جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ قبل از ظهر به وقت تهران

آقای مظلومی! اولین بازیکن حاشیه‌ساز را با پس‌گردنی اخراج کن

مجله انلاین دوستان :  به گزارش خبرورزشی منصور رشیدی از باسابقه‌های تاریخ استقلال به شمار می‌رود که در چند دهه گذشته مقاطع مختلفی به عنوان دروازه‌بان و مربی دروازه‌بان‌ها در این تیم حضور داشته است. با منصور رشیدی گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.  

dustaan.com-سرمربی-استقلال-مظلومی-خبر-ورزشیدر جریان تغییرات استقلال هستید. ارزیابی شما از عملکرد این تیم در لیگ پانزدهم چیست؟

من در هر صورت خواهان موفقیت استقلال هستم. دشمنی در فوتبال ندارم اما حتی اگر دشمن من سرمربی یا مدیر استقلال باشد، نمی‌توانم برای تیم عزیزم بد بخواهم. اینکه استقلال به موفقیت برسد، به چند عامل نیاز دارد. باشگاه باید هزینه‌های تیم را تأمین کند تا بحران ایجاد نشود. پرویز مظلومی باید از نظر مدیریت تیم و بحث فنی مثل گذشته نباشد، کمااینکه با اضافه کردن فرزاد مجیدی به کادر فنی نشان داد که دنبال سیاسی‌کاری است. بازیکنان هم باید با جان و دل برای موفقیت تیم تلاش کنند.

چرا عقیده دارید حضور مجیدی در کادر، سیاسی‌کاری است؟

وقتی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند فرزاد و آتیلا را به کادر اضافه می‌کنیم تا سکوها رضایت داشته باشند، یعنی چه؟ شما تمام چهره‌های محبوب استقلال را بگذار داخل ارنج و کادر اما اگر تیم نتیجه نگیرد، سکوها اعتراض می‌کنند. من برادران مجیدی را دوست دارم ولی این وسط از آتیلا حجازی خوشم آمد که محکم ایستاد و گفت با این اوضاع کار نمی‌کنم و نشان داد که رگه‌هایی از ناصر حجازی بزرگ را در شخصیتش دارد. او دید دارند خودش را به دلیل نام خانوادگی‌اش کوچک می‌کنند، بی‌خیال کار شد، در حالی که در تیم‌های مختلف با همین مظلومی کار کرده بود اما فرزاد که سابقه کار در تیم‌های دیگر را نداشت، ناگهان در استقلال مشغول شد و بعدها پشیمان می‌شود چون هم خودش، هم بازیکنان، هم مدیران و هم هواداران استقلال می‌داند به خاطر بحث فنی انتخاب نشده و به دلیل فامیلی‌اش به او پیشنهاد کار داده‌اند.

در صحبت‌هایتان اشاره کردید مظلومی باید از نظر مدیریتی و فنی تغییر کند. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

اول از هر چیزی بگویم من با خانواده مظلومی رابطه قدیمی و عمیقی داشته‌ام. خدا پدرشان را رحمت کند. یک آبی‌دل واقعی بود. غلامحسین شادروان هم از بهترین فورواردهای آسیا بود که گل‌های ارزشمندی برای استقلال زد. دیگر برادر پرویز یعنی عباس هم از قدیم استقلالی واقعی بود اما چون می‌خواهم استقلال موفق شود، به پرویز می‌گویم ترس به دلت راه نده. اولین بازیکنی که چوب لای چرخ استقلال گذاشت را با پس‌گردنی از تیم بیرون کن. اگر ما از تو حمایت نکردیم، بگو بی‌معرفت هستید. یعنی شفاف می‌گویم به بازیکن باج نده. اگر دیدی بابت نیمکت‌نشینی یا تعویض غر زد، بزن پس کله‌اش که این کار حفظ حرمت تیم و لباس استقلال است. در مورد بحث فنی فعلاً مجید صالح دارد تیم را تمرین می‌دهد و می‌دانم صالح یک تمرین‌دهنده عالی است و دانش فنی بالایی دارد اما نباید وسط کار قهر کند! در سال‌های اخیر ۳ بار اتفاق افتاده صالح کارش را نیمه‌کاره گذاشته است. البته قطع همکاری‌اش با کروش منطقی بود چون سرمربی او را نمی‌خواست و داشت بدرفتاری می‌کرد. در مورد سرپرست استقلال هم نظر مثبتی ندارم و نمی‌دانم پورحیدری در این سن و سال می‌تواند کارهای یک سرپرست را درست و سریع انجام دهد؟

چرا برخی از پیشکسوتان استقلال از پورحیدری انتقاد می‌کنند؟

چون در ۴۰ سال گذشته اکثر اوقات بوده، مانده و با گروه‌های مختلف کار کرده است. چطور منصور با هیأت‌ مدیره‌ها، مدیران عامل‌ و سرمربیان مختلف هم‌عقیده است که با همه آنها کار می‌کند؟ در عین حال به هیأت مدیره استقلال انتقاد دارم. حداقل یکی از آقایان ۱۰ سال است عضو یا رئیس هیأت مدیره استقلال است. در این ۱۰ سال فقط بدهی روی بدهی رفته. خوب این عضو پرنفوذ هیأت مدیره چه کار مثبتی برای باشگاه انجام داده است؟ اگر دنبال استفاده تبلیغاتی نیست، به کارها و وظایف مهمش برسد و بگذارد یک آدم اقتصادی در هیأت مدیره باشگاه استقلال دنبال درآمدزایی باشد.

خریدهای استقلال در فصل نقل و انتقالات چطور بوده است؟

این جوان‌ها در تیم‌های خودشان مؤثر بودند اما فضای استقلال و پرسپولیس با سایر تیم‌ها متفاوت است و باید مربیان و سایر بازیکنان تیم به این جوان‌ها کمک کنند. آنها در صورت موفقیت ابتدایی نباید فکر کنند دیگر به همه چیز رسیده‌اند و به سمت حاشیه بروند. با ۴ تا بازی خوب و پخش تلویزیونی آدم‌های سوءاستفاده‌گر دور این جوان‌ها را می‌گیرند. اگر از راه درست خارج شوند، نابود می‌شوند.

در خصوص شماره ۷ استقلال کلی حرف درست شد. در این باره چه نظری دارید؟

شماره ۷ استقلال را کسی از منزلش به باشگاه نیاورده که با خودش ببرد. این حرف‌هایی که به راه افتاد، لوس‌بازی است. به هیچ‌ کس ربط ندارد که در این مسائل دخالت کند جز سرمربی تیم. مگر علی دایی که آقای گل جهان شد، توانست شماره ۱۰ تیم ملی یا پرسپولیس را بایگانی کند؟ مگر پیراهن پلاتینی و مارادونا بایگانی شد و اصلاً به خودشان اجازه اظهار نظر دادند؟ به من هوادار، به فرهاد مجیدی، به علیرضا منصوریان و نوازی که سال‌ها شماره ۷ استقلال را پوشیده‌ایم، دخل و تصرفی ندارد که وارد این مبحث شویم.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران را دیدید؟

انتخاب قاسم حدادی‌فر بسیار خوشحالم کرد. او یک فوتبالیست توانمند و مؤثر و یک جوان بسیار بااخلاق است. حسین فرکی دومین قهرمانی را در دو استان مختلف گرفت و مربی برتر شد و کار گل‌محمدی و منصوریان هم قابل تقدیر است. آندرانیک برای تیم ملی یک ستون است. می‌توانستند امید ابراهیمی جوان را بهترین هافبک انتخاب کنند چون عملکرد خوبی داشت و اعتماد به نفس او برای ادامه راه و برای کار در تیم ملی افزایش می‌یافت. در کل برگزاری این مراسم خوب است و به سازمان لیگ خسته نباشید می‌گویم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *