، گفت: این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی کالری است و به همین علت یک نوع غذا محسوب می‌شود.

نچواک تصریح کرد: با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

وی به قندو چربی بالای موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: قطعا افزایش مصرف بستنی، قند و چربی را بالا می‌برد، بنابراین افراد باید با توجه به شرایط بدنی خود از این ماده غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه به شیر موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: ارزش غذایی بستنی به شیر بکار رفته در آن است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم و پروتئین باشد.

نچواک با بیان اینکه بستنی سالم بستنی است که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، گفت: توصیه ما این است که افراد از بستنی‌های کارخانه‌ای که با شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود و از طرفی بهداشت اینگونه بستنی‌ها هم مسئله حائز اهمیتی است که باید در نظر گرفته شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده‌ها مصرف شود، گفت: مصرف بلافاصله بستنی بعد از وعده‌های اصلی غذایی با توجه به قند بالای آن، افزایش وزن و چاقی را به دنبال دارد.

نچواک اظهار کرد: مصرف روزانه یک بستنی برای کودکانی که اضافه وزن ندارند بلامانع است و این میزان مصرف بستنی می‌تواند به تامین کلسیم بدن این کودکان نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: در خصوص افرادی که اضافه وزن دارند و تمایل به خوردن بستنی دارند باید گفت بستنی نوعی غذاست و در صورت مصرف آن باید از میزان وعده‌های اصلی غذایی کم کنند تا دچار اضافه وزن بیشتر نشوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *