سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

آیا رکورد ۶۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت دهم «آقازاده» واقعی است؟

آیا رکورد بی‌ سابقه ۶۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت دهم سریال پرحاشیه «آقازاده» واقعی است؟!

www.dustaan.com-آیا رکورد ۶۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت دهم «آقازاده» واقعی است؟

 

پنج شنبه‌ شب خبر رکوردزنی قسمت دهم سریال «آقازاده» بر اساس تعداد دقیقه‌های تماشای این مجموعه، منتشر شد.

طبق این خبر، قسمت ۹ و ۱۰ سریال که جمعه ۳۱ مرداد در قالب یک اپیزود طولانی منتشر شد، ۶۰ میلیون دقیقه تماشا داشته است که در میان سریال‌های نمایش خانگی بی‌سابقه بوده و رکوردی برای «آقازاده» به حساب می‌آید.

در ادامه مطلب، چهار دلیل مهمی را که باعث شده است این سریال رکورددار میزان تماشا شود، بررسی کرده‌ایم.

 

 

 

سکانس پرحاشیه

احتمالاً مهم‌ترین اتفاقی که باعث شده میزان بازدید اپیزود ویژه «آقازاده» بالا برود، سکانس مربوط به عقد موقت «حامد» و «راضیه» در این قسمت از سریال است.

در این سکانس، «راضیه» از «حامد» خواست که صیغه محرمیت بخوانند تا با هم صحبت کنند و آش نذری را که مادر «حامد» فرستاده بود، بخورند.

او مهریه خود را هم یک عدد شکلات تعیین کرد و با پاسخ «قبلت» کاراکتر «حامد»، این دو برای یک ساعت به عقد یکدیگر درآمدند! همان طور که انتظار می‌رفت، طولی نکشید که بریده ویدئوی این سکانس در فضای مجازی دست‌به‌دست و بارها دیده شد.

این موضوع تبدیل به سوژه شوخی‌های کاربران فضای مجازی شد و البته انتقادهایی هم به دنبال داشت.

طبیعتا پس از حواشی این سکانس، بسیاری از مخاطبان برای اطلاع از ماجرا، اپیزود ویژه «آقازاده» را تماشا کرده‌اند.

حامد عنقا در طراحی صحنه‌های عجیب و پرحاشیه بی‌سابقه نیست، سکانس پایین پریدن «حامد» از پنجره برای فرار از موقعیت گناه در سریال «پدر» نیز در زمان پخش سریال، حواشی فراوانی داشت.

 

www.dustaan.com-آیا رکورد ۶۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت دهم «آقازاده» واقعی است؟

حواشی در غیبت سریال

فراموش نکنید که این سکانس جنجال‌برانگیز، یکی از سکانس‌های قسمت ویژه سریال بود.

پس از انتشار قسمت جدید سریال در روز جمعه ۳۱ مرداد، تعطیلات تاسوعا و عاشورا در پیش بود و یک هفته وقفه بین توزیع سریال ایجاد می‌شد، بنابراین خبری از «آقازاده» نبود. جانمایی سکانس عقد موقت در اپیزود ویژه، باعث شد حاشیه‌های آن در هفته‌ای که سریال منتشر نشد، ادامه داشته و نام این مجموعه بر سر زبان‌ها باشد.

علاوه بر این ،مخاطبان فرصت بیشتری برای تماشای قسمت ویژه داشتند و بنابراین میزان تماشای آن بیشتر شد. به این ترتیب زمان دیده شدن آن سکانس پرحاشیه اتفاق دیگری ا‌ست که در رکوردشکنی «آقازاده» نقش مهمی دارد.

www.dustaan.com-آیا رکورد ۶۰ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت دهم «آقازاده» واقعی است؟

اپیزود طولانی

معمولا زمان هر قسمت‌ از سریال‌های نمایش خانگی، تقریبا چیزی بین ۴۵-۵۰ است، اما قسمت ۹ و ۱۰ سریال «آقازاده» به دلیل تعطیلی روز تاسوعا، در یک قسمت ویژه با مدت زمان حدود ۱۰۰ دقیقه منتشر شد، بنابراین میزان تماشای این قسمت، قابل مقایسه با قسمت‌های ۵۰ دقیقه‌ای دیگر سریال‌ها نیست و در واقع میزان تماشای این مجموعه دو برابر شده است.

تا به حال انتشار یک قسمت ۱۰۰ دقیقه‌ای در نمایش خانگی سابقه نداشته است وگرنه با مقایسه اپیزود ویژه «آقازاده» با مورد مشابه، می‌توانستیم بهتر قضاوت کنیم و در آن صورت رکورد «آقازاده» بیشتر معنا پیدا می‌کرد.

 

 

در فضای بی‌رقابت

گذشته از اتفاقات حاشیه‌ای، قسمت ویژه «آقازاده» در شرایطی رکورد زده که رقیب پرمخاطب و مهمی در نمایش خانگی ندارد. سریال پرمخاطب «هم‌گناه» به تازگی به پایان رسیده و مجموعه «دل» هم در قسمت‌های پایانی بیش از پیش مورد انتقاد و نارضایتی مخاطبان است، پس طبیعی‌ است که «آقازاده» در مرکز توجه مخاطبان باشد و دیده شود.

می‌دانیم که این سریال به دلیل مضمون سیاسی و متفاوتی که دارد در مقایسه با دیگر آثار ملودرام نمایش خانگی اثر متفاوتی است، ستاره‌های پرطرفداری در آن بازی کرده‌اند و طبق آمار در آغاز پخش پربیننده بوده است، اما درباره قسمت ویژه سریال، میزان تماشای آن با دلایلی که نوشتیم، ارتباط مستقیمی دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *