دوشنبه , ۲۸ ام خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

جلسه پرحاشیه شورای صنفی نمایش و جایگزینی مرتضی شایسته به جای محسن امیریوسفی

در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در دوره جدید مرتضی شایسته به عنوان رییس شورا معرفی و جایگزین محسن امیریوسفی شد . این در حالی است که این جلسه با جنجال های زیادی همراه شده.

جلسه پرحاشیه شورای صنفی نمایش و جایگزینی مرتضی شایسته به جای محسن امیریوسفی

تابناک تغییرات امروز را کودتای سازمان سینمایی دانسته و نوشته: «کانون کارگردانان رضا درمیشیان را به عنوان نماینده این دوره خود معرفی کرده بود که به جلسه دعوت نشده بود! نماینده شورایعالی تهیه کنندگان هم قرار بود هفته آینده و برای جلسه تازه معرفی گردد که یکباره محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده انتصابی شورایعالی تهیه کنندگان در جلسه حضور پیدا کرد که شائبه انتصاب او از سوی سازمان سینمایی را تقویت کرد با حضور این جمع بلافاصله انتخابات دور جدید بدون حضور نمایندگان رسمی برگزار شد! که این امر با اعتراض محسن امیریوسفی رئیس سابق شورای صنفی نمایش بر نبودن نمایندگان رسمی دو صنف سینمائی روبرو شد و امیریوسفی به اعتراض جلسه را ترک کرد. بدین ترتیب شورای صنفی نمایش بدون حضور نمایندگان رسمی شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان در حضور طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی انتخابات برگزار کرد و مرتضی شایسته را به عنوان دبیر شورای نفی نمایش برگزید!»

حسین فرح‌بخش اما دخالت سازمان سینمایی را در این تغییرات رد کرد و گفت: «در کمال تعجب بعد از پایان شمارش آرا و تعیین مرتضی شایسته به دبیری، دبیر سابق شورا(محسن امیریوسفی) گلایه‌هایی مطرح نموده و درنهایت نامه‌ای را به شورا تحویل نمود مبنی بر اینکه دیگر به شورا نمی‌آید و این رضا درمیشیان است که به‌جای وی به‌عنوان نماینده کارگردانان در شورا حضور خواهد داشت»

با این وجود انجام این تغییرات بعد از نامه اعتراضی صد نفر از کارگردانان سینما به نظام‌نامه تهیه‌کنندگی حسین انتظامی و انتشار خبر رسمی این تغییر توسط سازمان سینمای شائبه ها را نسبت به دخالت این سازمان در تغییرات شورای صنفی بیشتر کرده آیا حسین انتظامی در سال آخر فعالیت دولت مسیر جواد شمقدری را برای مدیریت صنوف در پیش گرفته؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *